Jaloers

A

Anoniem

Guest
hallo,

deze maand begin ik aan mijn 5de ronde, mijn zus die is een maand bezig en het was meteen raak. Ik vind het heel leuk voor haar dat ze zwanger is en ben ook heel blij want ik word natuurlijk ook tante.
toch vind ik het ook rot, ik hoopte namelijk dat ik ook zwanger was.
Hebben andere mensen dat ook?
want ik vind het heel rot dat ik zo denk.

Liefs Lonne

Ik heb hetzelfde hoor. Je wilt gewoon zelf als 1e zwanger raken, dat is toch heel normaal? Je gunt het haar vast wel, maar jezelf het meest.
Ik ben nu bezig met 16e ronde na miskraam, ben vorig jaar wel in 1e ronde zwanger geraakt. maar nu lukt het dus effe niet. Mijn vriendin is dus ook begonnen en zit nu in 2e ronde, en ben als de dood dat zij toch nog eerder zwanger raakt.

Veel succes in ieder geval, hoop voor je dat het snel raak is

gr Bieb

Hoi Vlindertje,

Kan me heel goed voorstellen dat je jaloers bent. Wij zijn nu in ronde 8 bezig. Ik weet dat mijn zusje in januari gaat stoppen met de pil en ik ben ook bang dat zij straks eerder zwanger is dan ik. Tuurlijk gun ik het haar dat ze snel zwanger is maar dan wel pas als ik ook al zwanger ben. Dus jaloers.... ik begrijp je echt heel goed.

Debbie

Dit zijn altijd erg moeilijke dingen. Ikzelf heb er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te mogen raken en dan weliswaar via een vruchtbaarheidsbehandeling. Velen werden ondertussen zwanger. Ik gunde het hun allemaal, maar mezelf ook. Het is nóg lastiger als je eerst dacht: ik ga mijn/zijn ouders voor het eerst grootouders maken en wanneer het jou niet lukt, maar je (schoon)zus wel, dan is dat ook weer iets wat je moet zien te verkroppen. Neem de tijd ervoor en wees eerlijk. Zeg dat je erg blij bent voor ze, maar dat jullie er al behoorlijk lang ermee bezig zijn en dat je hiermee moeite hebt. Gun jezelf ook een moment van verdriet en sta dus daarbij even stil, maar ga daarna wel weer door. Nogmaals; dit is erg moeilijk voor je, maar probeer ook wel te genieten dat iemand die jouw ook nabij staat (dat neem ik dan tenminste aan) een wondertje in haar buik draagt die jouw leven ook gaat verrijken.

Liefs,
Sil

hoi hoi

nou gelukkig dat ik niet de enige ben, ik voelde me echt al schuldig....
ik ben vandaag weer ongi geworden is heb vandaag echt een baaldag, en het gevoel van jaloezie is vandaag nog erger, ik zie mijn zus ook nog iedere dag, en ik ben op het moment de enige die nou weet dat ze zwanger is.
dus ben ik ook de enige met wie ze er over praat. ik vind het echt rot dat ik er zo over denk maar gelukkig begrijp ze wel dat ik me zo voel.

ik hoop dat we allemaal maar snel zwanger worden dan hoeven we ook niet meer jaloers te zijn......

Liefs Lonne

Hallo,

Ik weet echt wat je voelt ik heb precies het zelfde.
Ik begin nu pas aan me eerste ronde dat wel alleen ik zie allemaal mensen om me heen lopen met kinderwagen of mooie zwangersscapsbuiken en dan heb ik het idee ik wil ook zo graag.
Ik heb dan geen gevoel met zusje ofzo want die is nog te jong.
Maar een oude vriendin van mij waar ik ruzie mee heb en die geen kinderen nog wil en ook mag vanwege ziekte is zwanger toen dacht ik ook grr  waarom zei wel zo makkelijk en mensen die het ook heel graag willen hebben er vaak zo moeite mee.
Dus ja ik kan je punt helemaal begrijpen.
Veel sucses en probeer overal een pluspunt te halen.

Liefs A

heel herkenbaar dames ik ben al ruim 5 jaar bezig en inmiddels toe aan mn 2e iui en iedereen om je heen wordt maar zwanger en lopot met kinderwagens.
ik gun het iedereen maar soms denk ik wel eens wanneer ben ik nu eens aan de beurt.

succes

Hoi, ik ken dit gevoel ook heel goed. Vorige maand was mijn broer een jaar getrouwd en vierde dat met een etentje. Bij het toetje kreeg iedereen een stuk taart met een cadeautje ernaast. Mijn bange voorgevoel bleek te kloppen: mijn schoonzusje had de dag ervoor een test gedaan en was zwanger. Ze vertelde erbij dat het lang duurde: 4e ronde... en dat terwijl ik al in mn 11e ronde zat. De tranen zaten heel hoog, zeker ook omdat ik - als oudste van het gezin en enige dochter - graag mijn ouders als eerste grootouders had willen maken. Ik weet dat ook een 2e kleinkind met net zoveel blijdschap wordt ontvangen, maar kan toch het gevoel niet onderdrukken dat het dan voor hen een stuk minder speciaal zal zijn. Ze hebben het immers al een keer meegemaakt. Daar komt bij dat mn broer nogal een betwetertje kan zijn, dus mocht ik zwanger raker, dan zal ieder kwaaltje en iedere opmerking daarover vergeleken worden met de zwangerschjap van mijn schoonzusje. Soms denk ik echt: het is niet eerlijk...

Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms wat jalouzie moet onderdrukken...
Fren

Terug
Bovenaan