Januari forum: borstvoeding lukte niet

Hoi Allemaal,

Ik heb het bericht borstvoeding lukte niet gelezen maar ik heb nog een vraag:



Ik wil graag kolven en flesvoeding gaan geven. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik ben ook begonnen met borstvoeding maar het doet ontzettend pijn dan ik er koorst aanvallen van krijg, allemaal kleine kloofjes, de tranen rollen bij elke voeding weer over me wangen. Ik wil het weekend nog afmaken..maar dan beginnen met kolven. Het doet ook echt pijn in me hart.. dat ik stop want ik wil alleen het allerbeste voor de kleine Tommy!

Maar het idee en de keuze om te stoppen geeft mezelf een rustig gevoel.
Ik wil nu dus heel graag kolven en bijvoeden.

En hoe doe je het met afbouwen...kan je zomaar over gaan op de flesvoeding?
Ik dacht zelf 4 X afkolven en 2 a 3 flesvoedingen? Welke flesvoeding geven jullie?

Wat zijn jullie ervaringen??

Alvast heel erg bedankt en een prettig weekend met de kleine jongen of meid!!

Liefs Gitta

"Januari forum"
 
Hoi Gitta,
Ik ben vrijwel gelijk na de geboorte van mijn zoontje begonnen met kolven. Ik kolf voor elke voeding 200 ml af en dat krijgt hij dan. Hij is nu drie maanden oud en hij krijgt 4 x borstvoeding (van 200 ml dus) en de late avondvoeding is Frisolac. Af en toe krijg ik er geen 200 ml uit en dan krijgt hij dus ook gewoon Frisolac.
Ik heb een Avent handpomp. 't Is een fijne pomp, nog nooit last gehad van kloofjes etc.
't Is de moeite van het proberen waard!

Groetjes,
Melanie
 
ik heb vanaf dag 3 gekolfd (is nu 6 maanden), geen kloofjes, geen pijntje.
Ik heb de medela travel gekocht (2e hands, alles behalve de pomp nieuw gekocht). 5 maanden heb ik alleen borstvoeding gegeven, ook omdat ik in de vriezer een hele voorraad had. En nu geef ik wat ik kolf en 's avonds een fles nutrilon. Ik heb altijd gezegd dat als ik niet meer zou kunnen kolven, gewoon flesvoeding zou geven, maar vond de eerste keer flesvoeding toch wel jammer. Wat ik weer raar vanmezelf vond ;-).
Maar goed, voordat je bijvoed, misschien kolf je wel genoeg om borstvoeding te blijven geven, en anders flesvoeding, als ze maar genoeg binnen krijgen.
veel succes
 
Borstvoeding hoort geen pijn te doen! Misschien kun je iemand van de VBN of een lactatiekundige bellen voor advies. Als je zolang kolft tot je borsten genezen zijn en geen kloofjes meer hebben kun je misschien over een tijdje weer proberen je kindje bij jou te laten drinken.
 
Kom naar het forum op www.borstvoeding.nl Daar kun je al je vragen kwijt omtrent bv. Moeders die bv geven en lactatiekundigen kunnen je vragen daar beantwoorden. Succes!!
 
Hoi meid,

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar als je wel genoeg voeding hebt en dus wilt kolven dan zou ik wel rustig afbouwen voor de andere voedingen die je (van poeder melk ) wilt geven. Als ik het goed heb staat er een week voor het afbouwen van 1 voeding die je dan poeder geeft.

Je kan nutrilon geven. En omneo schijnt dicht bij bv te komen (licht verteerbaar)

Mocht je nog wel bv willen blijven geven. Dan zou je wat kunnen halen bij de huisarts tegen de kloofjes.
En als die geheelt zijn bv blijven geven.

Bv hoort geen pijn te doen. Misschien dat het met aanleggen niet goed gaat of dat je kleine tijdens de voeding wat afzakt en dan de verkeerd op de tepel gaat zuigen waardoor de kloofjes ontstaan.
Een andere houding met voeden wil dan wel helpen. Bv de rugby houding.
Maar dat zijn pas dingen als je wilt blijven voeden.

Maar denk ook aan je zelf bv geven moet leuk zijn je moet het niet zien als iets naars want als het zo een belasting is is de keus voor flesvoeding een geruststelling en neemt veel druk weg.

Succes
 
mocht je nog van mening veranderen (je wil immers het beste voor je kind zeg je) heb je hier een link waar je alle vragen kwijt kunt over borstvoeding. want inderdaad, borstvoeding hoort geen pijn te doen. http://www.network54.com/Forum/89719
-> het borstvoedingsforum.

groetjes,

diana
 
Terug
Bovenaan