Januari forum: borstvoeding lukte niet

Hallo Gitta, Jouw verhaal lijkt mijn verhaal. Ik ben ook gaan kolven, wat geen pijn meer deed tot in tegenstelling met het voeden aan de borst. Maar toen wij borstvoeding en poedervoeding met elkaar gingen combineren liepen we tegen het volgende aan. Wanneer je minder gaat kolven, kolf je je borst niet meer helemaal leeg en mis je dus de zogenaamde achtermelk. Deze achtermelk komt als laatste en hier zit voor je kindje de meeste "hulp" in. Ons zoontje raakte helemaal in de war, omdat hij dus niet genoeg voedingstoffen binnen kreeg. We zijn toen helemaal overgegaan op poedervoeding. (Ik heb er een dag om gehuild) Het gaat nu goed met ons zoonje en met mij. Bepanthen is een zalf die mij geholpen heeft de kloofjes te genezen. Maar doe wat je hart je ingeeft... Ieder kindje is immers anders, net zoals elke moeder!
 
Ik wou nog even wat kwijt. Misschien kan je een kolf eerst huren.
Vooral als je een lange tijd wilt blijven kolven en nog ff moet oefenen is dat misschien een idee.
En probeer dan ook een electrische kolf om te proberen. succes
 
Waarschijnlijk zijn veel mensen het er niet mee eens maar voordat je besluit om te stoppen is het misschien nog een idee om met tepelhoedjes te voeden. Heb ik zelf ook de eerste twee maanden gedaan en opeens deed het voeden zonder hoedje geen pijn meer. Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan