japans

Hallo allemaal!
Volgende week ga ik met collega's Japans eten, maar niemand weet dat ik zwanger ben en dat wil ik wel even zo houden. Waar moet ik rekening meehouden? Hopelijk valt het niet op!
Bedankt!
Liefs
Petra

Hoi,

Misschien kun je je ziek melden  Jappaners zijn namelijk nog al dol op rauwe vis en inktvis ed.(sushi bv).
En rauw betekent: groter risico op bacterien = groter risico op voedselvergiftiging.
Nu zal dat misschien niet zo'n vaart lopen en een voedselvergiftiging is niet het zelfde als een gevaarlijke bacterie voor je baby, maar om die reden schuw ik de japanner (ook als ik niet zwanger ben) terwijl ik verder echt helemaal niet let op wat ik eet.
Je zou eens op www.voedingswijzer.nl kunnen kijken of rauwe vis en koude rijst een verhoogd risico op listeria geeft want dan zou ik echt serieus over nadenken om af te zeggen.
Nu is het zo dat de baby's in Japan natuurlijk ook groot worden, maar thuis eten is toch anders dan in een massa keuken.
Ik ben in een ver verleden trouwens wel een keer in een japans restaurant geweest waar ze het eten voor onze neus op een hete plaat ''bakten''. De rauwe dingen heb ik toen vermeden en de dingen van de plaat gewoon gegeten.
Succes ELke

Inderdaad verschilt het erg wat je eet bij de Japanner, als je gaat voor de sushi, dat zou ik overslaan. Maar voor al het gebakken spul JAMMIE lekker doen!!!!

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi,

Mijn man en ik zijn allebei een keer flink ziek geweest van Japans eten en dat was wel gebakken op zo'n bakplaat. Ik zou dus inderdaad flink uitkijken.

Groetjes

hey
de japanner ka absolut geen kwaad rauw vis kan je namelijk gewoon eten en kan dus geen kwaad voor je ongeboren kind. en als je vlees krijgt zoals biefstuk vragen ze altijd of je het medium of doorbakken wilt en dan moet je gewoon doorbakken zeggen.
toen ik in verwachting was van mijn eerste heb ik heel wat sushi gegeten ik was er echt verslaafd aan.
dus meis het kan echt geen kwaad.
xxx
sabrine

Ik vind het jammer dat mensen gewoon maar iets roepen zonder dat ze daadwerkelijk weten of het kwaad kan ja of nee. Rauwe vis kan wel degelijk kwaad, want ook hier kan de bacterie in voorkomen. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij eet, maar ik vind niet dat je andere mensen dan een verkeerd beeld moet gaan geven,

De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden:

Rauwe melk
Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk
Rauw vleeswaar zoals filet american; ossenworst; rosbief; fricandeau
Rauwe kip(pevlees)
Rauwe vis
Rauwe schaal- of schelpdieren
Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort
Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt
Lever (veel vitamine A, welke schadelijk is voor het ongeboren kind)
Anders zou je ook eens bij het voedingscentrum op de site kunnen kijken. Ik zou wel gewoon meegaan, want er wordt inderdaad ook een heleboel gebakken en dan kun je je collega's gewoon voorhouden dat je niet van sushi houdt? Ik hou er ook niet van en eet het ook nooit, dus ik denk dat dat niet opvalt.

Succes ermee.

groetjes Danique
24w2d

hallo danique,
wat raar dan dat mijn verloskundige nou juist zegt van rauwe vis zoals haring, zalm en tonijn kun je gewoon eten maar wel met mate, vind het erg vreemd. op mijn lijstje staat ook helemaal niet dat   het niet mag.
xx
sabrine

Ja dat is dan inderdaad vreemd, want op elke site waar je kijkt staat dat je geen rauwe vis mag eten. (geen enkel rauw vlees) Wel is er geloof ik een uitzondering voor rauwe haring ofzo? Dit heb ik weleens ergens gehoord, maar weet ik niet zeker.

Sorry trouwens, want ik lees nu terug en zie dat ik het er best lullig neergezet heb. Is niet de bedoeling en zijn de hormonen zal ik maar zeggen .

Nou ja beetje vreemd dan. Zou het toch nog eens navragen aan je vk, want juist in zo'n ruimte bij de japanner waar alles toch wat lang in de warmte staat, loop je het risico op bacterien in je eten.

groetjes Danique
24w2d

Terug
Bovenaan