japans

hey hey ben ik weer, ik heb het zelf ff opgezocht, zoals jullie hieronder kan lezen kan rauwe verse vis helemaal geen kwaad
groetjes sabrine

Vis
De listeriabacterie kan zich ook in vacuümverpakte rauwe vis verschuilen. In dat mootje gerookte zalm bijvoorbeeld. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom is het verstandiger om verse vis te eten of de vis thuis te koken of bakken. Als je toch liever rauwe vis eet, kies dan voor vis met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt, en eet haar zo snel mogelijk op. Overigens kun je wel gewoon genieten van gerookte vis, zoals paling en makreel. Door het roken worden eventuele bacteriën namelijk onschadelijk gemaakt. Ook zoute haring is ‘veilig’ omdat deze zo kort bewaard wordt, dat een eventuele listeriabacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen

quote: sabrine reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2006 15:56:08'));

hey hey ben ik weer, ik heb het zelf ff opgezocht, zoals jullie hieronder kan lezen kan rauwe verse vis helemaal geen kwaad
groetjes sabrine

Vis
De listeriabacterie kan zich ook in vacuümverpakte rauwe vis verschuilen. In dat mootje gerookte zalm bijvoorbeeld. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom is het verstandiger om verse vis te eten of de vis thuis te koken of bakken. Als je toch liever rauwe vis eet, kies dan voor vis met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt, en eet haar zo snel mogelijk op. Overigens kun je wel gewoon genieten van gerookte vis, zoals paling en makreel. Door het roken worden eventuele bacteriën namelijk onschadelijk gemaakt. Ook zoute haring is ‘veilig’ omdat deze zo kort bewaard wordt, dat een eventuele listeriabacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen

Ja, maar hier staat toch juist dat het wel kwaad kan, maar dat als je het echt wilt eten je het het beste zo vers mogelijk kunt eten?
Je weet bij een restaurant of bij een Japanner nooit hoelang de vis al ligt, dus tijd genoeg voor de bacterie om zich erin te nestelen.

juist..... maar het vlees bij de japanner is ook heerlijk hoor!!!! gewoon lekker meegaan en anders gewoon minder eten (wat je wel mag dan he)en doen aldsof je niet zo lekker ben..... op naar de 3 maanden meid succes

Hallo!

Raar hè dat je overal wat anders hoort of leest?

Mijn vk zegt ook dat het eten van rauwe vis geen probleem is. Nou lust ik het helemaal niet, dus maak ik me er niet druk om. Maar in andere gevallen houd ik me gewoon aan de adviezen van mijn vk, want zij heeft ervoor gestudeerd en zal me bovendien echt niks laten doen dat kwaad kan voor mij of mijn kindje. Ik zou niet te veel afgaan op informatie van internet, want bij wijze van spreken kan 'iedere gek' een bericht op internet plaatsen en erbij zetten dat het bewezen is.. Alleen sites van het voedingscentrum en dergelijke organisaties lijken me wel betrouwbaar.

Over het Japans eten.. ik denk zelf dat het geen kwaad kan zolang je aangeeft dat je vlees enz. doorbakken eet. Maar zorg er in ieder geval voor dat  je er  geen slapeloze nachten aan overhoudt!! Dat is  dat ene  etentje toch niet waard? Als je je er echt  zorgen om maakt zou ik het gewoon afzeggen.  

Succes ermee!
Lyanne

Een vk heeft er inderdaad voor gestudeerd maar velen volgen géén opfriscursussen meer! En ook rauwe haring kán besmet zijn, al is het verder hartstikke gezond. Bij haring moet je er op letten of de binnenkant er rood uitziet daar waar de graat zat. Is die rood dat is ie verre van vers. Alles wat rauw is kun je gewoon het beste laten staan.
De kans is klein en ook ik geef toe dat ik er ongeluk wel eens gezondigd heb tijdens mijn zwangerschap. Maar willen we liever niet alle risico's inperken? E ik wil je wel vertellen. Zo'n toastje zalm en een rauwe haring smaakt na 9 maanden onthoudin echt waanzinnig lekker.
En bij de Jappanner gewoon lekker sukiyaki bestellen of teriyaki. Geen han die er naar kraait er lusten een hoop mensen geen rauwe vis!

Haring is wel rauw maar wel gezouten en daardoor langer houdbaar gemaakt. Mijn verloskundige zegt dat haring erg gezond is tijdens de zwangerschap. Het is vette vis en bevat veel zink, waar je extra behoefte aan hebt tijdens de zwangerschap. Vandaar ook mijn haring-manie tijdens beide zwangerschappen, het schijnt namelijk dat je trek krijgt in dingen die goed voor je zijn als je zwanger bent. Zure producten gaan er bij mij ook goed in (citroen ijs, sinaasappelsap, zure bommen) en dat is heel goed tegen een blaasontsteking.
Tuurlijk moet je haring vers eten, maar ja, zo kan je ook wel over kipfilet beginnen. Ik denk dat je met dat soort producten net zo goed uitkijkt als je niet zwanger bent toch? Ik koop geen haring bij een stal die in de palle zon staat, maar gewoon bij de visboer.
Groetjes
Wasabimammie!

hoi hoi,

Ik vind zelf dat je wel op veel dingen moet letten tegenwoordig,en dan een aantal jaar later is het precies omgekeerdjaja snoep gezond eet een appel is beter voor je gebit en dan na een aantal jaar blijkt dat die appel nog erger is voor je glazuur dan snoep.
en zo was melk dan weer heeeeeel gezond en dan toch meer wat minder etc etc.
Maar goed wat ik wou vragen/zeggen, ik heb ook gelezen dat die bacterie op alle rauwe niet bewerkte produkten zitten en dat je dus zelfs rauwe groenten of fruit die je met schil eet eerst heeel goed moet wassen.
Dus dan zou rauwe vis ook niet mogen en vandaar ook produkten met rauwe melk.
Het is gewoon een bacterie die op alle rauwe produkten voor kan komen denk ik.
Ik eet zelf deze dingen niet en was alles extra goed (groenten enzo die ik rauw eet)gewoon om dat ik dan mij er niet lekker bij voel met de gedachten dat er iets mis kan gaan.

groetjesw Merel

Terug
Bovenaan