Jarig, maar wat trakteer je op het kdv?

Hallo mama's,

Julian zit nog niet zo heel lang op het kinderdagverblijf en heeft er nu 1 verjaardag van een ander kindje (1)  meegemaakt. De jarige trakteerde op een Nijntjezakje met daarin een bellenblaas, een doosje rozijntjes en een roltoeter - je weet wel, zo'n papieren uitrol geval-) Heel leuk, ook voor de kleintjes. Maar over een paar weken is Julian aan de beurt en ik geen idee wat voor traktatie we moeten doen. Het moet geschikt zijn voor kinderen van 3 maand tot 4 jaar...Pff.... Voor wat oudere kindjes heb ik al hele leuke dingen gezien op internet, maar deze leeftijd.... Ik vind het moeilijk!

Dus daarom mijn vraag: wat hebben jullie gedaan?   En was dat voor alle leeftijden (0-4jr)
En wie/wiens kindje heeft iets leuks gekregen - en wat was dat dan? En doe je voor de leidsters iets aparts? Ik vind dat nl. een beetje raar eigenlijk, waarom onderscheid maken??

Nou kom maar op met die ideeen! Mag ook best wat knutselwerk zijn, vind ik niet erg!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Tjonge, ik vind het wel veel...3 dingen in 1 traktatie, maar goed, ik zal wel ouderwets zijn.

Ik heb toen ons mannetje 1 werd een pakje met 2 nijntje koekjes erin getrakteerd. Voorop heb ik een nijntje geplakt en het geheel ingepakt in cellofaan, strikje erom en klaar is kees (eh, Charlotte)

Aangezien jij een traktatie moet regelen voor verschillende leeftijden kun je ook een koekje doen met daarbij een speeltje voor in bad (badeendje). Alle kindjes gaan tenslotte in bad. Je zou ook onderscheid kunnen maken tussen de kleintjes en de grote en 2 verschillende traktaties maken. Op internet vind je echt hele leuke ideeen als je gaat google-en. Veel succes en vooral veel plezier.

Groetjes Charlotte

Op ons dagverblijf gaat het om het idee,   en zeker niet om de hoeveelheid. Dat wordt hoe dan ook afgeraden. Een bellenblaas heb ik hier de kindjes kado gedaan toen ze naar huis gingen, maar bij het dagverblijf? nee hoor..

Kay trakteerd er gewoon een verpakt peperkoekje (piratenkoek ofzo haha) met een kaartje er aan met tekst. Leuk lintje er om en klaar.. Het zijn allemaal nog van die kleine hummels  en dat kunnen ze teminste lekker opeten en tis nog "gezond" ook! Als ik tijd heb knutsel ik er nog iets leuks aan..

Succes met verzinnen! Maar maak het je niet te moeilijk!

Esmé mv Kay

Hier op het KDV is het verschillend. de ene keer krijg je een goed gevuld zakje, zoals beschreven. De andere keer een lekker koekje, bijv. tussen twee sterren geplakt. Ik ben zelf niet zo voor de overvolle zakjes. Ik heb bij Ikea plasticbekers gehaald (van die hard plastic dingen, die gwoon de vaatwazzer in kunnen). Die zijn maar 0,50 cent voor 6 stuks. Daarin heb ik vier doosjes snoep gedaan. Die kan je bij de Hema kopen, met Jip en janneke erop. Het waren rozijntjes, rozijntjes met yoghurt, aardbei stukjes en appel stukjes. Dat heb ik weer allemaal in celofijn gedaan. Zag er erg kleurig en vrolijk uit (de bekers zijn in allemaal kleuren).

Maar volgens mij is het niet mogelijk om iets te doen voor de allerkleinste en wat oudere kinderen. Daarom heb ik voor de beker gekozen, daar hebben ze later tenminste ook wat aan.

Annemieke

Hoi Ellen

Sophie is vandaag naar het kdv met een mandje met daarin zakjes met een doosje rozijntjes en een bellenblaas van Jip en Janneke voor de kindjes. Zij zit op de babygroep (kinderen tot circa 1,5 - 2 jaar).
Voor de leidsters heb ik een doosje bonbons gehaald.

Van 0 tot 4 is natuurlijk wel erg ruim. Maar leuke ideetjes: kleine dikkiedikboekjes (heb ik ooit bij eci gehaald), de xenos heeft leuke badeendjes (10 stuks voor   2,95), rozijntjes, koekjes of belleblaas kan je je nooit een buil aan vallen. Een gezond snoeperijtje waar kinderen over het algemeen dol op zijn: la vache qui rit (smeerkaas), met stokjes in een verpakking (liggen in de koeling bij de supermarkten, niet zo duur). Dat laatste vinden ze bijna allemaal lekker (want met de allerkleinsten hoef je natuurlijk niet echt rekening te houden.

Succes ermee!
Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie (gisteren 1 jaar geworden)

Wauw, ik zat met dezelfde vraag maar begin nu al wat inspiratie te krijgen, bedankt!

Gelukkig is het bij ons makkelijker, Isis zit in de babygroep van 0 tot ca. 1 à 1 1/2 jaar. Lijkt me heel lastig om iets te verzinnen voor zulke uiteenlopende leeftijden. Ik denk dat ik ook twee verschillende traktaties zou maken. Succes ermee!!

Groetjes,
Myrna mv Isis (5 september 1 jaar!)

Nijntje traktaties

Deze zijn ook leuk

Hoi als je op bovenstaande linken klikt kom je op 2 leuke sites.

Ik ga de nijntjes maken met rozijntjes. Makkelijk en leuk. Ik zou er idd niet te veel in doen, het einde is straks zoek. Toen Tess bij haar oude kdv weg ging hebben we voor iedereen een poppetje gekocht, zo een met een veer erin. Heel leuk maar toch een euro per stuk, dus deze keer gewoon normaal, niet te duur.

Succes Nanda

Terug
Bovenaan