Jasmijn zit niet lekker in haar vel

Ik kan er de vinger niet op leggen, maar ze zit niet lekker in haar vel. Veel huilen, veel honger (zucht, wat denken jullie, zou ze met twee tanden al aan de boterham-met-kaas kunnen?), veel spugen. Ze wil ook alleen maar op d'r buik liggen of gedragen worden. Zitten of op d'r ruggetje is een ramp. Het duurt ook al een paar weken en ik weet eigenlijk niet meer wat ik er mee aan moet.

Het CB heeft ook niet echt tips, en ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met een osteopaat? Want ik heb wel heel sterk het idee dat haar wat dwars zit.

Hoe dan ook, tips zijn welkom!

Hee meid,

dat klinkt niet fijn. En als het al een paar weken duurt lijkt het ook niet alsof ze ziek aan het worden is.
Moeilijk dat je er niet achter komt wat het is dan hè.

Waarom denk je aan een osteopaat? Merk je iets specifieks dat je zou willen oplossen hiermee?

Ik ben met mijn beide kids bij een osteopaat geweest. Nr 1 was een huilbaby die een ellenlange bevalling achter de rug had. Na 4 behandelingen was hij relaxed en een stuk blijer.
Nr 2 geboren met stortbevalling, overstrekt erg en had voorkeurshouding. Na 4 behandelingen is de voorkeurshouding weg, maar het overstekken blijft een punt van aandacht.

Heb er dus goede ervaringen mee. Je kan altijd even bellen en de situatie voorleggen. Let wel op dat je een osteopaat kiest die specifiek veel verstand van baby's behandelen heeft, want dat hebben ze niet allemaal.

Het heeft met name met haar voeding en houding te maken.

Jasmijn heeft een hele specifieke voorkeur voor het liggen op haar buik. Ook bv ten opzichte van de wipstoel, terwijl het een ontzettend nieuwsgierige baby is.
Ze reageert ook heel goed op het op haar buik op de arm liggen, dat kalmeert haar echt. Op zich niet raar dat ze een favoriete positie heeft, maar bij haar is het een beetje te favoriet.

Verder heb ik zelf het idee dat ze niet zo goed reageert op dunne voeding, Ze spuugt veel en heeft er snel weer honger van. Een fruithap met liga, daar reageert ze veel voldaner op.
Daarnaast vind ik haar ook te hongerig. Kwa eetschema zit ze op 7 maanden :-s. Ik heb zelf gewoon het idee dat het niet klopt.

Ik heb het al aangekaart bij het cb, maar die konden er niet zo heel veel mee,en ik heb veel goede verhalen gehoord over osteopaten en baby's met vage klachten.

Dat dus :)

Ik zou het zeker proberen, baat het niet dan schaadt het niet! Zelf heb ik veel positieve ervaringen met de osteopaat, zowel bij mezelf als bij Olivia en mijn oudste dochter (die had vage buikklachten die ook meteen verholpen werden door 1 behandeling).
Als ik dit zo lees, lijken de klachten wel een beetje op die van Olivia in het begin. Toen bleek er een blokkade in haar hoofd te zitten die het middenrif weer blokkeerde. Daardoor bleef haar maag te klein en had ze dus de hele tijd honger en moest ze veel spugen.

Succes!!!

x Martha

Heeft ze niet misschien pijn in haar buik, juist omdat ze al zoveel eet?
Misschien een allergie? Vaak als ze pijn in de buik hebben, ligt het op de buik wel lekkerder.
Poept ze wel normaal?

@Moonpoontje, Ze poept heel goed, een paar keer per dag, en het is -volgens mij dan- geen buikpijn omdat ze zich overeet, want dat doet ze dus niet. Genoeg is genoeg en dan krijg je er geen hap meer in!
Plus dat de hoeveelheid voedsel die ze binnenkrijgt niet veel meer is, dan wat standaard is. De melk is alleen pap van fortevoeding.

Het rare is, is dus dat ze er bij melk veel meer last van heeft dan bij een fruithap of papfles...

(@Martha en Marijne, jullie wonen toevallig niet in de buurt van Zwolle? Dit ivm een goede osteopaat)

hmm tja ik heb hier een manneke waar ik met moeite 4 flessen van 180 cc in krijg. Dus met andere voeding erbij ben ik nog niet eens begonnen. Wat dat betreft zou ik niet tips kunnen geven.
Maar heb vaak goeie dingen over een osteopaat gelezen. En ik denk ook: niet geschoten is altijd mis toch?

Lastig als je even niet meer weet wat je nou precies moet. berenburgje?? haha
Succes!

Als ze echt zon last krijgt na de melk, zou ze dan misschien overgevoelig kunnen zijn voor koemelk? Dan zou je misschien over moeten stappen op hypoallergene voeding. Lastig hoor!!!

Ik zou anders toch eens naar zon osteopaat gaan. Baad het niet, schaad het niet..

Terug
Bovenaan