je baby en je hond

hallo hallo
vandaag rees er weer n vraag in mijn hoofd
mijn vriend en ik hebben een hond (een heel lieve amerikaanse stafford harry)
hij is opgegroeid met kleine kinderen en vind ze helemaal geweldig dus ik ben op zich nog niet bang dat hij t niet accepteert maar ik vroeg me af of er nog meer dames zijn die ook n hond hebben ??????
en fo zij dus wel bang zijn
natuurlijk laat ik ze niet alleen of zo maar harry is gewoon lief voor alles dat klein is
er kunnen ook dames zijn die ook n hond hebben en dus bang zijn dat hun hond t niet zal accepteren????

 
ik heb ook ervaringen met baby en hond,
je hond is het niet gewend dat jij iets kleins hebt,en dat kleins krijgt ook nog eens veel aandacht.
onze hond heeft het daar moeilijk mee gehad hij was erg jaloers en je moet er ook nog eens aan denken dat hij in de "roedel"een plaats daalt eerts je vriend dan jij en dan de baby en dan pas de hond,en je hond zal dat niet in een keer accepteren en zal er alles aan doen om maar niet lager in de roedel te komen.dus schenk daar alsjeblieft heel veel aandacht aan,voor jullie verandert er veel er gaat meer aandacht uit naar de baby dan naar de hond en daar zul je een balans in moeten vinden.
succes,groeten karin1
 
wij hebben een golden retriever en een baby van 3 mnd. De hond moet nog niet erg veel van kim hebben, maar is niet jaloers. Je moet vooral wel met de hond zo om blijven gaan zoals je eerst ook deed zonder baby. En niets overhaasten. Er zal vanzelf een dag komen dat onze hond wel meer interesse in de baby zal krijgen. We proberen haar wel af en toe bij ons te roepen als we met kim op schoot zitten en haar zo een beetje te laten wennen aan het nieuwe mensje!

gr sandra
 
Hallo Yvonnie,
Wij hebben een zoon van 2jaar en 3mnd en een labrador.Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis (poliklinisch bevallen) zei de kraamhulp dat ik de maxi-cosi met onze zoon op de grond moest zetten en de hond laten snuffelen totdat hij het zelf genoeg vond. Dat duurde bij ons maar een paar minuten. Ook zei ze dat het goed was om een plas luier en een poep luier bij de hond neer te leggen zodat hij eraan kan snuffelen en dat hij aan de geur kan wennen.Ik kan je vertellen dat het twee dikke maatjes zijn geworden die ervan houden om elkaar lekker af en toe te klieren.
ik hoop dat je wat aan hebt.
Groetjes Jet
 

Ik zou wel bij thuiskomst de hond laten snuffellen en kennis laten maken maar dan wel in mijn armen , niet op de grond in de maxi cosi want dan plaats je de baby lager in rang hij is kleiner dan de hond .
Ook zou ik er nooit zomaar blind op vertrouwen dat het goed gaat het is een dier en blijft een dier onvoorspelbaal .
Als er kinderen komen spelen laat ik ook nooit de hond in hun bij zijn , hij gaat in zijn mand in de gang.

Verder zal hij wel weer wennen aan de nieuwkomer maar het zal wel weer een lange weg zijn ook weet ik dat hij best jaloers is .
we hebben hem genomen toen de jongste 1 jaar was die is nu inmiddels al weer 11 en het is een dobermann.

groetjes anja


 
Hoi,


wij hebben een jack russel van iets meer dan een jaar oud. Ik ben 17 weken zwanger en maak me wel zorgen. De hond is behoorlijk speels en nog steeds erg opzoek naar wat ze kan maken, daagt bijv. met enige regelmaat mijn 16 jarige kat uit, die dat niet meer hebben kan. ze gromt dan en spring op en neer rond de kat of soms er bovenop. Ik heb twijfels wat te doen met de hond als de baby er is: wegdoen of niet???
Het hondje is overigens destijds aangeschaft voor mijn 9-jarige dochter (maar ja verzorging etc komt grotendeels op ons neer ...) en ik vind het ook sneu voor haar dan.

Tja ik sta dus zelf in dubio.

Succes.
 
Bij mij is het de reden geweest waarom wij nog geen hond hebben. Ik was altijd bang dat het niet goed zou gaan als we eerst een hond hadden en daarna een kindje. Maar ik moet me zeggen dat ik mij wel zorgen maak over onze kat die nogal agresief is, en door de buren ook wel Pitbull kat wordt genoemd!
 
Hoi,
Wij hebben een engelse bulldog die altijd erg graag aandacht krijgt/wil.
Ook wij zijn huiverig voor zijn reactie. Tuurlijk weet je wel dat je moet proberen dezelfde hoeveelheid aandacht te geven maar in de praktijk zal dat wat moeilijker zijn denk ik. Ik weet wel dat ik mijn hond (dat beestje is mijn alles) niet voor 100% vertrouw. Het is en blijft een beest. Ik ga het wel proberen met die luiers. Dat lijkt me een goed idee.
 
Terug
Bovenaan