je baby en je hond

Hoi, wij hebben ook een hond: een kleine bastaard - kruising tussen teckel en terriër. Ze is al oud en op zich niet zo dol op kleine kinderen. Maar dat zijn dan vooral kinderen die druk rennen en spelen en die ze niet kent.
Ik laat haar straks voorzichtig aan de kleine ruiken enzo en zorg dat ik er altijd bij ben. Gelukkig is ze klein, dus als je de baby vasthebt of in de box of wieg legt, kan ze er nooit bij.

Succes!

Maria2
 
Hoi,
Kan goed begrijpen dat je hier mee bezig bent. Ik ben 1 mrt.jl.bevallen van een dochter en voordat Sanne werd geboren hadden wij al 2 blonde bouviers. Ook geen kleine honden dus.Wij hebben het volgende gedaan om ze alvast aan de komst van de kleine te laten wennen;al vroeg in de zwangerschap hebben we regelmatig in de babykamer laten snuffelen.Kwamen er nieuwe spullen(meubels/kinderwagen/kleertjes) dan lieten we ze hier ook aan snuffelen.De box hebben we vrij vroeg in de woonkamer gezet zodat ze ook hier aan konden wennen. Nadat ik in het ziekenhuis was bevallen(keizersnee, dus moest een paar dagen blijven) hebben we ze aan kleertjes van de kleine laten ruiken welke ze die dag had gedragen. Toen we naar huis mochten hebben we de maxi cosi op de grond gezet en wat er toen gebeurde........ze doken er heel voorzichtig met hun snoet in....snuffel..snuffel...lik..lik..kwispel...kwispel....en moeders was in tranen en de kleine vond het allemaal prima! Inmiddels is onze kleine meid 4 weken en gaat het nog altijd heel goed. Geef ze beide de kans om aan elkaar te wennen en vergeet vooral niet om de hond zijn aandacht en knuffels te geven! Wij hebben ook aan kraamvisite gevraagd of ze eerst de honden wilde aanhalen en daarna pas naar de baby wilde toerennen. Het gaat gelukkig heel goed en we weten zeker dat dit ook zo zal blijven gaan. Natuurlijk blijven het dieren en zullen we ze niet alleen met elkaar laten..Veel succes ermee en een hele fijne zwangerschap. Geniet ervan, want de 9 maanden zijn zo voorbij.
 
Met die luiers magje wel oppassen dat je hond niet denkt van : mjammie, lekker maaltje, want de hond van mijn ouders vreet ook altijd stront. Lekker onhygienisch ook! Maar als je denkt dat poepluiers helpen.... Ik zou persoonlijk de hond steeds even bij je roepen en na een paar keer bij je roepen het kind laten besnuffelen. Toen mijn man een baby was, was hun hond juist erg beschermend tegenover de baby. Zijn moeder had hem en zijn wieg in de voortuin neergezet(woonden afgelegen op een boerderij) en de hond lag daar altijd onder als moeder bezig was. Toen de bakker de kleine spruit zag staan, wilde hij de wieg van dichterbij bekijken. En toen stoof de hond eronderuit. want dat mocht natuurlijk niet! Toen hij wat groter was en begon met lopen, versperde de hond wel zijn weg als hij naar binnen wilde gaan. Want de hond moest nml buiten blijven....
 
ik wil even reageren op anja dat als je een maxi op de grond zet dan ziet de hond de baby lager in rang nou ik heb een duitse herder en mijn zoontje is 11 maand en is nog steeds kleiner als hem ik denk dat een hond dat echt wel aanvoelt en als je hem goed heb opgevoed dan pluk je daar nu de vruchten van hond en kind is een geweldige combinatie geniet ervan maar hou ze altijd in de gaten groetjes
 
dankj ullie allemaal voor jullie reacties ik vroeg mij dit af omdat ik er echt schijtziek van word dat mesnen steeds vragen wat we met harry gaan doen omdat hij een amerikaanse stafford is en die op de lijst staan voor gevaarlijke honden(ja ja ze zijn echt NIET gevaarlijk)
denken mensen dat we hem de deur uit doen wij hebben hem via een herplaatsing gekregen nu een half jaar terug en hij is mijn vriendje geworden hij luisterd goed is leif weet wat nee is en zo hij is opgegroeid met kinderen in het gezin waar hij eerst woonde was ook n baby van een paar maanden en daarvoor was hij ook hartstikke lief
hij heeft mij ook wakker gemaakt zeg maar ik wist nog niet dat ik zwanger was maar ineens deed hij heel rustig tegen mij en tegen mijn vriend wassie zo druk als normaal
dus dat niet vertrouwen vind ik van de ene kant wel gemeen ik weet wat ik wel en niet kan doen bij hem maar ja als mijn kindje kan lopen en zo ga ik m gewoon leren dat hij niet gemeen moet doen enzo
 
Terug
Bovenaan