Je bloeddruk hoger naarmate de bevalling nadert?

Hallo!

Ik vroeg me af of je bloeddruk hoger is naarmate de bevalling nadert?
Normaal heb ik altijd 120/65 en de laatste 2 keer 140/75.
Geen idee of het ermee te maken heeft of een andere oorzaak heeft, het  is niet te hoog ofzo maar was benieuwd of iemand dat  ook had gehad  vlak voor de bevalling.

Nog 2 weken te gaan!

Gr bijna mama

Hoi.
Ik had dat bij mijn eerste ook hoor. Heel de zwangerschap had ik een prima bloeddruk (110 of 120 /55 of 60), en de laatste weken werd ie ook hoger. Ik heb geloof ik als onderdruk zelfs 80 gehad, maar de VK zei toen ook dat dat niks is om je zorgen te maken want dat is heel normaal bij de laatste weken.. En aangezien je dan toch iedere week op controle moet kunnen ze dat goed in de gaten houden...

Ik ben ondertussen 26 weken zwanger van de 2e en heb nu zelfs de tip gekregen om wat meer dropjes te eten en bouillon te drinken omdat de bloeddruk nou (te) laag is (110/50)...

Succes. Gr. Anne-Marie

Hoi hoi,

Het kan idd zijn dat hoe verder je in de zwangerschap komt je bloeddruk hoger wordt! Maar die bloeddruk van jou is perfect!!

Ik had laatst 125/85. Zelfs dat is goed. BIj een zwangerschap gaat het erom dat je onderdruk niet te hoog is en niet de bovendruk.....

Ik geloof dat ze je pas echt in de gaten gaan houden als je onderdruk 90 is...maar poin me daar niet op vast hoor!

Dus nog niet ongerust meid! Ziet er goed uit!

X Saskia

Hoi hoi

Ik kan ook bevestigen dat de bloeddruk iets oploopt naarmate de zwangerschap vordert ik heb dat ong. vanaf wk 30 dat de onderdruk 10 hoger is dan  voorheen, net als bij jou.
Geen zorgen!

Groet,
Biate

Hallo!

Mijn verloskundige zei zelfs:" als de onderddruk niet boven de 95 uitkomt, hoor je mij  niet piepen". Ik heb zelf rond de 130/80 of laatst 130/85.
Groetjes!

Nathalie MS
(17w +2)

Hoi,

Ja dat klopt. Vlak voor de bevalling kan je bloeddruk omhoog gaan. Bij mij is beide keren mijn bloeddruk gestegen, en binnen een week ben ik bevallen. ( de eerste keer na 5 dagen , de tweede keer na 6 dagen) Volgens de VK gebeurd dat vaker.

Bij de eerste had ik 150/85, en bij de tweede 158/95.

Groetjes, Cathy

Ook bij mij ging de bloeddruk telkens omhoog in de laatste fase vd zwangerschap, meestal een paar weken voor de bevalling ongeveer. Je lichaam moet dan hard werken en daar kan je bloeddruk op reageren. Jij hebt een prachtige bloeddruk, hoor, 75 als onderdruk. Misschien is je lijf zich a.h. voorbereiden op de allerlaatste loodjes/bevalling/
Sigri

Terug
Bovenaan