je hebt er nog 3

via een collega ben ik op deze site gekomen zij heeft net haar dochtertje verloren,ik dacht dat ik er wel over heen zou groeien met de tijd maar het zit toch dieper dan ik dacht nadat ik hoorde wat haar was overkomen ben ik zowel geestelijk als lichaamelijk in gestort.
het was zomer 2002 en ik was zwanger van ons vierde kindje alles verliep bijna net zoals bij de andere al voelde ik me wel anders ik groeide flink maar na 22 weken kwam ik niets meer aan viel zelfs weer af maar ja alles was oke het kindje bewoog lekker in mij had geen rede voor twijfel dat er iets niet goed zou zijn ,ik had die donderdag controle dus dan zou ik het wel horen maar nee hoor het hartje ging te keer als een gek mijn andere kinderen waren er bij trots waren ze ,ze hoorden hun broertje of zusje opgelucht naar huis dus,de volgende dag kreeg ik tijdens het eten opeens een nat gevoel toen ik naar de wc ging bleek ik flink bloed teverliezen ik raakte lichtelijk in paniek waarop ik terug liep en mijn man vroeg de verloskundige te bellen zij was er binnen enkele seconden
na alles gevoeld te hebben gingen we naar het hartje luisteren maar die kon zij niet vinden waar op zij meteen het ziekenhuis belde   alwaar enkele minuten later werd bevestigd dat ons kindje was overleden.ik geloofde het niet dat kon niet waar zijn gister had ik het nog vol enthousiasme gehoord  , de gynecoloog was heel rustig en kalm en luisterde nog een keer maar nee het bleef stil .
we gingen na een tijdje weer naar huis beide in een roes en vol met vragen er zit een kindje in mij wat niet meer leeft
die maandag zou ik ingelijd worden maar dat was niet nodig   want zondag 6oktober is onze zoon sam geboren   wat voor ons een hele gebeurtenis was en kindje op de wereld zetten wat al overleden was heel dubbel allemaal.daarna gaat alles zo snel je moet van alles beslissen pillen slikken om je borstvoeding te stoppen etc
een paar uur later ging ik zo als ikdat zelf noemde leeg naar huis en dikke buik maar leeg.
de eerste paar weken heb ik alleen maar gehuild en gehuild ik kon niets anders
probeerde me sterk te houden maar dat ging niet lichamelijk had ik ook veel klachten verloor veel bloed,maarja na een paar weken moest ik weer de andere kinderen naar school brengen en dan begint het pas mensen kunnen zo hard zijn en gemeen het ergste wat ik van een moeder op het school plein te horen kreeg was van oh je was toch maar een paar maandene zwanger   je hebt toch nog drie andere kinderen,ja en deze was zeer welkom hoor! ik denk dat mensen zich niet realiseren hoeveel pijn ze andere daarmee doen.
daarna ben ik in een cirkel terrecht gekomen mijn man en ik hadden een eigen zaak dus hij moest daar zijn ik had de andere kinderen dus tijd voor verdriet was er niet meer maar s avonds in bed als mijn man sliep kwamen de tranen en zo viel ik dan in slaap   ,nu trouwens weer ,we hadden allebei verdriet allen verwerken we het appart en totaal verschillend .
ik kwam terrecht bij een psyciater en bij de gynecoloog om er maar over te pratenik weet nog dat hij zij de meeste huwelijken houden het geen half jaar vol als mensen zoiets meehebben gemaakt en helaas de man kreeg gelijk doordat mijn man en ik het totaal verschillend verwerkten liep ons huwelijk stuk.
vandaag de dag heb ik er nog steeds last van soms is het weg maar het beheerst toch wel een groot deel van me leven
ik hoop ooit nog eens zwanger te worden en het mooiste wat er is nog een keer te mogen beleven.

mama van vier prachtige zonen

Hallo Linda,

Ik kreeg kippenvel toen ik de laatste paar regels aan het lezen was. Jeetje....je kind verliezen, en dan ook nog eens het gezin uiteengevallen door scheiding. Ik heb het vaker gehoord ja, dat als een stel zoiets meemaakt, ze uiteindelijk uit elkaar gaan. Bij mij en mn man is het nu een half jaar geleden (zwangerschapsafbreking bij 23 weken vanwege een ernstige hartafwijking en een te kleine longslagader, ons zoontje Danny* is op 7 december 2006 geboren en overleden). Ik kan me absoluut voorstellen dat een stel hierdoor uitelkaar groeit. Wij hebben ook veel ruzie en onenigheid gehad over elkaars verwerking. Om gek van te worden....we namen elkaar veel kwalijk. Gelukkig is het nu iets bedaard, maar dat is wel anders geweest. Soms dacht ik ook bij mezelf: Kan dit nog goed komen tussen ons? Maar nu  denk ik wel dat wij er gaan komen, dat hoop ik in ieder geval. We durven nu ook beiden weer een nieuwe zwangerschap aan, maar dat is ook wel anders geweest.

Linda, ik wil je echt heel veel sterkte wensen....ik weet precies wat je voelt en wat je gemis is. Je had er gewoon 4 moeten hebben, en nu zijn er 3 bij je, en 1 draag je voor altijd mee in je hart. Onze Danny* is ons eerste kindje, en zo blijven we hem ook altijd herinneren.

Schrijf van je af hoor, dat lucht op!

Liefs, Kitty (trotse mama van Danny*)

Hoi Linda,

Vervelend om te horen dat het allemaal zo gelopen is bij jullie.
Mannen en vrouwen verwerken gebeurtenissen alletwee op een verschillende manier, dat is het verschil tussen man en vrouw.
Daarbij komt ook nog eens dat je  ex-man Sam ook niet gedragen heeft, je ex-man is die band nooit aangegaan met Sam.
En dan merk je dat je van je eigen man een soort van onbegrip krijgt ( zo voelt dat dan ) en zo ontstaan er wrijvingen.
Je kan jezelf echt enorm eenzaam voelen in een rouwproces...dat maakt het ook moeilijk.
Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat er voor jou in de toekomst nog een hele mooie en gezonde zwangerschap weggelegd ligt.

Liefs Linda

Lieve Linda,

Met tranen in mijn ogen heb ik jouw verhaal gelezen.
De vragen, het verdriet en het verschil in verwerken zijn heel herkenbaar. Ik vind het  apart om te merken dat de reacties van anderen vaak ook een grote rol spelen in het verdriet wat je om je kindje hebt. Sommige mensen 'dwingen'   je daardoor onbewust op een bepaalde manier  met je verdriet  om te gaan. Tel daarbij op het verdriet wat je hebt zonder de vervelende  reacties en het kan niet anders dan immens zwaar zijn. Ik zou zo graag een handleiding willen hebben met gegarandeerd resultaat, als dit alles maar weer een beetje beter wordt. Het verdriet is en blijft volgens mij altijd  aanwezig, maar hopelijk op een bepaald moment op een draaglijke manier. Ik hoop dat je wat aan dit forum hebt.  Ik denk dat het nooit te laat is  om te verwerken, maar geef jezelf die kans en de tijd en doe wat jij denkt dat goed voor je is.  
Ik wens je hierbij  heel veel kracht toe.

Liefs Judith

quote: Kitty26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-06-2007 13:14:16'));

Hallo Linda,

Ik kreeg kippenvel toen ik de laatste paar regels aan het lezen was. Jeetje....je kind verliezen, en dan ook nog eens het gezin uiteengevallen door scheiding. Ik heb het vaker gehoord ja, dat als een stel zoiets meemaakt, ze uiteindelijk uit elkaar gaan. Bij mij en mn man is het nu een half jaar geleden (zwangerschapsafbreking bij 23 weken vanwege een ernstige hartafwijking en een te kleine longslagader, ons zoontje Danny* is op 7 december 2006 geboren en overleden). Ik kan me absoluut voorstellen dat een stel hierdoor uitelkaar groeit. Wij hebben ook veel ruzie en onenigheid gehad over elkaars verwerking. Om gek van te worden....we namen elkaar veel kwalijk. Gelukkig is het nu iets bedaard, maar dat is wel anders geweest. Soms dacht ik ook bij mezelf: Kan dit nog goed komen tussen ons? Maar nu  denk ik wel dat wij er gaan komen, dat hoop ik in ieder geval. We durven nu ook beiden weer een nieuwe zwangerschap aan, maar dat is ook wel anders geweest.

Linda, ik wil je echt heel veel sterkte wensen....ik weet precies wat je voelt en wat je gemis is. Je had er gewoon 4 moeten hebben, en nu zijn er 3 bij je, en 1 draag je voor altijd mee in je hart. Onze Danny* is ons eerste kindje, en zo blijven we hem ook altijd herinneren.

Schrijf van je af hoor, dat lucht op!

Liefs, Kitty (trotse mama van Danny*)

hoi kitty
wat ben ik blij dat er mensen zijn die begrijpen wat ik maar helaas vele andere vrouwen mee hebben moeten maken,ik heb voor mijn relatie gevochten maar het werd op een gegeven ogenblik te ondraagelijk voor mijn man ik ben namelijk van een gezellige goedlachse  vrolijke meid in een sikkeneurig kei harde dame geworden het heeft mijn leven zodanig beeinvloed dat ik me we eens af vraag of het ooit wel eens goed gaat komen
ik leef op het ogenblik voor mijn kinderen en dat vindt ik het allerbelangrijkst als zij happy zijn ben ik dat ook
wat ik bijzonder vindt aan deze site is dat ieder met zijn eigen verhaal toch een ander probeert te troosten ik hoop dat het jullie goet gaat succes!

liefs linda

quote: Linda_01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-06-2007 14:30:59'));

Hoi Linda,

Vervelend om te horen dat het allemaal zo gelopen is bij jullie.
Mannen en vrouwen verwerken gebeurtenissen alletwee op een verschillende manier, dat is het verschil tussen man en vrouw.
Daarbij komt ook nog eens dat je  ex-man Sam ook niet gedragen heeft, je ex-man is die band nooit aangegaan met Sam.
En dan merk je dat je van je eigen man een soort van onbegrip krijgt ( zo voelt dat dan ) en zo ontstaan er wrijvingen.
Je kan jezelf echt enorm eenzaam voelen in een rouwproces...dat maakt het ook moeilijk.
Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat er voor jou in de toekomst nog een hele mooie en gezonde zwangerschap weggelegd ligt.

Liefs Linda

hoi linda
wat fijn omte lezen dat iemand je begrijpt wat jij schrijft is ook zo ik heb ons kindje gedragen ik heb hem gevoeld voor mijn ex was dat anders het is dan ook moeilijker om sommige dingen te begrijpen vooral omdat mijn lichaam op zijn kop wordt gegooid de hormomen van slag zijn ,ik hoop ook dat ik inde toekomst dit alles meemag maken maar een nieuwe relatie zit er niet in heb net twee relatie s achter de rug waarvan een van 3jaar maar die begrijpen me toch net niet genoeg wat ik allemaal heb meegemaakt mijn  huidige relatie snapt er helemaal niets  van wil er zelfs  zo weinig mogelijk over weten met hem erover praten is dus heel lastig hij staat wel open voor een kindje maar ik twijfel of hij wel de juiste persoon is want als ik zwanger zou worden wordt het  heel zwaar  

liefs linda

Terug
Bovenaan