Je kind wordt 1 jaar en dan.... hoe doen jullie dat?

hallo,

Maak je niet druk ! Laat je kind gewoon eten wat jullie eten, let alleen op de hoeveelheid kruiden, niet té veel, maar gewoon.
Onze zoon van nu 14 maanden at vanaf 6 maanden met ons mee, toen hadden we het gemalen, en uiterdaad zonder kruiden en zout, langzaam opgebouw. Ook de gewone melk drikt hij. Opgebouwt door: 2 flessen klaar zetten eentje met de "oude" melk met 20 cc minder  en eentje met maar 20 cc nieuwe, laat eerst de oude melk op drinken vervolgens neem je de nieuw melk en bouw je het telks op !

Volg je hart, dan komt het goed !
 
Hoi Mama van Damian,

Ik maak me ook niet druk hoor, ben alleen gewoon benieuwd hoe andere mama's het hebben aangepakt.
De gewone melk drinkt hij graag, dus dat levert helemaal geen problemen op. Met het eten proberen we steeds kleine beetjes. Als we pittig eten, krijgt hij 1 klein lepeltje om te proeven. Een andere keer weer iets meer ect...
Tot nu toe gaat het erg goed.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Hier is het heel geleidelijk gegaan. Eigenlijk vanaf het begin heb het grootste gedeelte van de hapjes (zowel groente als fruit) zelf gemaakt voor onze zoon en hij was dus al de wisselende smaak van de ene keer wortel en de andere keer wortel gewend etc.
Ook kookte ik gewoon zoutloos en voegden we dat op het bord toe voor ons en zo doen we het nog steeds, bevalt wel goed eigenlijk.
Hij at dan hetzelfde als wij maar zonder het vlees in het begin (eerst pure groente, toen een beetje aardappel erdoor en vanaf een maand of 9 een klein stukje vlees erdoor).
Doordat ik het vrijwel altijd zelf maakte kon ik zelf de structuur langzaam groffer maken met als resultaat dat er bij 10 maanden geen staafmixer aan te pas kwam, slechts nog een beetje prakken en inmiddels zelfs dat niet meer.
Nasi etc. at hij ook wel voor 1 jaar mee, maar dan deed ik eerst een klein beetje kruiden erdoor haalde er een hapje vanaf voor hem en dan de rest van de kruiden erdoor voor ons.....
Haal nu nog regelmatig een portie ergens vanaf voor in de vriezer voor als wij eens pizza ofzo eten, dat vind ik nog te gek (al heeft hij laatst voor het eerst een korst gehad van een zelfgemaakte plaatpizza, jammie!)

Eigenlijk uit hij dus vanaf een jaar gewoon mee met heeeeeel afentoe een bakje uit de vriezer of een potje (hij is nu 14 maand)

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan