Je kindje moeilijk met anderen delen?

Hi, Caspar is gisteren 12 weken geworden en ik merk dat ik het moeilijk blijf vinden om hem uit handen te geven. Het liefst doe ik zelf alles voor en met hem. Caspar is mijn eerste (en waarschijnlijk enige) kindje en ik ben samen met hem (ongepland) alleen. Dus zonder vader. Wel heeft ij 3 zussen en een broer van vaders kant (dit is een lang en complex verhaal). Ik vraag me dus af of dit aan mijn situatie ligt of dat anderen dit herkennen?

nee, heel herkenbaar.
Ik ben wel samen met de vader, maar geef mijn dochter ook liever niet uit handen (omdat ik vind dat ik het beste weet voor mijn dochter).
misschien heel egoistisch maar zo voel ik dat.

Wel natuurlijk aan haar vader (mijn vriend) maar ik heb de volledige zorg over haar.
Mijn schoonmoeder wil door graag oppassen, maar zolang ik dat niet nodig vind gebeurd het ook niet.

denk niet dat het aan jou situatie ligt, Noa is voor ons ook de eerste, misschien ligt het daar aan?

voelt idd heel dubbel, aan de ene kant denk ik dat alleen ik hem het beste ken en daardoor het beste kan inspelen op zijn behoeften, aan de andere kant voelt het heel egoistisch

Ethan is ook ons eerste en ik vind het ook er moeilijk..
Gisteren voor de 2de keer een avondje weg geweest(bioscoop) en ik moet zeggen dat het weg gaan nu makkelijker ging of misschien komt het omdat me moeder nu oppaste en niet me schoonmoeder

Nou Jochem is onze 2de en ik kan het (nog)steeds niet ook onze floortje niet hoor en die is toch "al"4 haha.
Maar onze floortje gaat wel iets makkelijker als onze jochem dat vind ik zo verschrikkelijk moeilijk.
Ik wijt het zelf aan het feit dat hij de eerste 7 weken eigenlijk alleen maar gehuild heeft........
Daarbij ben ik ook erg moeder moeder zal ik maar zeggen ben ook altijd thuis........straks ook als ik ga werken dan werk ik wel 's avonds want dan is papa thuis.
En daarbij vind/denk ik gewoon dat wij als moeder onze kinderen het beste kennen toch???!!! Babies zijn in mijn ogen gewoon het beste af bij hun papa en mama!
Straks als ze 4 zijn haha dan willen ze overal heen en slapen haha echt waar hoor.....dus nog lekker bij je houden.

Liefs Louise

Ik vind het er heeel erg aan liggen bij wie ik hem uit handen 'moet' geven.
Mijn schoonzusje en mn broertje vind ik niet erg, maar komt misschien omdat de oudste (3jaar) het daar heel goed bij doet en ze allebei niet huilen bij hun.
Bij sommige anderen heb ik er echt wel veel moeite mee,

Liefs Marina

Ook ik geef mijn kinderen moeilijk ´uit handen´ zelfs mijn moeder (heeft zelf 6kids,,hihi) krijgt nog altijd precies te horen hoe wat wanneer enz, ook zal mijn jongste het eerste jaar eigenlijk 24/7 bij mij zijn, zou het ook niet anders willen!

Terug
Bovenaan