Je man vertrouwen met je kind

Hoi,

Ik begrijp je ook wel.

Gelukkig kan ik mijn kind met een gerust hart bij mijn man  achterlaten alleen weet ik wel dat hij waarschijnlijk een combinatie kleding aan heeft die ik hem niet zou aangeven, dat hij iets meer gesnoept heeft en dat ze veel en drukke spelletjes gedaan hebben, net iets te weinig geslapen heeft en ook mijn man laat de deur of het traphekje wel eens openstaan. Maar weet je mijn zoon heeft dan wel een ontzettend leuke dag met zijn vader gehad. En dat is heel belangrijk.  

Groetjes  

hallo

wat grappig zeg als ik jou verhaal zo lees lijkt het net of je het over mijn mannetje hebt.

met andere woorden ik herken je er erg goed in.
m'n vriend zit ook in ploegen en gaat ook niet voor 24 naar bed.
hij geeft zo ie zo niet toe aan z'n vermoeidheid om naar bed te gaan waardoor hij op de bank in slaap valt.
ook heeft hij niet altijd puf   om iets te doen.
Hij speelt gelukkig wel veel met lorena en als ik hem iets vraag helpt hij me vaak ook wel.
maar ja soms is hij ook gewoon te moe.

en met pyjama naar buiten heeft die van mij ook gedaan, waarvan ik ook dacht ben je gek ofzo. want het begon al frisser te worden

maar ik vertrouw hem wel alleen met lorena, want hij heeft het goed met haar voor.
en alles gaat ook gewoon goed, zolang ik alles maar wel klaar leg en op een papiertje neerschrijf wat wanneer moet gebeuren qua voeding.

maar ben blij dat je zelf al een op;ossing hebt gevonden.

liefs wendy
mv lorena 17-7-2007
dario 17-10-08

hoi,

Goed dat je al een oplossing hebt gevonden!
Herken je verhaal echter helemaal niet! volgens mij is mijn man voorzichtiger dan ik......... Zou wel graag willen dat als hij oppast er wat meer regelmaat in zit maar goed heb dan ook zo iets van je zoekt het ook maar uit! Ieder op zijn eigen manier en over de meeste dingen zitten we prima op 1 lijn.

Groetjes

Hoihoi, moeilijk hoor, mijn vriend zorgt 2 middagen en een avond voor Mike en dat gaat wel goed, hij is in sommige dingen weer moeilijker/makkelijker dan ik.Wel bestook ik hem met vragen als ik thuis kom;Heeft ie genoeg gedronken??Heeft ie gepoept??Heb je z'n tandjes gepoetst??enzzz...Maar ik weet wel dat hij erg voorzichtig is met Mike en vaak (over)bezorgd is....En dat met je schoonouders; zulke heb ik ook!!! Ze zeggen gerust tegen mij als Mike iets doet wat niet mag;Geef maar een tik hoor, dit moet ie afleren!!! Ik zeg dan rustig dat ze zelf een tik kunnen krijgen. Zo leer ik hun die praatjes af, haha.En gaan ze nog lachen ook en zeggen; Je hebt je eigen ermee
hoor over een paar jaar, dan wordt het een vervelend joch...Ik zou er met je man goed over praten en toch proberen om het los te laten , hij houdt ook ontzettend veel jullie kind.
Gr. Syl

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet helemaal op je gemak voelt, met de dingen die gebeurd zijn. Ik snap dat je heel erg zenuwachtig wordt van die koffiekopjes op de rand van de tafel. Ik zou daar ook niet gerust op zijn. Je kunt wel zeggen: kinderen moeten leren om van dingen af te blijven, maar je moet de kat ook niet op het spek gaan binden toch? Ik zou het er gewoon eens met je man over hebben!

Maar inderdaad: het is inderdaad geen oppassen op, hi,hi,hi. Ik zeg dat ook altijd: mijn man past op de kleine, maar eigenlijk is het: mijn man is thuis bij de kleine,hi,hi,hi.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

Groetjes, Linda

Hoi Babybelle,

Ik vind het moeilijk hier op te reageren zonder het gevoel te hebben dat je het wellicht verkeerd opvat maar ik wil hier toch wel even iets over kwijt.

Het feit dat jij vindt dat je mag beslissen of je dochter bij papa is of bij opa en oma vind ik erg zorgelijk. Jullie zijn beide de ouders van jullie meisje en beslissen samen over haar opvoeding. Je zegt ook dat je man 'mag oppassen'. Is het niet zo dat hij net zoveel 'recht'   heeft om voor haar te zorgen dan jij? Jullie hebben samen besloten voor een kindje te gaan, dan zijn jullie ook samen verantwoordelijk voor haar.

Ik vond het in het begin ook moeilijk dat mijn man dingen anders deed met Sven dan ik en soms heb ik er ook wat van gezegd. Nu heb ik me erbij neergelegd dat hij een andere aanpak heeft dan ik. Wat ik belangrijk vind is dat wij het in de basis met elkaar eens zijn. De weg er naartoe doen we allebei anders.

Dat je man je dochter een keer in haar pyjama ergens naartoe meeneemt. Tja, jij zou het niet doen maar je bent er toch niet bij? Je man moet zich dan maar naar anderen verantwoorden dat hij dat zo doet. Ik heb zoiets van: laat hem lekker doen, ik zie het niet en weet het dus niet.

Dat je schoonouders de koffie op het randje zetten is hun fout en niet die van je man. Ik zou zeggen: biedt ze geen koffie meer aan zolang zij zich niet willen aanpassen. Dan krijgen ze maar water of niets. Ik ben daar heel strikt in: in ons huis gelden onze regels.

Mijn man vindt het ook moeilijk om eraan te denken de deur dicht te doen. Ik blijf hem eraan herinneren. En weet je: als jij er niet bent, zal jouw man vast wel beter opletten omdat hij weet dat hij dan alleen is. Bij ons is dat ook. Als ik er wel ben, denkt mijn man van: o Maike let wel op. Als ik er niet ben, is hij de enige verantwoordelijke in huis en let hij dus ook beter op.

En voor wat betreft het slapen: als je man niet op tijd naar bed kan, kan hij overdag toch nog even terugkruipen als je dochter ook op bed ligt?

Jullie zijn beide volwassen mensen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Beslis dan ook samen en praat erover als je niet op 1 lijn ligt. Maar ga niet beslissen voor je man wat hij wel en niet mag. Ik kan heel goed begrijpen dat hij daar heel boos over wordt.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hai,

Ik denk niet dat ze zelf graag wil beslissen hierover en dat de intentie ook niet is om papa niet te vertrouwen maar er zijn een aantal dingen gebeurd waar ik ook not amused over zou zijn. Kijk dingen als in een pyjama naar buiten dat vind ik geen probleem en daar zou ik alleen maar om lachen. Maar achter de pc gaan zitten en alles naar de frituurpan open laten staan of toestaan dat er hete koffie op tafel staan is echt not done! Ik zou dan ook niet met een gerust hart het huis verlaten hoor.
Mijn man werkt 32 uur en is bij zijn dochter als ik werk en ik ga zonder problemen en geheel gerust de deur uit omdat hij zich erg verantwoordelijk gedraagt. Ok hij kleed haar als een clown en is niet altijd optijd met het eten maarja dat laat ik los want hij is haar vader en ze komt niet om van de honger hoor. Ieder doet het anders dus hij ook. Echter met pannen en hete koffie moet je gewoon uitkijken en je schoonouders beslissen niet of dat het tijd is om te leren of niet. Ik vind dat je man hier moet optreden en moet zeggen dat jullie dat niet willen. Probeer hem duidelijk te maken dat het belangrijk is dat hij alert is en dat een ongelukje in een klein hoekje zit en dat jij met pijn in je buik op je werk zit. Ik denk gewoon dat hij het niet slecht bedoelt maar het gevaar niet zo ziet.

Succes!
gr.Ing

Hoi,

Ik ben het wel met mijn voorgangers eens. Er zijn minder belangrijke dingen maar er zijn ook zeer kwalijke dingen, frituurpan en koffie. Gelukkig vertrouw ik Henk helemaal en ook hij doet dingen anders als ik maar dat zijn geen dingen waar Maaike echt slecht van wordt.

Maar ik vind het ook raar dat er over oppassen wordt gepraat. Het is toch normaal dat een moeder eens wat tijd voor zichzelf heeft.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan