Jeej! 2de kindje staat op de planning

Afgelopen weken hebben mijn vriend en ik het steeds vaker over een tweede kindje.
Ik wilde er eigenlijk altijd zo'n 2,5 jaar tussen hebben en mijn vriend het liefst een jaar of 4.
We hebben nu de voordelen een beetje op een rijtje gezet.
We willen rond de eerste verjaardag van Vico, dat is 20 september, stoppen met de pil en weer een gokje gaan wagen.
Vico is dan bijna 2, als alles net zo snel ging als de vorige keer, als ons 2de kindje komt.
Zo hoeven we tussendoor de box, het ledikantje enzo niet op te bergen op zolder maar kan alles blijven staan.
Tegen de tijd dat de volgende dan komt kan Vico al in een groot bed slapen verwacht ik, en hoeven we ook geen tweede ledikantje aan te schaffen.

Toen Vico net was geboren hebben we vaak gezegt dat het alleen bij Vico zou blijven, maar al snel waren we het er over eens dat we allebei toch nog wel heel graag een tweede willen.
Ik heb met de bevalling van Vico een ruggenprik gehad en wil het bij de volgende bevalling graag zonder doen. Dit omdat ik helemaal niets van de bevalling heb gevoeld en er heel lang over heb gedaan om moedergevoelens te krijgen.
Ik had het idee dat ze het kindje wat ze in mijn armen legden ergens anders vandaan kwam.

Ook heb ik met Vico maar 6 dagen borstvoeding gegeven. Dit omdat hij op de 6de dag om het uur kwam en hierdoor raakte ik helemaal in de war. Ik had geen moment rust. Toen was ik aan het einde van mijn latijn.
Later hoorde ik van een nichtje van mij (5 weken later bevallen als is) dat zij dit ook heeft gehad maar door heeft gezet. Haar is het uiteindelijk gelukt om borstvoeding te geven tot haar zoontje tandjes kreeg.
Ik wil graag bij de volgende zeker weer starten met borstvoeding, maar dan wil ik wel proberen door te zetten en niet zo snel af te haken zoals ik bij Vico heb gedaan.

Ikzelf ben zo blij met dit besluit dat ik het even met jullie wilde delen.

Liefs Ester

Van harte gefeliciteerd dat jullie de knoop hebben doorgehakt! Echt heel erg leuk.

Veel plezier met 'de voorbereidingen' en we wachten met spanning af naar je positieve test!

Ik ben nog in dubio, mn man wil graag een tweede, ik weet het niet. Mijn bevalling was zo traumatisch en mijn lichaam is nog lang niet hersteld dat een tweede nemen onverantwoord lijkt. Maargoed, dat kan over een half jaar weer anders liggen.

Nogmaals: superleuk!!! Nu kan je lekker gaan voorgenieten

Superleuk zeg! Fijn dat jullie er samen overeen zijn gekomen dat jullie voor een 2e willen gaan en wanneer.. het blijft tenslotte iets waar je samen uit moet komen en soms is dat nog best lastig.

Ik ga binnenkort eerst eens even bij de huisarts langs aangezien ik na mn bevalling nog steeds niet ongesteld ben geworden (dochterlief is bijna 10 mnd). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb ruim 9 mnd borstvoeding gegeven dus misschien ligt het daar nog aan maar vind het nu wel lang duren.

Wat een leuk vooruitzicht!! Ik hoop voor jullie dat het snel lukt om een broertje of zusje voor Vico te krijgen!
Zelf wacht ik liever nog even, met de bekkeninstabiliteit van de vorige zwangerschap wil ik liever dat Milan iets ouder is zodat ik hem (hopelijk) minder hoef te tillen...

@gaabiej: ik heb tot 7 maanden borstvoeding gegeven, het duurde bij mij daarna nog een maand voor ik weer ongesteld wordt. Volgens mij wel heel normaal.

Wat leuk wij zijn ook bezig voor de tweede
@ bibi ik ben ook pas hersteld sinds een maand hoor. Vond dat erg lang duren, kan nu eindelijk sporten en afvallen.
@gaabiej ik heb tot drie maanden borstvoeding gegeven ben daarna na twee maanden een keer ongesteld geweest en daarna niet meer. De dokter zegd dat het normaal is, de hormonen moeten weer normaal worden. Bij de een duurt dit langer dan bij de anderen. Heb je wel een eisprong, ik wel dus vind het niet zo erg.
gr.babyvos1

Zo leuk om dit allemaal te lezen! Zo zaten we voor m'n gevoel elkaar nog net te feliciteren met de zwangerschappen en nu hebben we het alweer over een volgend kindje haha. En eigenlijk dacht ik dat ik de enige was aangezien ik er niemand over hoorde, maar niets blijkt dus minder waar! Zooo leuk! Hoop dat het snel lukt voor degenen die al plannen hebben.

Hier is het dus ook al een bespreekbaar onderwerp. We vormen (eindelijk) een stabiel gezin. Veel meegemaakt tijdens zwangerschap tot aan februari dit jaar. Toen uit elkaar geweest en gelukkig alsnog het geluk bij elkaar gevonden en het gaat alleen maar beter. We zaten te twijfelen tussen trouwen, verhuizen of een 2e. Financieel kan niet alles tegelijk. Nu hebben we besloten voorlopig niet te verhuizen dus het gaat nu tussen trouwen en een kindje. Maar beide niet eerder dan halverwege 2013 want dromen is natuurlijk erg fijn.

@jdrb2, duurt idd erg lang. Liep 4 maanden bij de mensendieck, maar dat mocht niet baten.

Morgen naar het ziekenhuis, afspraak met een chriurg, om te kijken ze m'n buikspieren kunnen reven aangezien die nog 4 cm uit elkaar staan en mijn rug voelt als een bejaarde. Dus een algehele check up.

Als uit het onderzoek blijkt dat m'n lichaam sterk is, gaan we nadenken over een tweede kindje.
Blijkt mijn lichaam nog lang niet hersteld, dan wachten we.

Terug
Bovenaan