Jengelige dreumes rondom avondeten

<p>Heeft er iemand nog tips of herkennen jullie dit? Mijn zoontje van bijna 13 maanden is als we hem s avonds ophalen van het kdv en thuis neerzetten om te spelen zo jengelig. Hangt aan je benen, wil niet zelf spelen. Koken maakt het daarom wel erg lastig. Hij krijgt op het kdv nog een snackje en thuis vaak ook nog een kleintje, dus honger kan het voor mijn gevoel niet zijn al eet hij wel als een malle als het avondeten op tafel staat. Maar onze situatie leent het niet om al rond 18.00uur eten klaar te hebben staan. Dit is vaak 18.15/18.30uur. Hij moet toch ook leren dat er gekookt moet worden en dat hij even geduld moet hebben. Als mijn partner hem wil vermaken is dat ook niet goed. Is dit gewoon even het verwerken vd dag of echt honger? Hoe gaan jullie hiermee om. Vind het vooral lastig als ik alleen ben en dus moet koken, maar ook een kwartier lang een huilend kind naast me. </p>
 
het zal eerder vermoeidheid zijn. 
ik zet mijn dochter lekker voor de tv. meestal zo'n 20 min. dan lukt t wel om even wat te koken.
zo rust zij een beetje uit en is het aan tafel weer gezellig ?
 
Bij ons mag ze ook tv kijken tijdens koken. Maak het jezelf gemakkelijk.
Ze is nu anderhalf en nu geef ik haar ook kleine taakjes tijdens koken, zoals tafel dekken. Lees ik geef haar iets aan en zij rent lachend weg om het op tafel te gooien. Vindt ze prachtig.
 
Ik zorg dat er een maaltijd kant en klaar voor de kindjes in de koelkast staat. Die hoeft dan alleen nog maar worden opgewarmd in de magnetron. Dus binnen 2 minuten na thuiskomst zitten ze aan tafel om te eten. Dan klaarmaken voor bed en vervolgens kook ik voor onszelf. Op de andere dagen eten we gezamenlijk. 
 
Kinderen kunnen niet wachten. Wat wij altijd doen is, zodra we thuis zijn krijgt onze zoon als eerst zijn eten van papa, terwijl ik kook. Maar vaak heb ik het avondeten al klaar, vraag me niet hoe. Ik kook op de raarste tijdstippen omdat tussen 16 en 20 bij ons zoveel mogelijk rust in huis moet zijn. En ik wil genieten met ze. 
Tegen het einde van de dag zijn ze vaak hongerig en moe, onze kinderen krijgen dan geen snacks, zo leren we ze dat ze mee eten en hun groenten opeten. Ik wil de kinderen dan zoveel mogelijk rust bieden en voorbereiden op het naar bed gaan. 
 
Dit werkt voor ons het beste tot nu toe. 
 
Hier ook een hongerig mannetje als ik hem opgehaald heb van de opvang. Meestal koken we in het weekend voor een paar dagen, zodat ik het alleen hoef op te warmen als we thuis komen. En als dat niet kan, dan doe ik de tips van hierboven. Simpele maaltijden bereiden die zo klaar zijn, en in de tussentijd zet ik hem voor de tv. Of hij helpt met aangeven, opruimen, tafel dekken. 

Succes!
 
Heeeeel normaal om dat tijdstip, vooral na een dag kdv. Hier gaat het net zo (dochter is 20 maanden) dus ga er maar niet vanuit dat het binnenkort over is ofzo ;) Wij eten ook altijd pas rond 18.15. Maar als we om 17.30 eten is ze ook aan het zeuren. Dus dat maakt niks uit. Ze weten gewoon dat ze geen aandacht krijgen tijdens het koken. 
Hier mag ze altijd een half uurtje filmpjes kijken zodat ik kan koken. Geeft mij rust en dat is het enige filmpjes-moment op de dag..  prima zo! Ik denk dat half Nederland het zo doet ;)
 
 
En geef ‘m eventueel alvast wat groente te snacken. Mijn dochter krijgt altijd al een paar stukjes paprika of komkommer als wij koken. Het stilt het ergste beetje honger, en de eerste groente is alvast binnen ?
Dit kan je ook combineren met tv kijken. Alvast een bakje groente erbij voor de ergste trek. Alles wat ze aan groente eten is meegenomen.
 
Terug
Bovenaan