Jengelige dreumes rondom avondeten

Je kind wil na zo'n dag even aandacht. Ik denk nu altijd dat eten kan wel even wachten en geef hem even 5 minuten volledige aandacht, speel even met hem en ga daarna koken enja soms heeft die trek en wil een boterham, ziet daarna de aardbeien staan en pakt vervolgens een banaan. Dan heeft die dus al gegeten voordat wij aan tafel gaan, ook goed. 
 
Mijn zoontje heeft hier rond die leeftijd ook last van gehad. Bij hem was het een combinatie van honger en vermoeidheid. Op het kdv spelen ze veel meer en krijgen ze veel meer indrukken binnen. Dus dat is gewoon heel erg vermoeiend. Hij had op dat punt meestal ook al hele erge honger, ondanks de tussendoortjes. Op deze leeftijd kun je hem eigenlijk nog niet leren dat hij moet wachten, dat komt echt pas op z'n vroegst als hij 1,5 jaar is (18 maanden dus). Voor die tijd heeft hij die capaciteit nog niet. Wat bij ons ook hielp was hem bij het koken betrekken: de kinderstoel bijvoorbeeld op veilige afstand van het aanrecht neerzetten, zodat hij wel kon zien wat ik deed, maar geen gevaar liep en ook niet in de weg stond voor mij. Meestal bleef hij dan wel stiller.
 
Onze dochter van bijna twee heeft dit nog. Ze is dan gewoon heel erg moe. Op een dag dat ze bij de gastouder is geweest is het 100 keer zo erg als dat ze gewoon thuis is. Eten doet ze dan ook erg weinig. 
 
Terug
Bovenaan