jeuk bij vagina...weet niet zo goed wat ik nu moet doen!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik  heb een vraagje, misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al een  paar dagen  last van jeuk bij mijn schaamlippen. Lijkt ook of ik iets meer afscheiding heb als anders.
Het gaat niet echt over, jeuk wordt alleen erger. Zou dit een schimmelinfectie zijn? Heb gehoord dat je hier last van kunt hebben tijdens de zwangerschap...

Nou moet ik natuurlijk naar de huisarts...maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in!
Heeft iemand dit misschien ook wel eens gehad en kan me daar meer over vertellen.

Groetjes Eva
(Ohja, ben  bijna 30  weken zwanger)    

Hallo,

De kans is groot dat het een infectie is. Heb ik gehad aan het begin van mijn zwangerschap (wist toen nog niet dat ik zwanger was).
Wij hebben een super zuster die mag dus ook recepten uitschrijven en zij heeft een zalf voorgeschreven die ik kon halen. Hoefde dus niet naar de ha.

Maar wel heen gaan hoor, wordt alleen maar erger als je er niets aan doet.

Succes jmak

hoi

Ik heb dat bij allebei de keren gehad en na goed schoonhouden met warm water en speciale intiem wasemulsie is het bij mij weer weg gegaan,je mag alleen de vagina niet schoonsproeien naar binnen toe zeg maar anders heb je kans dat de infectie naar binnen slaat.succes ermee het is gewoon irritant groetjes wedny

hallo,
ik zou zeker ff naar de ha gaan. ik had er ook last van en wilde eigenlijk ook niet (en waarom niet eigenlijk, een infectie of ontsteking is echt heel normaal!).
ben uiteindelijk toch gegaan, had van te voren met de assistente gesproken en zei vroeg mij de ochtendurine mee te nemen. dat heb ik gedaan, zij heeft een paar testjes gedaan en daaruit bleek dat ik een urineweginfectie heb. ik kon gewoon op de uitslag wachten en niemand die vreemd op keek hoor. ik heb nu pillen en morgen moet ik weer ff terug om te kijken of het over is.,
dus geen centje pijn aan gehad en wel heel belangrijk!!
gaan hoor!!

groetjes martine (29 weken)

Yes bekend! Helaas!!!!!!!! Het is een zeeeer voorkomende schimmelinfectie bij zwangere vrouwen. Ik heb er meteen een receptje voor gekregen. Toch ff de dokter bellen dus. Geen zorgen volgens mijn gyn. heeft het grootste deel van de zwangere vrouwen het wel eens.

gr.Ing

Yes bekend! Helaas!!!!!!!! Het is een zeeeer voorkomende schimmelinfectie bij zwangere vrouwen. Ik heb er meteen een receptje voor gekregen. Toch ff de dokter bellen dus. Geen zorgen volgens mijn gyn. heeft het grootste deel van de zwangere vrouwen het wel eens.

gr.Ing

Hoi Eva,

waarschijnlijk kan je ook gewoon bellen naar de assistente van de huisarts en je klachten uitleggen. Dat heb ik ook gedaan en ik kon diezelfde dag nog een recept ophalen bij de apotheek. Ik ben niet eens bij de huisartsenpraktijk binnen geweest. Ik kreeg vaginale capsules en die helpen heel goed. Van de jeuk kan je echt gek worden als je het laat doorgaan.

Groetjes van Marloes

hallo,

Helaas heb ik voor een aantal weken geleden dit ook gehad. Ik vond het erg genânt om de ha te bellen. Toch eerst vk gebeld en zij zei al je hebt wel kans dat het eenschimmel infectie is. Toch naar de ha bellen voor een recept. Dit had ik gedaan en ik hoefde niet eens langs te komen. Telefonisch werd er een recept uitgeschreven dat ik 's middags al op kon halen.

Doen hoor! Lucht erg op!
Sterkte
groetjes  Sandra
(morgen 36 weken)

Terug
Bovenaan