jeuk bij vagina...weet niet zo goed wat ik nu moet doen!

In het begin van mijn zwangerschap heb ik hier ook last van gehad maar het is vanzelf overgegaan en ik heb er geen last meer van gehad.

Suus

Niet blijven hopen dat het vanzelf weggaat hoor!!! De kans is groot dat het een vaginale schimmel is en als je binnenkort bevalt (ik zie dat je al 30 weken bent...), dan kun je je baby daardoor besmetten. Gewoon naar de huisarts en vaginale tabletten Gyno Daktarin (kuurtje van 3 stuks) vragen. Ben je er met een dag of 2 vanaf.......
Suc6.

Hoi..
Ik heb er  2 weken mee gelopen..toen dacht ik...ik moet er echt vanaf..
naar dokter gegaan...heb idd 3 vaginale pillen gehad...en nog wat zalf voor over de schaamlippen..en binnen 1,5 dag was de jeuk weg...!!! wat een feest!!...

gewoon doen hoor...de dokter zei ook al..dat probleem heeft bijna elke zwangere...

zoals de meesten al schrijven: als je de huisarts belt en aan assistente klachten meldt, krijg je zeer waarschijnlijk recept voor gyno-daktarin (3 "eieren" voor in de vagina), waanra deklachten heel snel verdwijnen. Een veelvoorkomende klacht van zwangere vrouwen!!
En niet te lang wachten, want het is bijna altijd de candida-schimmel die de klachten geeft en die kun je tijdens bevalling doorgeven aan je kindje waardoor deze bijv met spruw geboren kan worden en behandeld moet worden. Geen leuke start voor je kidnje!
Succes, groetjes, mira sinds 02-01 mama van jaap

Same here. Kom net bij de apotheek vandaan. 3 vaginale pilletjes en zalf. Over 4 dagen heb ik nergens meer last van. En dat met 1 telefoontje naar de assistente. Het komt zo vaak voor dat je niet bij de huisarts op visite hoeft.Ze schrijven de medicijnen gewoon voor.
xxx Annet

Dankjewel voor jullie reacties!
erg geruststellend haha, dacht al dat ik weer eens iets raars had, maar dat blijkt dus wel mee te vallen gelukkig!

Heb ondertussen al naar de dokter gebeld, en de assistente wist niet of ik nou langs moest komen of niet. (Vond ik een beetje raar, maar goed)
Nu heb ik dus een afspraak morgen. Maar lees hier wel erg veel dat je gewoon een recept kunt krijgen! Bel morgen dan toch nog maar even terug, misschien zit er dan een assistente die er wel verstand van heeft?? (en hoef ik niet hetzelfde verhaal weer aan de huisarts te vertellen....)

Nogmaals dank voor de tips!!

Groetjes Eva

Veel huisartsen hebben een telefonisch spreekuur, dat kun je ook proberen

Terug
Bovenaan