Jeuk,jeuk en nog eens jeuk

A

Anoniem

Guest
Ik heb jeuk over mijn hele bovenlijf en hoofd, ik word er gek van!!! Hebben er meer dames last van en wat werkt het beste...

liefs

Haai! Ik had het ook toen ik zwanger was van mn dochtertje. Helaas geen oplossing, anders dan niet krabben...

Het gaat vanzelf over (is een schrale troost, weet ik).

Succes! Ukkie26

Hoi meid,

daar heb ik zelf nooit last van gehad.
Niet bij mijn eerste zwangerschap en ook nu nog niet.
Hoeveel weken zijn jullie??
Ikzelf weet het nog niet precies, heb 13 augustus een afspraak bij de gyn.
Spannend...
Krabbe, krabbe zou ik zo zegge... je kan mss bij je huisdokter horen wat hij je aanraad.

Liefs,
van ons...

Oja, nog eventjes hoor, ik had het toen ik een week of 25, 30 was. Vanaf een week of 34 was het zomaar weer weg. Helaas komt het nu weer terug...zal wel een hormoonkwestie zijn.

Liefs, Ukkie26, mama van Lise (02-04-08)

smeren, smeren en nog eens smeren.... al wordt dat op je hoofd wel 'n beetje lastig. ik heb ook erg snel jeuk en mij helpt het als ik er bodycreme (geen bodylotion!!!) op smeer. dat is extra vet en helpt echt.
heb ook iets gelezen over een middeltje dat de arts je kan voorschrijven, daarvoor zou je even naar de dokter moeten gaan.
oja en weet je wat ook erg prettig is? een bad nemen met Balneum olie! dat moet je daarna niet afspoelen maar droogdeppen en dan je bedje in, en dan heb je echt veel minder jeuk.
qua hoofd zou ik probere zo min mogelijk shampoo te gebruiken en je haar niet te fohnen.
succes, ik hoop dat het helpt, jeuk is zooooo vervelend!!
sabine

Hoi mamaclaud,

Ik heb er ook heel veel last van gehad. Wat ik heb gekocht op advies van de verloskundige is zwitsalmama producten zoals douchegel enz. Dat heeft bij mij echt super geholpen en nu nog, ik ben sindsdien zonder jeuk. Je lichaam reageert nu misschien anders op de producten die je normaal gebruikt.

Probeer het eens zou ik zeggen, misschien helpt het jou ook.

Alice
30w6d
sept. 2008 forum

Hoi,

Bij mijn zwangerschap van mijn tweeling kreeg ik met 34 weken last van jeuk. Ik stond al onder strenge controle van de gyn (ik kwam er om de dag), dus de gyn heeft toen direct bloed en urine laten testen. Helaas bleek ik een  leverfunctiestoornis te hebben. Ze konden daar op zich wel iets aandoen, maar moesten eerst meer testen. Ondertussen werd mijn tweeling al geboren en toen was het na een dag verdwenen. Daar was ik heel blij om.

Enige minpuntje: de kans dat het terugkomt bij een volgende zwangerschap is wel groter. En ik ben nu bijna 6 weken zwanger.....

groetjes,
Martine

Hoi,

Bij mij tweelingzwangerschap heb ik ook last gehad van jeuk. het begon ongeveer in week 31. Ik had het in zo'n ernstige vorm dat ik ook uitslag kreeg, gelukkig niet in het gezicht. ik ben hiervoor bij de dermatoloog geweest en ik moest voor de jeuk en uitslag om de dag naar het ziekenhuis voor lichttherapie. Gelukkig is mijn tweeling met 37 weken gehaald en was daarna de jeuk over en de uitslag werd ook steeds minder. Nu ben ik weer zwanger (bijna 12 weken) en heb af en toe weer jeuk. Ik hoop dan maar dat de zon schijnt en ga in de zon zitten (mijn eigen lichttherapie).

Groetjes

Terug
Bovenaan