Jeuk..jeuk ..en nog meer jeuk!

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben nu 33 weken zwanger en heb veel last van jeuk..de jeuk is overal</p><p>..letterlijk overal.ik ben moe van de slapeloze nachten. ik ben doorverwezen naar de gaenacoloog wegens verdenking van galstuwing, maar 2 x bloed afgenomen en de resultaten waren 9 en 8. De gaenacoloog vond het normaal en heeft me doorverwezen naar de dermatoloog..daar ook verschillende bloed onderzoeken gedaan en alles was goed behalve te kort aan vitamine</p><p>B12 en ijzer.</p><p>Dermatoloog denkt dat het door zwangetschap hormonen komt en dat het weer overgaat na de bevalling.</p><p> </p><p>Wie heeft er ervaring mee..of evt een tip.</p><p> </p>

Bij mij hielp s avonds voor het na bed gaan ff onder de douche, gewoon afspoelen, zo koud als ik hebben kon.
dan kon ik eerste deel vd nacht in iedergeval redelijk slapen, soms s nachts zelfs nog ff m’n benen afgespoeld, had daar t meest last van.

Heb ik ook gehad bij mijn eerste zwangerschap.Jeuk over mijn hele lichaam vanaf 36 weken! Diagnose was PUPPP.
Niets hielp bij mij. Heb hormoonzalven gekregen van de huisarts, die tot 3x toe werden opgehoogd, maar dat maakte het alleen maar erger. Andere zalfjes, poeders en dingen werkte allemaal ook niet. 
Enige wat bij mij hielp was een koude douche, maar ook alleen voor dat moment.
Uiteindelijk ben ik met 39 weken ervoor ingeleid omdat ik niet meer kon slapen. In het ziekenhuis eerdt nog 2 nachten met slaapmedicatie goed kunnen slapen, daarna bevallen van een gezonde zoon. Na zo'n 1,5 week was de jeuk weg. 
Nu ben ik zwanger van de 2e.. 32 weken zwanger en jeuk begint weer te komen... (wat zeldzaam is met PUPPP)
Ik kan je verder niks dan sterkte toewensen! Jeuk is een ware hel en zwaar onderschat 

Heb speciaal even een account aangemaakt om te reageren.
Ik had het ook de laatste weken, ook gecheckt op galstuwing, we suf gesmeerd met mentholzalf en talkpoeder... Niks hielp.
Tot in jij de apotheek Eucerin bodylotion had gehaald voor atopisch huid. Binnen twee dagen was het over. Bij mij was het opeens een extreem droge huid denk ik en dan helpt smeren met mentholzalf (met alcohol) eigenlijk alleenmaar averechts.
Was voor mij echt een life saver want ik werd helemaal gek van de jeuk op het laatst

Terug
Bovenaan