Heel herkenbaar. Sinds eind tweede semester extreme jeuk over m'n hele lichaam, alsof ik een grote muggenbult ben. Verloskundige zegt dat het komt door droge huid dus adviseerde verkoelende gel maar het helpt echt maar heel even of helemaal niet. Bepanthen smeren direct na het douchen zorgt er wel voor dat de droge huid minder wordt maar de jeuk blijft terugkomen. Ik douche dagelijks voor het slapen gaan en zorg dat ik aan het einde mijzelf even afspoel met zo koud mogelijk water zodat mijn lichaamstemperatuur daalt omdat het extra jeukt wanneer ik warm ben. Heel goed afdrogen is ook belangrijk en zorg dat je niet 'schuurt' maar 'dept'. Ik slaap zonder kleren met het raam open, helpt ook wel wat. Tip; niet krabben maar met je platte hand over je huid 'aaien'. Door het krabben beschadig je de huid waardoor de jeuk erger en erger wordt. Laat het ook graag door mijn partner doen omdat hij altijd koude handen heeft dus dat voelt erg prettig/verkoelend.
In ieder geval is het echt het in mijn ogen echt het meest vervelende zwangerschapskwaaltje. Sterkte!
In ieder geval is het echt het in mijn ogen echt het meest vervelende zwangerschapskwaaltje. Sterkte!