Jeuk!!!

Even een kleine aanvulling: Mijn verloskundige zei me telefonisch dat er wel zalf voor bestaat, maar dat ik die nu i.v.m. de zwangerschap niet mag gebruiken.. Toen ik vroeg hoelang deze jeuk zou aanhouden, antwoordde ze dat "ik het antwoord niet wilde horen". Kan dus maar zo de hele zwangerschap zijn. Daar ben ik klaar mee!!

Floor.
 
hoi, ik ben nu 29 weken en heb al vanaf t begin van mijn zwangerschap ongelooflijk veel jeul, nu ben ik al erg allergisch aangelegd en heb ik als kind altijd eczeem gehad, maar had de laatste jaren eigenlijk niet zo'n last meer. Ik heb het t ergste op mijn armen en mijn hoofdhuid (dacht op een gegeven moment dat ik luis had, zo'n jeuk... maar dat was gelukkig niet zo).
Heb al veel gerpobeeerd, maar t enige wat mij echt n beetje helpt is betadine scrub onder de douche gebruiken. verder heb ik zelf eczeemzalf, maar die is met hormonen en mag ik dus alleen op mijn armen gebruiken en niet te veel. dingen zoals goede voeding en voedingssupplementen doe ik ook, maar verbeterd bij mij de jeuk niet, dus sorry maar vrees dat er weinig aan te doen is en dat t echt de hele zwangerschap blijft.
sterkte gr fie
 
Zorgen dat je huid in ieder geval niet uitdroogt: dat levert alleen maar meer jeuk op. Dus lekker smeren met iets vets na douchen of badderen (of badolie gebruiken). Speciale zwangerschapscremes, die wat verkoelend werken, kunnen wel de jeuk minder maken.
Het is verder iets wat er een beetje bijhoort en bij mij duurde het niet eeuwig. Weet niet meer precies wanneer het ophield (ong 20 weken??)Geduld!
 
Ik heb een crème met menthol erin, en dat helpt voor mij beter dan poeder. Het verkoelt de huid.
Het werkt bij mij extra goed als ik na het insmeren er zachtjes overheen blaas, dan koelt het sneller.

Ik heb overigens alleen jeuk na het douchen/baden, en sinds ik de douche wat kouder zet heb ik een stuk minder last.

N.
 
Hoi, hier ben ik weer.
Het is (MEESTAL) echt niet zo dat 't heel de zwangerschap duurt, hoor.
Ben daar maar echt niet bang voor.
Het zijn gewoon je hormonen die nu wennen aan je nieuwe situatie.
 
Hoi!

Hoelang duurde het bij jou Thaiza? Mijn moeder zegt dat het te wijten is aan de babyolie die ik gebruik om mijn buik in te smeren. Heeft zijzelf met haar 3de zwangerschap ook gehad. Ik heb die olie maar even aan de kant geschoven en hoop écht dat het dat is!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties meiden!!!

Groetjes, Floor.
 
Terug
Bovenaan