jeuk....

Hoi,
In mijn 2e zwangerschap heb ik bovenstaande PUPPP gehad. Werkelijk een ramp, had overal jeuk vanaf week 20. Ik zat geheel onder de uitslag en krabde alles kapot van de jeuk. Het juiste middel heb ik nooit gevonden. Ik gebruikte mentholpoeder en gel, dat verkoelde de huid en dan had ik even geen jeuk meer. Paardenbloemthee heb ik gedronken, dat zou helpen echter bij mij niet. Het kan ook met je gal of lever te maken hebben, dat kun je laten testen. Als je dan onder een bepaalde lamp gaat, kan dit ook heel veel helpen. (als het aan de lever/gal ligt). Ik wens je heel veel succes, hopelijk gaat het snel over bij jou. Groetjes....

Ja ook jeuk, komt omdat je huid oprekt. Bij mij is het vreselijk rond mijn borsten en ja ook op kuiten en schenen. Buik nog niet...

Hoi,
Ik heb tijdens de laatste 4 weken van mijn 1e zwangerschap ook erge jeuk gehad, lag ook helemaal open, ik voelde dat het van binnenuit kwam en dat smeerseltjes niet goed hielpen. Het verzacht misschien iets, maar het hield niet op.
Mijn verloskundige heeft overlegd met de gynaecoloog en er is toen bij mij mij bloed afgenomen om te controleren op de zogenaamde lever en gal zuren-zouten. De uitslag liet erg lang op zich wachten, want die kreeg ik pas na de bevalling, maar het bleek een stuwing te zijn van mijn lever, daar is eigenlijk vrij weinig aan te doen, maar het is wel oppassen geblazen, want er komen daardoor meer afvalstoffen in je bloed die je lever niet goed verwerkt, dit kan als je er erg lang mee loopt ook een risico voor je kindje zijn. Ga dus met deze vraag naar de verloskundige! Tevens veel water drinken, dit verdunt de boel van binnen zeg maar en zo heb je hopelijk ook minder klachten.Wat ook wel een beetje verlichting geeft is een bad nemen met havermoutmelk erin.
Bad vol laten lopen en havermout in een hydrofiele luier doen, dichtknopen en in het water hangen, de witte soort melk die eraf komt is heel goed voor je huis, wordt er erg zacht van. Echt lekker ruikt het niet, maar ja, je moet wat.
Nog even een positief bericht aan het eind van dit lange verhaal, meteen na mijn bevalling voelde ik de jeuk verminderen, door genoeg te drinken loste mijn lichaam het zelf weer op.
Succes! Maaike

Ik heb bij de tweede zwangerschap veel last vn jeuk gehad op mijn buik en borsten. Bij mij hielp de standaard bodylotion van nivea eigenlijk het best; beetje vettig, maar niet vies en ruikt neutraal.

Een kennisje van me had op het laatst veel last van jeuk op de handpalmen en voetzolen en dat had inderdaad met de lever te maken. Alleen weet ik niet precies hoe dat heette.

Sterkte ook met je oren

hier ook erg veel last van de jeuk dan vooral buik rug en hoofd. veel smeren maar ja dat helpt helaas maar tijdelijk...... die tip van balneum klinkt wel goed morgen maar eens halen!

Wat het heel vaak is bij "gewone" onschuldige jeuk, is vochtgebrek. De link kan ik dan wel leggen met winter en zwangerschap. Zomers smeer je toch vaker met een vochtinbrengende (aftersun) lotion, 's Winters vaker met een vettere creme maar daar los je het vochtgebrek niet mee op. Daarnaast zitten je scheentjes 's winters weer mooi opgesloten in sokken en lekkere warme laarzen oid...
Ik merk dat ik nu met de zwangerschap ook een drogere huid heb, mijn dagcreme heb ik ook al aangepast.
De balneum lotion is dus ook zeer vochtinbrengend en ik ben er idd erg tevreden over!

Terug
Bovenaan