Hoi,
Ik heb tijdens de laatste 4 weken van mijn 1e zwangerschap ook erge jeuk gehad, lag ook helemaal open, ik voelde dat het van binnenuit kwam en dat smeerseltjes niet goed hielpen. Het verzacht misschien iets, maar het hield niet op.
Mijn verloskundige heeft overlegd met de gynaecoloog en er is toen bij mij mij bloed afgenomen om te controleren op de zogenaamde lever en gal zuren-zouten. De uitslag liet erg lang op zich wachten, want die kreeg ik pas na de bevalling, maar het bleek een stuwing te zijn van mijn lever, daar is eigenlijk vrij weinig aan te doen, maar het is wel oppassen geblazen, want er komen daardoor meer afvalstoffen in je bloed die je lever niet goed verwerkt, dit kan als je er erg lang mee loopt ook een risico voor je kindje zijn. Ga dus met deze vraag naar de verloskundige! Tevens veel water drinken, dit verdunt de boel van binnen zeg maar en zo heb je hopelijk ook minder klachten.Wat ook wel een beetje verlichting geeft is een bad nemen met havermoutmelk erin.
Bad vol laten lopen en havermout in een hydrofiele luier doen, dichtknopen en in het water hangen, de witte soort melk die eraf komt is heel goed voor je huis, wordt er erg zacht van. Echt lekker ruikt het niet, maar ja, je moet wat.
Nog even een positief bericht aan het eind van dit lange verhaal, meteen na mijn bevalling voelde ik de jeuk verminderen, door genoeg te drinken loste mijn lichaam het zelf weer op.
Succes! Maaike