Jeukende vagina

Ik heb al een tijdje last van jeuk van onderen. Het is logisch dat ik door de zwangerschap meer last van afscheiding heb, maar die jeuk is wel heel irritant! Hoort dit er ook bij? Of is hier iets voor te krijgen. Ik heb er steeds een paar dagen last van, en dan even weer niet. Ik kan geen geslachtsziekte hebben, want mijn man is de enige waar ik sex mee heb, en dat geldt ook voor hem. Als het maar niet schadelijk kan zijn voor de baby! Wie kan mij hier meer over vertellen?
Groetjes Rosalie

hoi rosalie,

het kan zijn dat je een schimmelinfectie hebt. dat kan  komen omdat je idd veel afscheiding verliest. komt veel voor tijdens zwangerschappen.en het kan geen kwaad voor je kindje.

zelf heb ik wel de ervaring met schimmelinfecties. maar nog niet tijdens de zwangerschap. ben namelijk nog maar net zwanger. week 6.

ik zou gewoon ff langs de hk gaan met je verhaal. waarschijnlijk krijg je er een zalfje voor.vaak moet je man/vriend dan ook zich behandelen met die zalf.

succes!

x dd

Hoi dagdromertje,

Dankjewel voor je snelle reactie!!
Moet je zoiets perse laten behandelen? Zou het niet vanzelf overgaan? Ik ben niet zo'n iemand die zo snel naar de huisarts gaat. Misschien ligt het ook wel aan dat ik mijn onderbroeken ook met wasverzachter was. En het beste is toch om gewoon katoenen onderbroeken te dragen?

Groetjes Rosalie

hoi rosalie!
waarschijnlijk heb je last van een candida-schimmelinfectie. Dat is een "beestje" dat iedereen bij zich draagt, maar soms (en tijdens zwangerschap sneller) kan deze een irritatie veroorzaken. Het is belangrijk dat je dit laat behandelen, los van de vervelende klachten voor jou, want als je tijdens bevalling deze infectie hebt, besmet je ook je kindje ermee.
Ik heb tijdens zwangerschap ook last gehad ervan. De huisarts heeft toen gyno-daktarin voorgeschreven, bij mij was da een kuur  van 3 vaginale "eieren", die ik 3 dagen achter elkaar moest gebruiken (in vagina duwen). Ik was er zeer snel vanaf en heb er gehele zwangerschap geen last meer van gehad. Ik hoefde niet eens langs te komen, maar kreeg het na telefonisch overleg!! Medicijn mag gebruikt worden tijdens zwangerschap.
Sterkte ermee!!
Groetjes, mira sinds 02-01 mama van jaap

Hoi mamamira,

Dan lijkt   het me toch   beter om even naar de huisarts te   bellen.Die jeuk is gewoon heel irritant!
Dankjewel voor je reactie!!
Groetjes Hanna

sorry dat ik je rosalie noemde, zie onder je berichtje hannah staan. (nog wat dement door de hormonen denk ik .
Hoe sneller je belt, hoe eerder je van de klachten af bent. Ik heb ook eerst geaarzeld en gedacht dat het vanzelf over zou gaan, maar toen ik medicijnen kreeg en het zo snel hielp, dacht ik "ik had veel eerder moeten gaan!!"
Sterkte ermee!
Groetjes mira

Hoi Mira,

Dat ligt niet aan jouw dementie, maar aan de mijne.
Op het forum noem ik mijzelf vaak Rosalie, maar ik heet Hanna.
Morgen tussen 8 en 9 is pas telefonisch spreekuur, dus dat wordt morgenvroeg pas dat ik kan bellen.
Heel vaak gaat de jeuk ook weer over, maar het komt steeds weer terug, ben er nu eigenlijk wel flauw van. Als zo'n kuurtje helpt, zou ik gek zijn om het hierbij te laten. Dankjewel voor jouw goede advies!!

Groetjes Hanna

Hej Hanna,

Ik heb hetzelfde gehad aan het begin van mijn zwnagerschap..
Ik had ook zoiets van, het trekt vanzelf wel weg maar als dat gebeurd komt het voor je denkt heeeej het is weg, gewoon weer terug..

Die juik is echt te irritant maar ze hebben er goede geneesmiddelen tegen die je ook kan gebruiken als je zwanger bent en die niet schadelijk zijn voor je baby.
Het is een tube zalf die je met een soort buisje in kan brengen en ook zelf kan smeren daar waar het juikt waar je wel bij kan zegmaar..

Het is binnen een week weg en komt dan ook niet meer terug dus ook mijn tip.. Ga snel naar de dokter en je bent er zo vanaf!

Gr Lotte

Terug
Bovenaan