jiiihaaaa Yoëll is weer normaal (hoop ik)

Heej dat is nog eens super!!
Hier ook de duimen hoog!

Esmé mv kay

Hai, fijn om te lezen dat je ventje aan het doorslapen is

Tja, de keren dat Isa in haar éénjarig leventje heeft doorgeslapen kan ik helaas op twee handen tellen. Ze kan het dus wel maar de rest van de tijd doet ze het helaas niet.
En ik zeg ook elke keer tegen haar; en nu ga je lekker slapen tot morgen! Maar dat helpt helaas niet ...

En als iemand mij DE oplossing kan geven hou ik mee aanbevolen want uitputtend voor mama (die er toch het meest mee bezig is) is het zeker!

Grtz. Poppetje71 mv Isa

Ik hou me voorlopig vast aan het boek en onze tactiek even zitten en weg en steeds een stukje verder weg zitten. Vanmiddag ging ik op de zoldertrap zitten, maar was al niet meer nodig. Hij bleef rustig liggen en ik kon weg

Jipppppppppieeeeeee

Hai Pauline,

Welke tactieken worden er in het boek nog meer besproken? Ik heb namelijk het boek "lekker slapen zonder huilen" en daarin staat ook jou "stappen-methode" in. Daarnaast wordt de "laten huilen" methode besproken (zo noem ik hem nu even, weet effe niet meer precies hoe die in het boek genoemd wordt); als de kleine 's nachts jengelt/huilt, steeds iets langer laten huilen, dan er naar toe, geen lichten aan, zachtjes praten etc. en weer weg gaan.

O jee, Isa meldt zich.........grrrrrrrr....

Grtz. Poppetje71 mv Isa

Ja die staat er inderdaad ook in
Inhoudsopgave is als volgt (hihi)

wat slapen inhoud
belang van slapen
gemiddeld aantal uren per leeftijd
slaapcycli
ontwikkelingsstadia en slaap

goede slaapgewoonte bevorderen
slaapproblemen voorkomen
slaappatroon instellen
dutjes overdag
aanpassen aan omstandigheden
tijden van verandering
wat je wel en niet moet doen

inzicht krijgen in het slaapprobleem
veel voorkomende problemen
verkeerde slaapassociaties
slaapstoornissen
andere problemen
waarom ze gecompliceerd lijken
eigen nachtrust waarborgen

slaapproblemen aanpakken
kervragen om het probleem in kaart te brengen
slaapdagboek
slaaptrainingsmethoden
beloning
wat als...

het probleem in kaart brengen
stroomschema's gebruiken
        laat wakker, vroeg wakker, 's nachts wakker, nachtvoeding, laat inslapen,         nachtmerries

oplossingen voor slaapproblemen
daar staan allerlei tips en ideeen uitgewerkt voor bovengenoemde

Als u toch zo lekker bezig bent kunt u dan ook een beknopt verslag van de inhoud geven.....

Nee hoor geintje. Ik had wanhopig naar het cb gebeld vorige week dinsdag. Wij krijgen als advies de latenhuilenmethode. Die doe je in drie nachten.

De eerste nacht om de tien minuten over de bol aaien en zeggen dat ze moet gaan slapen, de tweede nacht om het kwartier en de derde om de 20 minuten. Na één nacht gaf ze het op. Ze keek mij aan, slaakte een diepe zucht ik zei dat ik van d ´r hield en trots was op haar maar dat ze nu echt moest gaan slapen en ze sliep...... en sinsdien doet ze dat.

Ze had nog nooit doorgeslapen, kwam nog voor een fles. Nu slaap ze van acht tot zeven. Ik slaap nu zelf echt héél slecht maar Meike slaapt wel.....

Succes want ik weet dat het een living hell is en dat je dagen heel vreemd gaan worden als je te weinig slaap krijgt (ook overdag slapen enzo).

Liefs renske mv Meike 1 jaar

Heeft m'n slaapliedje gisteravond toch een beetje geholpen, haha.
Maar echt super!
Yoëll, we zijn trots op je!!
Liefs Nelleke en Kian

Terug
Bovenaan