Jippiejee last van...Striée!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben 21 weken zwanger en mn bovenbenen en borsten zitten, zeg maar gerust, onder het striée!!! Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen. Mijn bovenbenen vind ik nog niet eens zo'n ramp, maar mn borsten, en al die blauwe aderen erop haha.. geen gezicht! Natuurlijk vind ik het helemaal toppie dat ik moeder word, en heb er ook alles voor over, maar maak me toch wel een heel klein beetje zorgen hoor, zou de striée dan echt nooit meer weggaan? Herkent iemand dit?

Groetjes José!

Hoi jose,
helaas gaat die streei niet meer weg.
mijn vriendin had het niet meer haar zwangerschap maar toen de baby eruit was had ze heel haar buik vol ermee.
raar he.
ik heb het zelf ook maar dat is niet van mijn zwangerschap.
het gaat gewoon niet meer weg.
gr lisette

Na 4 uitgedragen zwangerschappen heb ik ook last van de overbekende littekentjens..........Ze gaan dus idd niet meer weg, helaas..........Maar ach, het maakt mij niet uit hoor!!!Ik ben straks misschien moeder van 5 kinderen, dat doet mij veel meer, enne, de enige die me daar ziet is toch mijn man???????

Succes!!!Liefs Hilma

nou volgens mij heb ik overal al een keer straie gehad dus die paar meer of minder maken niet meer uit.

Bij mijn eerste heb ik geen nieuwe straie gekregen, behalve enorme lelijke op mijnbuik en toen hij over de 40 weken kwam,sprongen ze echt over mijn bikinilijn heen!! Helaas.....

Aangezien ik nu zwaarder ben begonnnen dan bij de eerste, zal dat straks wel  nog erger worden.
Maar goed gelukkig worden ze wel  lichter en heb ik straks wel twee wondertjes!

gr mama van MD  

Ik had ook bij mijn andere topic gereageerd op je striae vraag...

Ik had al wat striae op mijn heupen en borsten. Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap zwangerschapsolie van Weleda gesmeerd. Het is volgens mij niet meer geworden.
De striae die je hebt gaat inderdaad niet meer weg. Striae zijn scheurtjes in je onderhuid. Ook na het weer dunner worden is de rek gewoon uit je huid op dat punt en groeien de scheurtjes niet meer aan elkaar.
Misschien helpt het als je nog gaat smeren om je huid soepel te maken... Ik heb alleen ook al verschijdenen keren gelezen dat smeren eigenlijk ook niet helpt tegen striae. Het is natuurlijk wel gewoon lekker om jezelf extra te verwennen!

Succes!

Hmmm smeren helpt dus niet!!!

Was ik 2 dagen geleden nog erg blij dat ik nog geen nieuwe striae had, zit sinds vanochtend toch ineens mijn hele onderbuik onder! Zo plotseling ineens...
Ik had de laatste dagen wel steken in mijn buik en een erg trekkerig gevoel maar ik dacht dat dat gewoon allen de groei van mijn baarmoeder was. Het was toch ook de rek op mijn huid.

Helaas de striae blijft mij toch ook niet bespaard

Hoi.

Mijn jongere zus (moeder van 2 kids) zei dat ik gelijk kon beginnen met smeren. baat t niet - schaadt t niet, zei ze. Ik heb al lichte striae tussen mijn borsten, al jaren, omdat ze vroeger te snel gegroeid zijn van B/C  naar DD in  1 jaar.  

Al vanaf het begin van de zwangerschap smeer ik buik en borsten in (plus taille en bovenbenen).  Dat jeuken van de buik herken ik ook. Vooral nu de laatste paar weken mijn navel steeds minder diep wordt en de buik steeds boller, jeukt mijn buik vaak 'savonds. Als mijn buik nu begint te jeuken dan smeer ik m gewoon nog een keertje extra  in. En dan lekker m'n huispak aan, of t bed in, afhankelijk van hoe laat t is.

Ik smeer me dus nu  t laplazarus, Niet alleen voor t lekkere geurtje of om mezelf te verwennen, maar ook vooral omdat ik hoop te voorkomen dat ik veel striemen krijg.

Ik bedoel alleen te zeggen: als de striae komen, dan komen ze, daar kun je niets aan veranderen. Maar volgens mij helpt smeren wel om je huid soepeler te houden, en dat helpt weer om minder striae te krijgen. Maar helemaal geen, dat lijkt me onmogelijk - aangezien je buik op gegeven moment echt ENORM opgerekt is. Maar ik hoop op zo min mogelijk.

Groetjes,

Esther

o, en voor de volledigheid, ik ben nu 23 weken zwanger van de eerste...

Terug
Bovenaan