Johannes broodpitmeel met Sab Simplex

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hoi allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Onze zoon heeft sinds gisteren Nexium voorgeschreven gekregen van de kinderarts i.v.m. verborgen reflux. Ook moeten we zijn voeding indikken met Johannes broodpitmeel. We gebruiken die van de Kruidvat i.p.v. Nutriton, want Nutriton is veel dikker en daar kreeg hij mega krampen van.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ook nu lijkt hij last te hebben van krampen, minder erg maar toch behoorlijk last.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">We hebben Sab Simplex in huis, maar kan je dat door de flesvoeding gooien in combinatie met Johannes broodpitmeel?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p>
 
Je mag geen jbpm geven in combinatie met Nexium, dus ik zou heel snel stoppen met de jbpm.. daar is sowieso geen bewijs voor dat het echt werkt en leidt meestal vooral tot verstopping en meer ongemak. Nexium kan ook al wat verstoppen (want geen maagzuur meer in de maag, betekent ook dat de vertering minder goed gaat). Ik zou in dat geval niet naar sabsimplex grijpen maar je arts vragen om forlax zakjes om de ontlasting soepel te houden. Nu onze dochter iets ouder is, doet een scheutje olijfolie in de fles ook wonderen als ze verstopt zit. Veel sterkte en succes het is een vervelende zoektocht heb ik gemerkt en niet iedereen weet precies hoe en wat. Ik had veel aan de osteopaat adviezen en het boek Reflux baby.
 
Van onze kinderarts(en), de osteopaat en het boek dat ik noemde. Jpbm wordt wel aangeraden bij reflux maar nooit in combinatie met Nexium...
 
https://www.thuisarts.nl/refluxklachten/mijn-baby-heeft-reflux
Die staat in elk geval op thuisarts over het indikken en dat het verstopping kan geven. In de richtlijn huisartsen over behandeling reflux staat het ook als 2 losse stappen (eerst indikken proberen, dan melkvrij dieet, dan medicatie). Op thuisarts staat letterlijk dit: Geef geen ingedikte voeding samen met maagzuur-remmers. (Onder kopje medicatie)
Thuisarts is de betrouwbare site voor medische informatie.
 
Wij hebben ook het advies destijds gekregen nexium en indikken. Hier hielp het wel in combinatie met forlax voor de ontlasting. Ik heb toen uiteraard ook het artikel op Google gezien en het is mij netjes uitgelegd dat het afhankelijk van de situatie van het kind is. Uiteindelijk werkte het bij ons zo perfect en konden we daarna de nexium afbouwen en als laatste de verdikking.
 
Wij hebben ook heel lang op advies ingedikt (Pepti) met jbpm en Nexium gegeven. Bij ons ook veel krampen, daardoor zijn we toen uitgekomen op de jbpm van Tammi. Die is zonder hulpstoffen. Daardoor had hij veel minder last.Misschien heb je er iets aan. Veel sterkte met de krampen!
 
Terug
Bovenaan