Johannes Broodpitmeel

<p>Hoi allemaal,</p><p>Op advies van de huisarts zijn wij Johannes Broodpitmeel gaan gebruiken ivm vermoeden van verborgen reflux. Het is echter heel vervelend in gebruik! In het begin nog heel dun, waardoor we de gewone speen erop zetten, halverwege te dik, dus zetten we de papspeen erop, maar die wil ze dan weer niet! Ze is nu bijna 12 weken. Iemand tips over het gebruik van het meel?</p>

Hallo!
Zodra het een beetje afkoeld word het dikke drab...

Mijn dochter heeft tot 6 maanden gehuild, ze zou ook verborgen reflux hebben. Uiteindelijk na 6 maand is alles goed gekomen. En met johannesbrood pitmeel zijn we al snel gestopt. Net als met infacol. 

Misschien kun je iets meer voeding maken, zodat het niet erg is als er 30cc aan drab in de fles overblijft?

Verschrikkelijk spul is het idd! Wij hebben  de dr brown’s fles en het ventiel raakt er dan altijd door verstopt. En idd in het begin gaat het prima, maar de laatste 30-50 cc gaat bijna niet meer. Ik haal de ventiel er dan altijd uit en probeer er zo nog n beetje in te krijgen. Ook helpt het zoals hoerboven gezegd wordt om oets meer te maken, zodat je de laatste 30 cc er gewoon in kunt laten zitten ?

Ik heb er geen problemen mee. Gebruikte tot gisteren de avent flessen daar gaat t prima mee. Met difrax trouwens ook. Hoeveel doe je erin? Ik geef t minimale, 1 schepje op 100ml, en dan mix ik het door de voeding heen met een mini garde zodat er geen klontjes ontstaan.
Wel meteen geven, niet ff laten afkoelen bv, dan wordt t dikker inderdaad. 
Als wij het niet gebruiken spuugt onze man alles weer uit

Ook hoor ik vaak om het water te laten koken zodat de Johannes broodpitmeel goed oplost. Maar hierboven staan ook goede tips. 

Wij gebruiken de M speen van Difrax. En na wat experimenten zijn we uitgekomen op ong. 1 schep per 100ml melk en dat hebben we steeds iets verminderd over de tijd. Als we de fles wilden hergebruiken binnen ong. een uur lengden we het aan met warm of kokend water afhankelijk van hoe dik/ koud het was geworden. We schudden de fles met dekseltje die we nog hadden liggen van de kolfflessen voor een goede menging. 

Hallo, 

Wij zelfde gehad. Ons zoontje is nu 10 weken. 
Dr. Brown fles met een speen maat 2. Ik maakte de fles wat warmer, en dan de melk poeder en Johannes tegelijk er in. Dan roeren met een vork. 

Terug
Bovenaan