johannesbroodpitmeel en bijvoeding

Hey Ria,

Ik heb alles hierboven even gelezen en jou verhaal lijkt erg op dat van ons. Maaike (nu 11 maanden) spuugde ook heel veel. Ben op een gegeven moment doorgestuurd naar de kinderarts en die gaf het advies om Nutrilon AR te gaan geven. Het spugen werdt inderdaad minder, maar ze bleef wel spugen. Dat zal jij ook gemerkt hebben met de johannesbroodpitmeel want dat is hetzelfde.
Op een gegeven moment ben ik ook begonnen met fruit en warm eten. Qua vocht kreeg Maaike genoeg, ze kreeg 3x een fles van 180 ml en soms zelfs 210 ml.
Toen Maaike ongeveer 7 á 8 maanden was heb ik een tuitbeker van avent gekocht en gaf ik af en toe een slokje als ze een tussendoortje kreeg, een lange vinger of rozijntjes. Dan had ze toch iets naar binnen. Dit ging langzamer hand beter. Rustig aan opbouwen, dat werkte bij ons wel.
Maar zelfs nu komt er nog wel eens wat terug.
Ik weet niet hoeveel flesvoeding jij nu geeft, maar ik dacht dat ze tussen de 400 en 800ml vocht moeten krijgen en vanaf 12 maanden maximaal een liter.(weet ik niet zeker meer hoor)
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als je het niet vertrouwd dan toch maar langs de huisarts.

Liefs,
Wendy
 
Oja, en misschien wat fruit in de blender samen met een sapje of diksap en dat dan in een tuitbeker? Die gaatjes van de tuitbeker zijn toch wel groot.
Liefs,
Wendy
 
Terug
Bovenaan