Johannesbroodpitmeel

Net voor de eerste keer bij het CB geweest en onze man weegt nu 4400 gram en is 56 cm is een kilo gegroeid. Zit precies volgens `het boekje`.
Ook evne over de voeding gehad en dat hij soms huilt na de fles en erge moeilijke gezichten trekt. Nu raadde de arts aan om johannesbroodpitmeel te geven zodat de voeding beter in zn maag blijft. Had het over niet zichtbare reflux omdat hj bijna noot spuugt.

Nu mijn vraag moet je dan ook een nieuwe fles/speen aanschaffen of is de voeding in zn maag alleen dikker en niet in de fles???En kan je dat gewoon bij de winkel halen of alleen bij de apotheek?? (was ik natuurlijk vergeten te vragen)

xxx
 
Heey,

Wij hadden hetzelfde met onze dame. Ook zij moest johannesbroodpitmeel door de fles hebben want ook zij dronk erg onrustig. De eerste helft ging er supersnel in en de 2e helft was klieren. Onze dame raakte meteen verstopt door dat pitmeel dus ik ben er geen groot fan van haha!

Je kan het gewoon bij de kruidvat, DA etc halen. Kost ongeveer €5,-. Ik zou wel een grotere speen kopen want het verdikt ook in de fles waardoor ze een grotere speen nodig hebben.

Ik ben benieuwd hoe jou kleintje erop reageerd!!

Liefs ciomama
 
Ben ook net bij het cb geweest... zij raadde het mij ook aan en heb het bij de apotheek gehaald was 6,75. heb het ook gelijk geprobeerd en ze dronk een stuk rustiger en heeft tot nu toe alles binnen gehouden. Heb gewoon dezelfde fles en dat gaat goed. Ben benieuwd naar de ontlasting. Succes
 
Ik zou in eerste instantie geen grotere speen gebruiken.......was hier in het begin niet nodig.
Zou hem wel bij de hand houden voor het geval je hem toch nodig hebt.
Verder een tip van hier......
verwarm het water voor de voeding, neem een kan en doe het melkpoeder en de jhpm er al roerend in!
Jhpm heeft de neiging om snel te klonteren.
Verder heeft jochem er nooit geen last van gehad dat tie er moeilijker door kon poepen, neefje weer wel....
Wij gebruikten 1,5 schepje op 120 voeding (maar hadden ook wel een stevige reflux hier hoor)
Mocht het poepen wat lastiger gaan maar je hebt wel goed resultaat op de jbpm dan kun je wat zonnebloem olie gebruiken voor de stoelgang!
 
HOi wij gebruiken het ook, wij gebruiken nog steeds de kleinere speen. Meer ook omdat je wilt dat je kleintje rustig drinkt want dat is beter tegen de reflux klachten.
Ik zou het even aankijken voordat je naar een grotere speen gaat

succes

 
ik gebruikte de kant en klare voeding tegen spugen van de kruidvat, verdikt niet en ging dus met normale fles

wel difrax flessen want onze dames willen beide die fles die ik toen niet in huis had.

van een hele lege maag naar een volle maag kan ook krampjes geven
 
Bedankt voor de reacties!!
tot nu toe geen last van de ontlasting heeft vanochtend gewoon 1x gepoept net als normaal, ik ben er gistermiddag mee begonnen.Doe nu met zn gewone difrax speen maat S. Heb al wel een maat M maar vind dat wel heel snel gaan.Heb wel net bij de fles van 20.00u de speen op het laatst even gewisseld , van S naar M omdat hij al een 40 min. aan het drinken was en de fles ng niet leeg was.Hij was dan ook erg moe.
 
Terug
Bovenaan