Jong,1 jaar samen en een kinderwens

Jullie hebben inderdaad gelijk, dat onderbouw het ook niet helemaal goed. Mijn vriend weet er van af dat ik mijn spiraal ga verwijderen en dit is ook helemaal goed. We doen niks zonder natuurlijk uitgebreid overleg. Hij vind het net als ik gewoon best een spannend iets..? en het idee van de pil vergeten en zien wat er gebeurd is geen nonchalantheid. De verassing is gewoon leuker als een compleet geplande zwangerschap lijkt mij. Je hoort ook zo vaak als je veel plant en te graag wil lukt het vaak niet eens! Ik denk altijd maar een kind krijg je en neem je niet, voor sommige dan wel. Maar ik zou het liever anders hebben, vandaar dat als ik hem is zou vergeten en het zo wel of niet gebeuren lijkt mij/ons een leuke spanning. Ik ga hem echt niet expres la vergeten maar het voelt voor mij minder radicaal om een pil is niet te nemen als een spiraal eruit halen en weten NU is het zo ver. Het is altijd goed en ik ben er op elk moment klaar voor voor mijn gevoel. Daar denkt mijn vriend ook zo over, maar wat hem/ons een beetje tegenhoud is het idee van dat we nog maar een jaar samen zijn. En best jong ? Nouja.. de oplossing lijkt zo voor de hand, wacht nog even. Maar zoals vele van jullie misschien wel kunnen beamen een kinderwens is iets wat zwaar kan wegen en hard kan trekken. Vandaar mijn verhaal dat ik graag kwijt wil en er even vrijuit over kan praten, groetjes ??‍♀️☺️

Als het jaar samen voor jullie beiden nog een puntje is dan zou ik zeker even wachten.. Samen al een koophuis is al grote beslissing.. Soms is het even goed om even op adem te komen.. Ik zou even samen genieten van leuke dingen 

Ah ok, dan is het wel een ander verhaal gelukkig :) wat hierboven al gezegd werd, als het korte samen zijn een punt is, kan je toch nog prima wachten. Plan leuke dingen die lastiger te doen zijn met een ukkie en geniet nog even flink van elkaar. Een jaar is snel voorbij!
Wat betreft het vergeten van de pil, ja dat is zeker spontaner.. Ik heb in de familie een kindje met een lichamelijke beperking, kan natuurlijk gewoon pech zijn maar de artsen hadden aangegeven dat het 50% kans was dat dit kwam doordat zij destijds ook door de pil heen zwanger is geworden. Ik heb zelf altijd gezegd, eerst 2 cyclussen pilvrij, alvast foliumzuur nemen en dan er voor gaan. Maar is idd niet spontaan...

Ik denk niet dat wij dat voor jou kunne zeggen .
Als dit een grote wens is voor jou of jullie zou ik zeggen ga ervoor of bespreek het  serieus met je vriend dat je daar zn sterk gevoel bij hebt .
Je hebt je zaakjes op orde dus leeftijd moet niet uitmaken  
Wel moet je voor jezelf na gaan of je niet misschien nog graag dingen wilt zien of doen want met een kleine geloof mij Maar is dit een stuk lastiger .
Als jullie bijvoorbeeld nog graag willen reizen of iers dergelijks dan zou ik het nog eventjes uitstellen .
Maar dat ik natuurlijk  de keus aan jullie.?
Ik zou het alleen wel met je vriend bespreken datje hier zn sterk gevoel bij hebt en kijken hoe hijerin  staat.
Omdat je zegt met evt in de toekomst de pil vergeten . Soms kan dat bij een man heel verkeerd vallen en als een klap aankomen.  Dus ik denk dat je er wijzer aan doet om het gewoon te bespreken met elkaar.
Dat is mijn tip voor je ?
Veel succes 

Ik vind 22 en 24 zeker niet te jong dus ik zou zeggen ga ervoor! 

Terug
Bovenaan