jong katjes en toxoplasma

ik heb vorige week jonge katjes van 3,5 weken geaaid, nu ben ik bang voor een toxoplasma besmetting, maar dat kan alleen via ontlasting van de katjes.
nu zat ik te denken, de moederpoes eet hun rommel nog op, maar likt ook de poesjes schoon, kan ik dan door ze te aaien besmet zijn???

vreemde vraag, sorry!!!

enne zijn er mensen die een jong poesje hebben tijdens de zwangerschap, ik wil er graag 1 voor mijn dochter maar k ben nu zwanger...

Hallo,

Ik denk dat het wel meevalt met een besmetting. Heb nog nooit gehoord dat je katten niet mag aairen ofzo (ik heb zelf ook een kat), er wordt alleen geadviseerd om de kattenbak niet te verschonen.

Als je graag een jong katje wilt lijkt me dat geen probleem, mits er iemand anders is die de bak kan doen.

Succes

Hallo,

Ik denk dat het wel meevalt met een besmetting. Heb nog nooit gehoord dat je katten niet mag aairen ofzo (ik heb zelf ook een kat), er wordt alleen geadviseerd om de kattenbak niet te verschonen.

Als je graag een jong katje wilt lijkt me dat geen probleem, mits er iemand anders is die de bak kan doen.

Succes

Nee ik denk niet dat het een probleem is. Ik heb zelf twee katten en volwassen katten wassen zich eigen ook de hele dag door. Je kunt alleen beter de kattenbak mijden. Ruim ook de urine/ontlasting niet zelf op wat ze buiten de bak doen, wat je met kittens nog wel eens hebt.

Groetjes

Angela

Ben het met angela en mamma kim eens.
Katten wassen zich de hele dag.
Ik heb er ook 2 aai en knuffel ze gewoon....
mijn vriend doet de kattenbak want dat moet je niet zelf doen...

kus Feetje

Ik ben het ook met de bovenstaande reacties eens. Heb zelf ook 2 katten en er werd me door de verloskundige ook op gewezen om de kattenbak te vermeiden. Maar nu is mijn man een paar dagen niet thuis en heb het wel nagezocht en gevraagd, maar ik mag de kattenbak wel verschonen, mits ik handschoenen aandoe en gelijk erna mn handen goed was.

Groetjes Pauline

Ik heb ook twee katten die nu ik zwanger ben zelfs extra veel aandacht zoeken en de hele dag op mn buik willen liggen. Ik aai ze gewoon hoor. Mijn vriend doet de kattenbak maar ja, hij werkt ook wel eens en dan laat ik niet urenlang die bak stinken dus dan maar goed handen wassen :)

Ik zorg gewoon dat ik nergens mee in aanraking kom, kiep meestal gewoon die hele bak om in een vuilniszak, dan maar even wat meer kattengrind kopen haha, maar handschoenen zijn natuurlijk ook handig. Ik zou me er niet te druk om maken hoor! Maar zoals al vaak gezegd, wel regelen dat iemand anders de kattenbak zoveel mogelijk verschoont.
Groetjes Lin

Terug
Bovenaan