jong katjes en toxoplasma

Ik heb ook twee katten die nu ik zwanger ben zelfs extra veel aandacht zoeken en de hele dag op mn buik willen liggen. Ik aai ze gewoon hoor. Mijn vriend doet de kattenbak maar ja, hij werkt ook wel eens en dan laat ik niet urenlang die bak stinken dus dan maar goed handen wassen :)

Ik zorg gewoon dat ik nergens mee in aanraking kom, kiep meestal gewoon die hele bak om in een vuilniszak, dan maar even wat meer kattengrind kopen haha, maar handschoenen zijn natuurlijk ook handig. Ik zou me er niet te druk om maken hoor! Maar zoals al vaak gezegd, wel regelen dat iemand anders de kattenbak zoveel mogelijk verschoont.
Groetjes Lin

Ik heb ook twee katten die nu ik zwanger ben zelfs extra veel aandacht zoeken en de hele dag op mn buik willen liggen. Ik aai ze gewoon hoor. Mijn vriend doet de kattenbak maar ja, hij werkt ook wel eens en dan laat ik niet urenlang die bak stinken dus dan maar goed handen wassen :)

Ik zorg gewoon dat ik nergens mee in aanraking kom, kiep meestal gewoon die hele bak om in een vuilniszak, dan maar even wat meer kattengrind kopen haha, maar handschoenen zijn natuurlijk ook handig. Ik zou me er niet te druk om maken hoor! Maar zoals al vaak gezegd, wel regelen dat iemand anders de kattenbak zoveel mogelijk verschoont.
Groetjes Lin

bedankt voor alle reacties...
we gaan gewoon voor het nieuwe poesje, en ik zal manlief gewoon verplichten om de kattebak te doen haha, hij moet er ook wat voor over hebben, voor ons nieuwe kindje...

groetjes uk

Hoi,

Ik werk bij dierenarts en je moet je absoluut geen zorgen maken.
Toxoplasma zit in de ontlasting van de kat, maar het is pas na 3 dagen besmettelijk voor ons.
Met andere woorden het moet rijpen buiten de kat
voordat het voor ons en dus voor ons kleintje gevaarlijk is. De kans dat Toxoplasma krijgt van aaien van de kat is bijna 0! Zoals de rest hierboven ook al aangeven zijn katten erg schoon op zichzelf en in dit geval de moeder op de kittens.
Dus nogmaals maak je geen zorgen en geniet lekker van je zwangerschap!
Groetjes

hoi allemaal,
wat ik van toxoplasmose heb begrepen is dat je uit moet kijken met idd de kattenbak verschonen, liefst door je partner laten doen. En uit moet kijken met de ontlasting van vooral jonge katjes.
Waarom precies weet ik niet, maar dat heb ik me laten vertellen.
groetjes

Terug
Bovenaan