jong moeder worder?

Anoniem

New member
Haaai allemaal,

Ik wil heel graag zwanger worden maar ik ben nog maar 19 jaar. Veel mensen hebben hier natuurlijk een mening over, maar mn vriend en ik hebben het goed voor elkaar. We zijn bijna 5 jaar samen en hebben afgelopen maart een eengezinswoning gekocht. Mn vriend heeft een vaste baan en ik ben verzorgende heb mn diploma en ben met verpleegkundige opleiding bezig.

Ik ben nu 3 weken geleden gestopt met de pil, vanwege de vele bijwerkingen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? En wat jullie verhalen zijn :)
 
Hoi,

Wat goed te horen dat jullie zo goed gaat. ik heb niks tegen jong ouderschap . wel wil ik je een tip geven. maak eerst je opleiding verpleegkundige af. het vraagt veel energie en tijd (de opleiding en de opdrachten en stages) het op en top kunnen genieten van je zwangerschap en de kleine is moeilijk te combineren met een opleiding . als ik terug kijk op mijn zwangerschap , kan ben vanaf dag 1 tot en met de laatste dag misselijk geweest naar heb ik aan de medicijnen gezeten en de gehele zwangerschap niet kunnen werken. het zou je dus ook je opleiding kunnen kosten. de keuze is uiteraard andere jezelf , maar meid, je opleiding afmaken en dan aan een gezin beginnen 's ook niet verkeer
 
Sorry voor de rare woorden tussendoor , moet nog wennen aan m'n tablet..



Zelf ben ik ig'er .  heb de opleiding bbl gedaan, afgerond en nu kersverse moeder van een prachtige dochter . ik ben net een maandje 25, ik ben blij dat ik een baan heb en geen opleiding meer doe. ik zou het op dit moment ook niet kunnen combineren
 
Hoi,

ik ben het helemaal eens met SapjeDaantje. Ik ben op dit moment 33 weken zwAnger van onze eerste, ook nog "redelijk jong" in verhouding met gemiddeld(23 jr) en bezig met afstuderen.

Mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen om al proberen zwanger te worden vanaf het moment dat ik alleen nog maar mijn afstudeerscriptie hoefde te doen van +/- een halfjaar. Sinds ik van de pil af was was ik ook direct de eerste maand zwanger en een maand later begon ik met mijn afstudeeropdracht voor mijn opleiding. Ik moet zeggen dat het echt wel mogelijk is om de twee te combineren maar dAn heb je wel heel veel doorzettingsvermogen nodig. Ik had de combinatie van de twee eerlijk gezegd best onderschat.  (Concentratie is veel minder dan voor de zwangerschap en je wil het liefst in alle rust je op de zwangerschap kunnen focussen zonder je druk te hoeven maken over de opleiding. )   Inmiddels ben ik nog bezig met mijn afstudeeropdracht en is deze een kwartaal uitgelopen. Ik ben nog steeds van plan voor de bevalling alles af te maken en in te leveren maar de verdediging zelf zal bijvoorbeeld sowieso pas na de bevalling plaatsvinden. Niet helemaal ideaal maar goed. Als je de mogelijkheid hebt eerst de opleiding af te maken dan is dit zeker het overwegen waard.

Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan jou/jullie maar juist omdat je nog zo jong bent en waarschijnlijk de eerste uit je omgeving bent die zich op een zwangerschap gaat richteN is ook echt letterlijk alles daaraan nieuw en erg afleidend van alle andere dagelijkse bezigheden 9 maanden lang.

Ik ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen :)
 
Ik ben nu 21 en 6 a 7 weekjes zwanger. Mijn man is 26.

Vorig jaar getroud, beiden werk en we hebben vorig jaar een appartement gekocht.



Als je alles op orde hebt.. en het je wens is.. waarom niet? Boeiend wat de buren er van denken.. jij kan later tenminste achter je kleinkinderen aanrennen!! :)
 
Hoi hoi!

ik ben 22 jaar en heb ook een hele sterke kinder wens. Dit kwam bij mij best wel rauw op mijn dak alweer een tijdje geleden. Maar nu hebben vriend en ik besloten er vanaf januari voor te gaan. Ben nu net mijn eerste menstruatie aan het afwachten! Zo spannend allemaal.

Ik vond het eerst heel lastig omdat niemand uit mijn vriendengroep hier mee bezig is, voor mij is de wens zo groot. Ik vroeg me af wat iedereen ervan zou vinden en bang dat mensen zouden denken dat het een ongelukje zou zijn! Nu vind ik, dat als je alles op orde hebt, heel veel liefde kan geven en het financieel ook allemaal lukt er lekker voor moet gaan!

Zoals je zelf zegt, je hebt alles op orde en samen een grote wens. Ga er lekker voor, ik weet niet hoelang je opleiding duurd. Maar ik ben rond de tijd dat wij beginnen helemaal klaar! En al 3,5 jaar een vaste baan waar ik fulltime time werk op dit moment. Na mijn functie verhoging gaan we een huisje kopen nu hebben we een leuk appartementje waar we samen heerlijk van genieten!
 
En wat ik heel fijn vond om te horen en te weten, je bent niet de enige die met die wens rondloopt op jonge leeftijd! het is niet raar, voor iedereen komt het op een ander moment of misschien zelfs nooit! En het juiste moment zal er ook nooit zijn..

Leuk om te lezen dat er echt meer meiden zijn die hier vroeg mee bezig zijn op een bewuste manier :)
 
Hay!

Ik ben 24 en 15 weken zwanger ben 25 als de kleine er is. Veel mensen vinden mij ook jong dat hou je toch ik zou wel wachten tot je opleiding af hebt en je vast werkt hebt dan heb je meer inkomen en kun je veel meer genieten van je zwangerschap. Maar je moet vooral doen wat goed voelt!
 
Terug
Bovenaan