jong?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal, zijn hier ook meiden die tussen 20-25 zijn en graag kinderen willen? Ergeren jullie je ook weleens aan die opmerkingen van: wat jong, je hebt nog een heel leven voor je...enz.Ik zeg dan vaak maar van zou ik een slechtere moeder zijn dan iemand van 30? ik wordt daar zat van, maar ook weleens onzeker. Dan ga ik twijfelen. heb ik wel de goede beslissing genomen? Ik ben dus af en toe bang voor reacties, terwijl ik het wel graag wil.. herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hiermee om? 22jarige

ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt! ik zelf ben 25 en mijn vriend ook. ik ben nu net gestopt met de pil maar we vertellen het nog aan niemand, lijkt ons gewoon het verstandiger. ze horen het allemaal wel als het zover is! wij krijgen ook van die opmerkingen naar ons hoofd geslingerd van, als ik jullie was dan zou ik nog even wachten je hebt nog tijd zat en zal je niet eerst je hypotheek afbetalen, ja hallo dat duurt nog 30 jaar!!! we hebben vorig jaar een huis gekocht met alles er op en eraan het enige wat in onze ogen nog ontbreekt is een kleine en ons lijkt het heerlijk om jong te zijn en dan al papa en mama.

mijn advies is dus ook, trek je het niet aan! ze trekken wel bij als het eenmaal zo is. en als dat niet het geval is dan zijn hun die kleine zeker niet waard!!!

groetjes mij

Ik ken helaas ook het probleem en het enige wat je kan doen is: je lekker helemaal niets aantrekken wat anderen er van vinden.
Ik was 21 toen ik zwanger was van mn zoontje en door het algemeen heersende beeld "dat ik te jong zou zijn" heb ik er naar mij idee niet volop van genoten (van de zwangerschap;want die liep perfect,aangezien je lichaam op deze leeftijd volgens mij het meest geschikt is voor een zwangerschap).
In tegenstelling tot wat de oudere moeders veel te horen krijgen, wordt mij nog niet gevraagt wanneer de tweede komt.Hij is inmiddels al drie maar veelal hoor ik dat ik nog lekker 10 jaar kan wachten met de tweede (is inderdaad wel waar)Maar goed, mocht er een tweede komen dan ga ik er enorm van genieten en me tegenover niemand meer verantwoorden.
En idd het is heerlijk om zo jong moeder te zijn.....ik moet er niet aan denken dat ik nog 15 jaar had moeten wachten
groetjes!

Ik herken het zeker, niemand snapt mijn kinderwens, behalve mijn vriend dan. Ik ben 20 en kan eigenlijk niet wachten, helaas moet dat wel, maar over een jaartje stoppen we met de pil, dan ben ik dus 21, ben benieuwd wat mensen dan gaan zeggen (niet dat me dat wat uitmaakt)

gelukkig dat er meer zijn die dat probleem herkennen. eigelijk is het te zot dat je hierover moet beginnen net of er een leeftijd voor staat..maar net wat koetje zegt wij hebben ook een huis gekocht met alles erop en eraan en een kleine is ook het liefst wat wij willen.. bedankt voor jullie reacties.. geeft toch een goed gevoel..

Hoi hoi,nou ik vindt 25 niet te jong hoor,je merkt zelf waneer je er aan toe bent,iemand op me werk is 23,nou vindt ik leuk,ik ben zelf 27 jaar,en wat maakt het uit hoe oud je bent,kijk ben je 16 of 17 jaar zeg ik ja vindt ik eerlijk gezegt wel te jong,maar na de 20 waarom niet,trek het je niet aan joh,jij wilt het en klaar,je weet nooit van als je lang wacht wat je te wachten staat en dan denk je had ik maar,eerder een kindje genomen,vaak zijn die mensen jaloers die die opmerkingen maken,ga er lekker voor,gr manuela

Zelf was ik 23 toen ik zwanger was en 24 toen onze zoon geboren is. Als je kindje er eenmaal is en ze zien dat het hardstikke goed gaat denk ik dat de opmerkingen wel weg zullen blijven.

(zelf heb ik gelukkig nooit negatieve opmerkingen gehad......misschien omdat ik altijd al veel oppaste ed, waardoor ze het eerder verwacht hadden)

hallo allemaal, lees al ffies mee met jullie en zit zelf ook in spanning,ben in aug. naar de gyn. geweest mirena eruit en hop klussen!ik zou 6nov ongi moette zijn maar was 2 dage bruine afscheiding...ik heb endometeriose kan iemand mij zeggen wie ook na de mirena en met de endometeriose zwanger werd? en hoe lang duurde dat voor dat het zo ver was?
veel plezier hierrrrrrrr....yomel.

Terug
Bovenaan