Jonge baby en (verplichte) afspraken buiten de deur

<p>Hoi!</p><p>Mijn dochter is vandaag 8 weken oud en ik vraag me iets af. Ik geef inmiddels flesvoeding en voed op verzoek, ze komt zo om de vier uur.</p><p>Maar, soms moet je nu eenmaal ergens heen ;) , zoals naar de huisarts, het CB, etc. Hoe doen jullie dat als dat precies samenvalt met de voeding? Mijn dochter wordt namelijk lekker driftig als ze honger heeft en een flesje maken in de wachtkamer van de huisarts is ook zowat (naast dat het voeden echt wel even duurt met boeren en rechtop houden hier..).</p><p>Hebben jullie tips? Dacht zelf wel aan:</p><p>1. Eerder voeden, maar ritme gooi je dan wel beetje in de war. En moet dan wel echt tijdig, mijn dochter spuugt snel als er dan met haar gesjouwd gaat worden</p><p>2. Beetje voeding ervoor en erna (mits ze dat accepteert..)</p><p>Ik bedoel met dit topic echt verplichte afspraken overigens.. als ik dingen met vriendinnen of familie heb of alleen met haar op pad ga, neem ik gewoon alles mee en voed ik daar, maar dan heb je gewoon tijd en ruimte ervoor.</p><p>Hoor graag jullie tips!</p>

Ik nam altijd een flesje warm water en poeder mee. Als het dan tijd was voedde ik hem daar. En na dr afspraak ging ik even in de wachtkamer zitten tot het voeden klaar was. Dan kan je ze wat langer rechtop houden en hopelijk valt het spugen dan ook mee. Succes 

Mijn dochter is ook 8 weken, maar drinkt nog om de 3 uur...
Ik neem vaak een voeding mee en dan geef ik die gewoon in de wachtkamer bij de dokter of op het consultatiebureau (pas nog gedaan) In een thermosfles neem ik wat kokend water mee en een fles koud water. Zo kun je altijd overal een fles maken. En ja, dan zit ik zomaar een half uur langer bij het consultatiebureau door die fles, maar dat geeft toch niet? Ik zit niemand in de weg in de wachtkamer. 
Pas was ik met mijn oudste dochter (bijna 2 jaar) in de speeltuin en heb ik daar ook een flesje gegeven. Ik kan niet de hele dag thuis blijven voor de voedingen met nog een peuter in huis, dus ik maak flesjes op de gekste plekken :p 

Ik heb ook wel eens een flesje gegeven in de bibliotheek, in het tuincentrum, in een parkeergarage en in de auto tijdens het rijden, mn man achter het stuur en ik .mezelf in allerlei bochten gewrongen richting de achterbank. 
Dus alles kan hoor ;)

Ik probeer die verplichte afspraken om het voeden heen te plannen. Als dat echt niet gaat en zitten bijvoorbeeld net tegen een voeding aan geef ik een klein beetje en de rest daarna. Die van mij (12weken) doet van 12 tot 15 haar lange slaapje en die probeer ik nooit over te slaan. Zo kan ze het beter verdragen als smorgens een keer anders loopt. En anders als ze echt een huilbui krijgt is het jammer. Die mensen waar je een afspraak hebt moeten maar accepteren dat een baby niet te plannen is ?? succes!

Ik probeerde altijd de afspraken zo te maken dat ze buiten de voedingsmomenten vielen. Lukte niet altijd en dan voedde ik meestal ervoor of meteen erna. Heb ook regelmatig achterin de auto zitten voeden. 

Ik probeer afspraken ook altijd zoveel mogelijk buiten de voedings momenten te plannen. 
Maar dit lukt me meestal niet en dus neem ik gewoon poeder en gekookt water in een thermoskan mee. 

Regelmatig heb ik bij het cb flesje gegeven, daar kijken ze daar echt niet raar van op hoor. Bij ons hebben ze in de wachtkamer ook zo'n comfortabele bank staan waar je lekker kan zitten voeden. 
Ik weet niet hoe vaak je naar de dokter gaat, maar ik kom er bijna nooit. Dus die ene keer dat het misschien wel net tijdens een afspraak is, krijgt mn dochter haar voeding wat eerder. 

Mijn zoon is vandaag ook 8 weken en toevallig vanmiddag een afspraak bij het CB. Ik probeer de voeding dan ietsje te verschuiven tot ervoor als dat lukt, maar als hij nog niet wakker is als we bijna weg moeten neem ik hem zonder voeding mee naar de afspraak. Dan neem ik een flesje mee en een thermoskan met warm water, en geef ik hem dat daar voor of na de afspraak, of deel ervoor en deel erna (beetje afhankelijk van hoeveel honger hij wanneer heeft). 
Moet wel zeggen dat wij niet heel erg op de klok voeden, alleen kan ik wel ongeveer raden wanneer hij een flesje wil (zo ongeveer om de 4 uur ook). Maar dat het een keer iets afwijkt is dus niet zo'n probleem hier. Zorg dan dus wel altijd dat ik 'ingredienten' voor een flesje mee heb.

Terug
Bovenaan