jonge moeder

hoi,

Ook ik was al heel jong (weloverwogen) moeder, ik was net 19 jaar en ook ik kreeg van allerlei mensen gewild en ongewild allerlei soorten opmerkingen van oh meissie toch wat zal jehet moeilijk hebben, vind je het niet zwaar en oh wet je wie de vader is  en al dat soort opmerkingen en dan zei ik heel vrolijk van ja ik ben getrouwd, en het is een baby waar ik zelf voor gekozen heb, en ook en dokter in het zieken huis die na de bevalling in de kamer kwam (op het moment was mijn man niet aanwezig) zei, ongeplande zwangerschap neem ik aan, en meer en meer kan er boeken over schrijven ik ben nu 34 jaar heb drie prachtige kids rondlopen en mijn zoon die nu langer is dan mij daar zie je nog steeds vragende hoofdjes bij van is dat jou kind je bent nog zo jong, aan het vroeg of jong moeder worden  zitten veel haken en ogen maar als jij kan zorgen dat je kindje in een stabiele omgeving kan opgroeien dan zal je zien wat een knaller het word ik ben trots op mijn kinderen en trots op het feit dat ik dalijk een jonge oma zal zijn want als ik 50 ben is mijn zoon 31 en dat lijk mij ontzettend leuk, nu ben ik met 34 jaar bevallen en dat is weer een hele andere soort fase waarin je zit, ben
minder gestrest en weet al wat er ongeveer komen gaat al heb ik nog steeds een heleboel vraagjes en die vraag ik ook hier want of je   nu 18 of 34 ben geen kind is hetzelfde ik heb twee hele rustige kids gehad en daarmee vergeleken is de derde echt heel anders veel driftiger had heel veel krampjes enz enz... maar trek je van niemand iets aan  moederinstinct zegt heel veel luister daar na weet je het even niet meer weest dan niet te trots om advies te vragen want je weet het niet weten is geen schande maar het niet willen weten dat is een schande geniet van je kleintje want het duurt echt zo kort gister leekt het of ik mn oudste zoon in mijn armen kreeg en nu loopt hij naast me en realiseer ik me dat hij misschien over een een aantal jaren niet meer bij mij woont en zn eigen weg kiest  veel plezier met jullie kleintje.

groetjes bianca

hoi simone.

ik ben ook 20 jaar en op 11 juni bevallen van een gezonde dochter, ik moet zeggen dat ik gelukkig niet heb meegemaakt wat jou is overkomen, echt vreselijk!!  bij mij waren ze gelukkig juist heel lief in het ziekenhuis.

mijn moeder was zelf ook 19 toen ze mij kreeg, dus djesslyn heeft lekkere jonge opa's en oma's zelfs  nog overgroot opa's en oma's rond de 60. niet beledigend bedoeld voor wat oudere moeders maar ik   zie alleen maar voordelen van jong moeder zijn! dus wij hebben er dan ook bewust voor gekozen!  

ik woon in een klein dorpje in zeeland en hier is het echt niet normaal om ongetrouwd nog wel! jong kinderen te krijgen.. maar ik laat ze lekker kijken als ik langsloop en sta erboven ik vind dat ik een goede moeder ben die mijn dochter liefdevol opvoed en natuurlijk geen ene moeder is perfect ook niet de moeders die wat ouder zijn! maar dat zullen ze zelfs ook wel met me eens zijn.

nou ben ik wel een beetje afgeweken van je onderwerp sorry .
je mag me wel toevoegen op msn om er verder over te kleten andere moeders troewens ook djesslyn@live.nl

groetsjes jessica trotse mama van djesslyn 11-06

hoi simone,

ik zelf ben nu net 20 en ben op 26 juli bevallen van een zoontje.
dus toen was ik zelf nog 19.
bij mij zijn toen die dag de weeen spontaan begonnen om half 6 en om 8 uur moest ik naar het ziekenhuis omdat de kleine in het vruchtwater had gepoept.
daar bleek dat ik koorts had dus moesten ze de kleine extra in de gaten houden.
blijkbaar heb ik van 10 tot 1 geslapen want toen ik wakkker werdt moest ik in een keer beginnen met persen.
om 1:48 is samir geboren ook met de vacuum en een knip.
sochtends toen ik naar de wc wilde gaan was ik zo duizelig dat ik op de terug weg was flauwgevallen terwijl ze zijden dat ik maar 200cc bloed had verloren.
dus het was voor mij een moeilijke start, maar om 3 uur mochten we gelukkig naar huis en sinds dien doet hij het goed hij groeit nu zo hardt dat hij niet meer in zijn badje past.
maar gister bij hart van nederland zeiden ze dat steedas meer jonge meisjes zwanger zijn van zelfs 13 of 14 jaar.
maar ik hoop dat bij jullie nu alles goed gaat.
want er komt een leuke tijd aan

groetjes saloua

trouwens toen ik koorts had mocht ik geen pijnstillers of drinken.
ook toen ik om een keizersnee vroeg kreeg ik die nog geneens om dat het te lang duurde om iedereen bij elkaar te roepen. mijn man vroeg op ten duur maar voor een ruggeprik voor mij want hij kon het zelf niet meer aan. want het blijkt dat ik hem zelfs heb zitten bijten ( weet er niks meer van). maar uit eindelijk hebben ze die ruggeprik gegeven toen ik lag te slapen

Hoi Saloua,

Je schrijft "toen ik om een keizersnede vroeg kreeg ik deze geneens". Hier snap ik niets van. Een keizersnede krijg je niet op verzoek hoor. Waarschijnlijk vat ik dit verkeerd op, want het lijkt net of je teleurgesteld bent omdat je geen keizersnede hebt gehad. ik kan je vertellen een keizersnede is echt geen pretje hoor.

hee sonja,
wij hebben op een gegeven moment om een keizersnee gevraag omdat ik geen pijnstillers en zo mocht van wege de koorts maar omdat het te lang zo duren om iedereen bij elkaar te krijgen wouden ze het niet doen. was toen pas 10 uur en om 1 uur moest ik gaan beginnen met persen. hoop dat je het nu wel begrijpt want ik kreeg de weeen uit mijn heupen en die kwamen extra hard aan omdat ik verschijnsele van jeugd reuma heb maar alles op ten duur goed gekomen.

groetjes saloua

Ik heb ook een keizersnede geeist hoor, tijdens mn bevalling!
Ik kreeg hem alleen niet, snap ik achteraf wel, maar op zo'n moment wil je gwn dat het kindje er gauw uitgehaald wordt, omdat je het niet meer houdt van de pijn.
Wel vind ik het raar dat ik geen ruggeprik heb gehad.
Ze zei dat ze me al de mogelijke pijnbestrijding had gegeven, maar omdat ik moest overgeven, was alles er weer uit.
En dat lachgas, is ook een lachertje, het helpt helemaal nix!!
Ik wist niet dat je een ruggeprik kon krijgen, anders had ik daar zeker om gevraagd!
Als je nou kijkt naar die bevallingsverhalen in America, dan krijgen ze allemaal standaard een ruggeprik!
En die vrouwen kunnen gwn eten, en praten en zelfs lachen!!
Waarom doen ze dat hier niet?

Groetjes Debby.

hoi,

een ruggeprik is iets wat van te voren af gesproken moet zijn iv met het aanwezig moeten zijn van een narcotiseur deze zet namelijk de prik dit is een precies werkje dus s,nachts heb je minder kans dat je er een krijgt op verzoek   omdat er dan minder peroneel is.

groetjes

Terug
Bovenaan