jonge moeders

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Vinden jullie dat als je 21 ben en een kindje krijg dat je dan jong bent?ja een maand later werd ik 22.
Ik hoor nog zoveel mensen zeggen zo dat is jong!
Ja bijna nooit tegen mijzelf hoor maar meestal als ik net weg loop of van iemand anders.
Ik heb hier bewust voor gekozen met mijn vriend maar ik dacht dat die taboe al lang uit de wereld was.
ik ken zat mensen rond mijn leeftijd die ook een kind hebben.
Het maak mij niets uit want we zijn gelukkig.
Maar was wel heel benieuwd of het nog zo is dat de mensen je dan zo jong vinden.
dus geef gerust je mening en ik lees het graag.

Groetjes

tja, wat is jong? Ik ben 26. In onze ouders tijd was 21 misschien wel laat! Doe waarbij je je goed voelt en als je op die leeftijd een mooie goede sterke relatie hebt en jullie zijn er beide aan toe, go for it!
liefs!

Hoi,
Ik vind dat leeftijd geen rol hoeft te spelen. Ik vind het belangrijker dat je een stabiele relatie hebt en het kindje een toekomst kan bieden.
Ik ben zelf bijna 30 en heb nu net de 1e ronde voor ons 1e kindje achter de rug. Ook dat is een bewuste keuze. Ik heb jaren gestudeerd en wilde eerst een paar jaar werken... en ja, ook carriere maken. Ik heb voor mezelf nu ook pas het gevoel dat ik er klaar voor ben. Op mijn 21e was ik daar nog helemaal niet mee bezig.
Dat gevoel van "ik wil graag een kindje" komt bij de een vroeg, bij de andere later en bij anderen helemaal niet. Zo lang jij gelukkig bent, is het toch prima?! Ik zou me lekker niks van anderen aantrekken!
Geniet lekker van je kindje én veel succes voor de 2e!

Groetjes Anoek

Hallo laura,

Ja ik zelf vind het natuurlijk ook niet jong anders had ik er niet voor gekozen maar ik vind het super.
Maar ja omdat je meestal ziet dat ze eind 20 of in de 30 pas kinderen hebben.
Vandaar was ik de reacties benieuwd

Heb je zelf ook kinderen?
Of ben je er mee bezig?

Groetjes

hoi,
Ik ben ook jonge moeder, was 20 toen ik m'n zoontje kreeg (Finn-noam 30-03-06).
Ik zelf ken helaas niet zoveel andere moeders van dezelfde leeftijd. Ik heb ook wel al de reactie gekregen dat ik nog zo jong ben, maar meestal wel in positieve zin gelukkig. Zolang we er ons zelf goed bij voelen, zou ik me weinig aantrekken van andermans reactie....
Zelf gaan we waarschijnlijk in november (dan ben ik ook 23) voor een tweede. (maar ik moet toegeven dat ik hier soms al rondkijk)
veel succes met zwanger worden!!
jasm.

Hallo Anouk,

Ja ik heb zelf geen oordeel van een leeftijd ik vind iedereen moet het zelf weten.
Maar ja ik werk niet en ik ben gewoon 24 uur per dag bij mijn dochter dat heb ik toen bewust gekozen.
Mijn man werkt en ik zorg voor mijn dochter ja als hij thuis is dan samen natuurlijk haha
En het gaat heel goed nu maar hopen dat er snel een 2de komt.

Groetjes

hallo jassie,

Ja ik hoop voor jou ook dat je dan snel een 2de krijg.
Ik zie er heel veel voordelen in en ja ik geniet volop.
Maar ja bij ons is het allemaal wel gewoon hoor dat je jong moeder word.

Groetjes

Hallo, ik ben zelf 22 en ben nu ong. 9 weken zwanger. Ik vind dat jezelf bepaal wanneer je er klaar voor ben en jezelf er goed bij voelt.
Bij mij in mijn omgeving zijn er meerdere tussen de 19 en 25 die zwanger zijn/ kind hebben. je moet gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt en als je er zelf helemaal achter staat is het toch voldoende.

Terug
Bovenaan