Jonge moeders

Ken je dat al die voor oordelen van andere mensen over het feit dat je veel te jong bent om moeder te worden .
Wie geeft hun het recht om daar over wat te zeggen , Ik ben 24 heb een mooi groot huis een lieve vriend en onze prachtige dochter kwam als een verrassing   , mensen praten dan gelijk over een ongelukje , wat een vreselijk woord om dat te horen , het is geen ongelukje maar een wonder.
Ja zeggen ze dan om er maar om heen te praten , maar jullie zijn nog zo jong , ik zou niet in jullie schoenen willen staan

Zelf waren wij al vrij onzeker , omdat een kindje toch een hele verantwoording is , en of het financieel allemaal wel mogelijk zou zijn , en dan krijg je van de samenleving ook nog een duw in je rug , dat is echt erg naar.

Maar het mooie ervan is nu wij onze dochter hebben dat degene die die dingen zeiden nu allemaal terug krabbelen met het verhaal dat ze zelf ook liever eerder aan kinderen hadden willen beginnen ,

Daarom zeg ik nu tegen alle jonge en natuurlijk de rest van de moeders , trek je lekker niks aan van wat de samenleving van je vind , en wees blij en super trots op jullie mooie wondertjes

zo dat wilde ik even kwijt ,

Heel veel liefde en groetjes Sarina

Ja, ik herken het wel! Ik ben 27 en heb een dochter van bijna 7, 1 van bijna 4 en 1 van 5 maanden.

Maar goed, denk dat mensen altijd wel iets te veroordelen hebben, of je bent te jong, of te oud, of te dik, of te dun.... Ik trek me er iig niks meer van aan!

Inderdaad,niets van aantrekken!
Ýk was bij mijn eerste 22,en daar hebben we heel bewust voor gekozen,
Maar ook ik kreeg wel eens de vraag of hij een 'ongelukje' was.
Ten eerste vind ik 'een ongelukje"een vreselijk woord en ten tweede vind ik die vraag best lomp,net of je niet normaal zou zijn als het een bewuste keuze was.
Nou ja,ik trek me er helemaal niets van aan,laat ze maar kletsen,ene oor in.....andere oor weer uit!
Groetjes Tanja

Hoi..

Helemaal gelijk hoor!
Ik ben  nu 27 en mijn dochter is alweer 7 jaar!
Heb ook vaak een hoop reakties gehad, maar me niks van aangetrokken!
Ook een jonge mama kan een hle goede mama zijn !

Liefs bianca

tja en ook ik krijg vooroordel maar je bent nog zo jong was een ongelukje vragen ze dan ..... nee het was geen ongelukje ik was nog net 23 toen ik beviel van mij zoontje mij vriend is jonger en is 22 en wij hebben een koopwoning hij werkt en ik ook 2 avondjes in de week voor de rest ben ik gewwon lekker mama en wij hebben er echt voor gekozen en ik zou niet anders willen wil er nog weleen kindje bij hahaha maar vind het gewoon stom iedereen zn keus toch of je er nu bewust voor kiest of niet maar ik ben er trots op dat mijn zoon dalijk een jonge moderne stoere mama en papa heeft......
maar ja wij hebben nog meer vooroordelen ik en mijn vriend zijn getatoeerd ik heb een piercing in me lip en dan lopen we met ons arnotje over straat en dan denken de mensen al meteen ow zal wel een ongelukje zijn of hun weten niet wat ze doen denken ze dat we een stelletje schooiers zijn om het maar effe zo te zeggen .....
nou ik heb er schijt aan ben super gelukkig zo en er komt nog een tatto bij tussen mij borsten kijken ze van de zomer helemaal raar hahahhaha
groetjes jami mv arnotje

nou ik vind tatoo's ook niet kunnen hoor als je moeder bent hahaha. Nee hoor lekker schijt aan hebben. Maar ik moet zeggen dat ik nooit meer vragen krijg terwijl toen ik zwanger was er best veel werd gevraagd of ik een man had en dat soort dingen. Terwijl ik 26 ben dus ook weer niet piepjong. Ja voor deze tijd ben ik misschien jong maar ja het is nooit goed. Weet nog dat ik zwanger was en dat ik in een bushokje stond te praten met een mevrouw die mij zat te vertellen hoe erg ze het vond dat iedereen zo laat nog voor kinderen ging blabla. Dus tja je moet doen wat jezelf het beste lijkt.
Ik wilde vroeg moeder worden en dat is gelukt. En ben super trots op mijn kleine kabouterprinses.

groetjes Wendy

hallo,
ik had hier inderdaad ook last van. ik ben 24 en heb twee kinderen oisin is bijna vier en kayleigh net zeven maanden
mijn vriend is nu 28 en wou altijd graag kinderen, we woonden samen hadden allebei een vaste baan enik had net mijn studie afgerond. we besloten ook een kindje te nemen, mijn familie en vrienden vonden het hartstikke leuk, maar buitenstaanders niet echt, de opmerking zeker niet gepland? heb ik al heel vaak gehoord. ook als ik ergens ben zie je andere moeders kijken. ik trek mij er ook niets van aan. het maakt niet uit hoe oud je bent om een goede moeder te zijn.
ik  vind dat er ook veel voordelen zijn, je kinderen hebben nog jonge opa's en oma's die van mij hebben zelfs nog twee overgrootoma's. je bent fitter en kan dus meer, als je kinderen zelfstandig zijn ben jij nog jong dus kan je nog dingen gaan ondernemen.
ik mis het uitgaan verder niet, ik werk zelf parttime in een kroeg en vindt dat hartstikke gezellig, maar ik ben ook blij als ik thuiskom bij mijn kleintjes.
maar je hebt groot gelijk jong moeder zijn is geweldig, wat anderen ook zeggen.
veel liefs steffie

Nou, ik had gewild dat ik eerder/jonger zwanger was geraakt! Ik was al 33 toen het eindelijk lukte. En wat houdt het nou eigenlijk in dat je alles "goed voor elkaar hebt"? Is een koopwoning beter dan een huurwoning? Het zal je kindje een zorg zijn   hoor, of het geld elke maand naar de woningbouwvereniging gaat of naar de bank.
De liefde voor je kindje heeft niks met je eigen leeftijd te maken.
Ik wil nog wel even kwijt dat de opmerking "kom, we nemen een kindje" mij nog altijd in het verkeerde keelgat schiet: Een kind krijg je, of je krijgt het niet. Als het lukt is het elke keer weer een wonder. En als je zegt dat je een kind neemt dan vind je het blijkbaar maar vanzelfsprekend dat het ook lukt, en dat is het voor heel veel mensen niet!

Groetjes,
Daisy

Terug
Bovenaan