jonge moeders

Je bent zo jong als je je voelt! toch? Ik moet eerlijk zeggen dat er aardig wat mensen in mijn omgeving mij wel jong vind voor kinderen. Ik geloof dat het tegenwoordig heel normaal is als je pas rond je 28e kinderen krijgt. Tegenwoordig gaat iedereen eerst voor werk/carriere en daarna voor een kindje. Ik denk maar zo niks is fout als je er zelf maar achter staat!

Hey,

ik ben ook 26 en verwacht nu mijn 3e kindje. Ik was 23 toen ik mijn eerste kindje kreeg. In mijn vriendenkring waren hadden er toen al 4 vriendinnen een zoon of dochter van 1 jaar, dus die vonden het juist vreemd dat ik na mijn huwelijk 2 jaar heb gewacht voor mijn eerste kwam. Ik heb bewust gekozen tot mijn opleiding af was en ik een baan had. Ik heb tijdens mijn sollicitatie tussen neus en lippen door gezegt dat ik een gezin wou, mijn baas vond dit geen probleem.
Mijn collega's hebben er wel het een en ander over gedacht, die maken vaak eerst cariëre en dan pas kinderen. Anderen hadden de juiste partner nog niet gevonden. Daardoor toch scheve ogen, maar niet op een vervelende manier.
Mijn persoonlijke mening is dat je tussen de 20 en 30 jaar lichamelijk en emotioneel het beste in staat bent om kinderen te krijgen en op te voeden. Ik wil niet zeggen dat oudere moeders minder zijn, alleen die kunnen het soms met en na de bevalling een stuk zwaarder hebben en met een heleboel dingen heel anders om gaan. Dat is iets wat ik heb ervaren in het verschil tussen mijn vriendinnen en collega's

Terug
Bovenaan