jonge ouders

a muis

New member
mijn vriend en ik willen graag jong ouders worden. we zijn 22 en 26 jaar oud. we hebben een huis en financieel zit het ook goed. nu vragen we ons alleen af wat voor ervaringen er zijn met bewust vroeg er voor kiezen om ouders te worden. het moet natuurlijk ook allemaal lukken daar zijn we ons ook bewust van. maar waar loop je tegen aan als je jong ouders word, hoe reageert de omgeving er op en wat moet je allemaal weten voor je er aan wilt beginnen.

hoor graag wat jullie ervaringen zijn
 
Hallo, ik ben onverwachts zwanger geworden dat ik 17 was ja erg jong natuurlijk. Maar nu ben ik zwanger van mijn 2de en ik ben 21. Ik vind het een voordeel wat ik hoor van andere moeders die geen puf en energie hebben, nou ik heb zat hoor! En wij willen het wel bij 2 kindjes houden dus als wij rond de 35 zijn is het weer tijd voor ons!

Dus ik vind het alleen maar een voordeel, ook de verloskundige zegt dat een zwangerschap veel soepeler loopt als je zo jong bent omdat je veel meer energie hebt. Dat verschilt ook bij iedereen maar als wij het over konden doen doen wij het direct weer. Wij hebben nu ook gewoon een huisje en financiëel zit het goed, dat was wel anders dat we onze eerste kregen maar ik zie dat het bij jullie al goed zit dus ik zou er voor gaan!
 
Mijn man en ik hebben er ook bewust voor gekozen om jong ouders te worden. Inmiddels zijn we allebei 25 en sinds 4 maanden trotse ouders van een dochter. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we graag jong kinderen wilden, maar we hebben wel altijd gezegd dat we eerst wilden zorgen voor een stabiel leven voordat we aan kinderen zouden beginnen. Van familie en vrienden hebben we eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad. Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die het vreemd vinden dat je al jong aan kinderen wil beginnen en die het idee hebben dat je leven met een kind voorbij is, maar die moet je maar gewoon lekker laten kletsen. :p Iedereen haalt zijn geluk uit andere dingen. De een wil graag een kind, de ander wil eerst nog de hele wereld zien, weer een ander wil graag eerst carrière maken. Doe vooral waar jullie gelukkig van worden en trek je niet al te veel aan van de meningen van anderen. Zolang je de middelen hebt om een kind op te voeden en een goed leven te bieden, zou ik er gewoon voor gaan.

Wij hebben als jonge ouders in ieder geval geen problemen ervaren door onze leeftijd. Soms ben je wat onzeker en twijfel je wel eens of je het goed doet, maar dat heeft volgens mij iedere ouder wel eens en helemaal als het om een 1e kindje gaat. Wij hebben geen seconde spijt van onze keuze om jong ouders te worden en we zijn dolgelukkig met onze kleine meid!
 
Mijn vriend word 22 en ik ben 21. Wij zijn nu bezig om zwanger te worden, althans we hebben de stap genomen dat wij graag papa en mama willen worden. Dit kan helaas niet zo gemakkelijk bij mij, omdat ik PCOS heb. Wij zijn nu samen met het ziekenhuis bezig met onderzoeken en medicatie om toch zwanger te kunnen raken. Spannende tijd.

Ik vind overigens, maakt niet uit hoe jong je bent, maar ligt er geheel aan of je/jullie er klaar voor zijn om een grote verantwoordelijkheid te nemen voor een kind.
 
Wat fijn om reacties te ontvangen. Vind leuk om jullie ervaringen te lezen. Dat helpt me wel mee om een besluit te maken. We waren eigenlijk al wel zo ver dat ik ook al echt ben gestopt met de pil. Maar toch is het heel spannend vind ik of alles wel lukt en hoe het gaat lopen. Vind fijn te horen dat bij jullie zo goed is gegaan.

En voor mnvvr wens ik nog veel succes toe met alles en hoop dat jullie ook een klein wondertje mogen krijgen!
 
Terug
Bovenaan