Mijn man en ik hebben er ook bewust voor gekozen om jong ouders te worden. Inmiddels zijn we allebei 25 en sinds 4 maanden trotse ouders van een dochter. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we graag jong kinderen wilden, maar we hebben wel altijd gezegd dat we eerst wilden zorgen voor een stabiel leven voordat we aan kinderen zouden beginnen. Van familie en vrienden hebben we eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad. Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die het vreemd vinden dat je al jong aan kinderen wil beginnen en die het idee hebben dat je leven met een kind voorbij is, maar die moet je maar gewoon lekker laten kletsen. 😛 Iedereen haalt zijn geluk uit andere dingen. De een wil graag een kind, de ander wil eerst nog de hele wereld zien, weer een ander wil graag eerst carrière maken. Doe vooral waar jullie gelukkig van worden en trek je niet al te veel aan van de meningen van anderen. Zolang je de middelen hebt om een kind op te voeden en een goed leven te bieden, zou ik er gewoon voor gaan.
Wij hebben als jonge ouders in ieder geval geen problemen ervaren door onze leeftijd. Soms ben je wat onzeker en twijfel je wel eens of je het goed doet, maar dat heeft volgens mij iedere ouder wel eens en helemaal als het om een 1e kindje gaat. Wij hebben geen seconde spijt van onze keuze om jong ouders te worden en we zijn dolgelukkig met onze kleine meid!