jonge papa's

A

Anoniem

Guest
Er wordt zo vaak geschreven over het jong moeder zijn enzo. En ik weet dat er op dit forum een paar jonge moeders rondwandelen en mijn vraag is dus: Hoe vinden de jonge papa's het eigenlijk...... en hoe vinden de mama's dat de papa's het doen (dit mag natuurlijk ook bij oudere papa's verteld worden)

mijn mannetje was 21 toen hij papa werd, een jaartje jonger dan ik dus.
En hij vond en vindt het echt geweldig, kevan was dan wel niet "gepland", maar hij zegt als ik het over zou moeten doen dan had ik er bewust voor gekozen ...heerlijk toch  en hij geniet zo van zijn mannetjes...

groetjes kim

Mijn man en ik zijn allebei waren allebei nogal jong toen we besloten hadden om aan kinderen te beginnen.
Ik was 21 en hij 25.
Nu ons zoontje er eenmaal is wil hij hem niet meer missen.
Maar in het begin was het voor hem erg moeilijk wat meer vrijheid op te geven.
Voorheen gingen we veel op pad ook voor even een kop koffie halen.
Nu is dat even mininmaal 2 uur en dat is een hele verhuizing.
Hij zegt zelf regelmatig dat hij er heel erg aan moest wennen dat hij ook een verandwoordelijkheid had. (niet alleen ik als mams)
En in het begin vond hij het erg moeilijk om dingen te 'begrijpen" van aron.
Voornamelijk waarom hij huild en hoe hem te troosten. Maar weet je ik denk dat elke vader dat heeft. Hun gaan namelijk vaak weer aan het werk en ookal werk je allebei. Een vader wordt nooit een moeder. En heeft niet dezelfde gevoelens, en band met het kind als de moeder. (zo hoorde hij ons zoontje eerst ook s'nachts nooit huilen)
Terwijl een moeder dan direct wakker wordt. En zo gaat het ook met andere dingen, luiers verwisselen duurt bij hem eeuwen. En de fles wordt een knoeiboel.
En ga zo maar door. Nu aron ouder wordt gaat het hem makkelijker af.
Maar het is voor hem nog een hele klus die kleine krummel te begrijpen. Het gaat gewoon niet zo vanzelf als bij een moeder.
Daarom wens ik ook alle vader veel succes (niet alleen de jonge vaders want iedereen vind dit moeilijk) en mijn advies. Geniet van alle leuke dingen een mooie lach een leuk spelletje spelen. Gaat de rest minder goed, dat geeft niks! goed opletten hoe de mama's het doen en dan opnieuw proberen!

Jurgen was 27 toen de oudste geboren werd, ook hij moest er wel aan wennen dat hj niet mee zo in de auto kon springen en weg kon rijden, Inmiddels hebben we twee kindjes en is het wel gewend.

Groetjes sandra

Hoi hoi,

Mijn Corne is niet echt een jonge vader(ik laat hem dit maar effe niet lezen,hahaha)
Hij is 41 jaar, maar een geweldige lieve Pa voor ons Tess.Hij is allemaal niet zo handig met luiers verschonen en aan en uit kleden,maar hij doet zo zijn best en het gaat steeds beter hoor.Hij werkt in ploegen en is best veel thuis en speelt veel met Tess en voorlezen en van dat soort dingen meer.Mijn eigen vader was eigenlijk altijd werken toen ik klein was en in die tijd ging dat heel anders dan nu.Vaders van deze tijd zijn veel meer betrokken bij het opvoeden dan vroeger heb ik het idee(gelukkig maar hoor)Maar in ieder geval denk ik dat Tess heel erg boft met haar lieve Pa.
Groetjes Kitty en Tess.

hoi,
ik zelf ben 24 toen ik moeder werd,en mijn man is 30..
voor zijn doen ook nog jong,want hij was/is echt iemand die
het liefs nog elke weekend kansloos gaat stappen...
hij voelt zich een heel stuk jonger dan dat hij is
gr char mv jayden

Ik raakte op mijn 19e zwanger....En mijn vriend was toen 25...
We hebben er allebei achter gestaan om kinderen te nemen....Ondanks de rot periode (Ik was net zwanger en mijn vader overleed)....Hebben we er toch bewust voor gekozen....En we kunnen het niet meer missen...
Mijn man was zowiezo niet zo'n uitgaander....Af en toe een biertje ging er wel in...Maar hij was degene die graag kinderen wilde....En ik uiteindelijk ook...

Mijn man doet het prima met Senna....Af en toe doet ie dingen...wat ik mischien anders zou doen....Maar hij gaat er perfect mee om....Hij doet zoveel mogelijk dingen als ie thuis is....En ik laat hem lekker z'n eigen dingen doen...vind ik wel belangrijk....Hij doet het op zijn manier...En ik heb daar vrede mee....Als ik thuis ben doe ik het op mijn eigen manier....en hij ook...Hij vind het leuker dan ie had gedacht!

Marcel was 19 toen hij papa werd (een jaartje jonger dan ikzelf!)
Maar het ging meteen al fantastisch, ik kan echt niet anders zeggen!
In de kraamweek van de oudste kreeg hij zelfs een compliment van de kraamverzorgster dat hij het zo goed deed.
Inmiddels hebben we samen al weer 7 jaar ervaring en ik moet echt zeggen dat het nog steeds geweldig gaat.
Ik kan me geen betere papa voor m'n meiden wensen!!

Liefs Annemarie.

Terug
Bovenaan