Jonge studerende mama's?!

Hallo,

Zijn er nog meer mama's die (voltijd/deeltijd-hbo/uni.) studeren..en dit combineren met een part-time baan, man en kind? Lijkt me leuk om eens te horen hoe dit bij anderen er aan toe gaat.
Of ben ik nou de enige die dit voor elkaar probeert te krijgen?!

Groetjes, Lot
 
hoi.

ik ben pas moeder , maar ik ook doe een opleiding en ik werk. Ik volg een dag in de week een contactlensopleiding in rotterdam. zit nu nog in mijn zwangerschaps verlof, maar ga straks weer drie dagen werken als opticien. Het zal mij benieuwen hoe dat straks in zijn werk gaat. Op dit moment heb ik een oppas voor de maandagen en als ik weer ga werken gaat mijn zoon 2 dagen naar de creche en een dag bij zijn vader, lekker een echte mannen dag hihihi.
En hoe red jij het allemaal dan ?
 
hoi hoi
Ik vind t echt knap dat jullie dat voor elkaar krijgen zeg!
Ik studeerde ook had p-t werk en natuurlijk een huishouden, met mn zoontje en mn vriend.
Werd gek van mezelf, liep mezelf op een gegeven moment ook voorbij.
Heb toen de keuze gemaakt om te stoppen met mn studie en  voor mn zoontje te kiezen.  Ik had echt nergens meer tijd voor.
Moet zeggen dat dit de beste keuze ooit was!
Ik ben nu weer rustiger en heb meer tijd voor de echt belangrijke dingen.
Succes met jullie studie's!!
groetjes Elvira
 
 
hallo allemaal. ik ga in maart de opleiding voor verpleegkundige volgen.
ik krijg leuke reacties maar ook negatieve. mijn familie staan er niet 100% achter en daar zit ik erg mee. mijn man steunt mij gelukkig wel.
onze zoon is net 1 jaar geworden, en ik heb een leuke oppas moeder die een zoontje heeft van dezelfde leeftijd.
ik heb nu de kans en wanneer moet ik het anders doen? ik wil het ontzettend graag.
ben nu 26 jaar en als ik klaar ben met de opleiding is onze zoon net 3 jaar.
 
Hi!!
Ik ben weliswaar geen jonge moeder (35), maar ben nog wel met een opleiding bezig waarvoor ik een 46-urige werkweek heb (werken en leren tegelijkertijd, als het ware). Het is best pittig qua kinderopvang, vooral ook omdat mijn man ook fulltime werkt. Gelukkig heb ik veel aan mijn creche en mijn eigen moeder, die mijn 9 maanden oude zoontje een paar dagen per week opvangt.
Toch vind ik het van anderen en van mezelf ook, erg knap als je al die drukte met elkaar kunt combineren. Ik vind het ook wel erg fijn om "iets van mezelf" te hebben in de zin van mijn werk. Ik kom 's avonds heerlijk fris en vol goede zin bij mijn zoontje thuis na een lekkere dag werken.
Op dit moment ben ik ook aan het werk en zal ik mijn zoontje pas over 24 uur weer zien (24 uurs dienst, bah!), maar daar kijk ik dan wel weer heerlijk naar uit.
Greetz van Ingrid.
 
Hoi,
Ik studeer ook (uni) en ben bezig het af te ronden. Mijn dochter is nu 7 maanden en ik moet zeggen dat het best zwaar is. Hoewel we 3 dagen opvang hebben (creche en moeder), is het eerder psychisch zwaar dan dat je in tijdnood komt. Wanneer je werkt, kun je dat (meestal) om 18 u afsluiten. Bij een studie is dat niet zo, ik voel altijd de druk dat ik nog moet studeren, dat ik nog een scriptie moet schrijven etc etc. Bovendien is het irritant dat de dagen dat ze naar de creche is, ik ook echt MOET studeren, en het dan dus net niet lukt. Aan de andere kant biedt het ook voordelen: lekker flexibel, veel thuis doen, je ontwikkelen. De omgeving denkt gauw dat je altijd maar lekker thuis zit, terwijl je gewoon ook moet werken, en ook nog eens boodschappen moet doen, wassen, en er nog een beetje normaal uit zien. Dubbele functie dus!
 
Ik lees net alle berichtjes en wat komen ze me (een deel dan) bekend voor!!
Zelf werk ik 20uur en studeer daarnaast voltijd. Dit is met 2 vaste dagen chreche en een hoop oppaswerk van de oma's tussendoor goed te doen...maar toch (inderdaad vooral psychisch) zwaar en hectisch.
Maar uiteindelijk  ik zou m'n studie er niet voor op willen geven!
 
Terug
Bovenaan