Jonge studerende mama's?!

Hi,

Ik ben 21 en ik volg de hbo-studie. Mijn dochtertje is 8 maanden. Ik ben nu de laatste dingetjes van het 2de leerjaar aan het afronden en ga over 3 weken echt beginnen met het derde leerjaar.
Het is allemaal best pittig. Het gevoel van altijd moeten studeren heb ik ook. Nooit eens rust. Op school of stage ben ik altijd druk in mijn hoofd met thuis en thuis altijd druk met stage en school en Pasqual. Daarnaast heb ik ook een klein bijbaantje schoonmaken. Dat is straks 1,5 uur in de week en nu heb ik er wat invaluren bij. Het is wel even lekker om gewoon alleen aan het werk te zijn en daar mee bezig te zijn en verder met niks anders.
Ik heb wel het idee dat ik een voorkeursbehandeling krijg op school en stage.  Als ik iets niet op tijd afheb, oh dat kan later dan ook wel, je hebt het ook zo druk. Maar goed dat excuus wil ik niet gebruiken. Ik wil dat ze helpen met hoe ik de tijd goed ik kan plannen!!!! Of hebben jullie dat   niet.
Het lijkt me wel leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik heb in mijn omgeving geen mensen met dezelfde situatie.

Groetjes Sofia mv Pasqual
 
Hoi allemaal,
Met mijn eerste werkte ik partime (ma di wo) en studeerde (HBO) ik (di avond en do overdag). Erg druk, maar op een of andere manier lukte dat gewoon.
Nu heb ik een tweede, werk niet en studeer niet meer (diploma wel gehaald hoor!) en kan ik me bijna niet meer voorstellen hoe ik dat toch gefikst heb.
Groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan