jonge tienermoeders

Tja dat vind ik wel heel moeilijk om daar zo even een antwoord op te geven.
Ik weet overigens ook niet wat de rechten zijn van moeders onder de 18, dus kan hier niet op antwoorden.

Dat is inderdaad een erg moeilijke vraag er zitten zoveel kanten aan zo'n situatie. Ik kan alleen zeggen dat als je zo jong en zwanger bent dat ik hoop dat je alle hulp en steun krijgt en aanpakt die er is.
Merk nu zelf dat het niet zomaar wat is al ben ik 28 en mijn vriend 35. Wanneer iemand er klaar voor is verschilt per persoon.
Groetjes Susan

Rechten heb je niet echt als je onder de 18 bent en moeder word ? Vaak worden de baby's ook in een pleeggezin gezet. Hier heb ik een verhaal:
Een meisje van 17 woonde in een tehuis wegens omstandigheden. Zware jeugd maar het ging allemaal de goeie kant op. Contact met ouders is weer goed. Maar ze raakt zwanger, ze zit zelf onder toezicht stelling en krijgt een keuze abortus of iemand anders krijgt de voogdij. Ze kiest voor de 2e. Ze zit verder ook in een tehuis waar ze nu ook weg moet wat vanzelfsprekend is. Zij en haar vader vinden het allebei beter als ze weer bij haar vader gaat wonen. Haar voogd vind het beter om haar in een opvang voor zwangere tienermoeders te plaaten inplaatst bij haar vader en omgeving waar ze uit komt. Verder is dat tienermoederhuis in breda terwijl ze zelf in den haag woont. Ze woont nu tijdelijk bij haar vader, omdat er nog niks voor haar geregeld is. Dus 1 ze moet strakjes weg, van een plek waar ze zich goed voelt en op haar gemak. en 2 ze weet niet eens wanneer. Er is een plan voor haar baby gemaakt, haar baby gaat waarschijnlijk naar haar moeder tot ze haar school afgemaakt heeft. tot hoever zij wat te zeggen heeft in de opvoeding is niet duidelijk. Jaa, ze heeft een fout gemaakt maar verdient zij het om na 9 maanden zo bruut van haar baby afgezonderd te worden ? Na 9 maanden de schopjes te voelen en het gedraai in haar buikje? ik vind van niet maar hoor graag jullie mening hierover!

Hi,

Ik vind dit een moeilijk onderwerp en kan er ook geen mening over hebben (ik was 34 toen ik de 1e kreeg, nu krijgen wij een 2e).
Ik begrijp dat jij, shelley, de moeder bent van een tiener die zwanger is? Dan kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop voor jullie dat alles nog terecht komt.

Overigens: twee van mijn nichtjes waren 15 toen ze moeder werden (beide uit hetzelfde gezin) en ze woonden bij hun moeder. De baby's zijn daar altijd gebleven en zijn nu bijna zelf tieners. Zover ik weet heeft dat verder geen problemen gegeven. Misschien wat hoop voor jou dat het toch goed kan gaan.

Gr. Tamara

Terug
Bovenaan