jongen/meisje of toch niet?

A

Anoniem

Guest
Het tipic van Lonsj herinnerde mij er juist weer aan dat Stijn de eerste weken een meisje was... Toen we na een paar weken weer een echo hadden bleek ‘ze’ toch echt een jongetje te zijn. Nu lach ik er om maar toen moest ik wel even afscheid nemen van het idee dat ik een dochtertje kreeg. Dat was best gek. Maar het voelde goed want mijn intuïtie zei eigenlijk al een jongentje dus na een weekje ofzo was ik al weer gewend aan het idee. We moesten alleen wel weer die hle toer van namen door...

Wie had dat nog meer? Of andersom? En wie wist het echt niet? Vertelvertel...

Mijn man wist zeker dat het een jongen zou worden, al voordat ik zwanger was. (Vraag me niet naar de logica, maar meestal heeft 'ie gelijk.) En het klinkt een beetje stom, maar ik ging er maar vanuit dat hij gelijk had. We stonden er dus niet van te kijken dat we met 21 weken zagen dat het een jongetje was. Toen Dean geboren werd vroeg ik voor de zekerheid aan mijn man of het een jongetje was, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Wij wisten echt niet of we een jongetje of meisje kregen, wilden we ook niet weten. Tijdens de zwangerschap heeft mijn gevoel veel geswitched. Maar de laatste weken dacht ik echt dat het een meisje zou zijn. Mooi fout dus, want Tijs is het geworden.

Groetjes,
mama van Tijs

Wij hebben het nooit "zeker" geweten dmv echo ofzo, ik had eigenlijk vanaf dag 1 dat is mijn meissie. Mijn hubbie had zoiets van ik heb geen idee, alleen na de 20 weken echo had hij zoiets van het wordt een jongen en toen ben ik gaan twijfelen maar ik had nog steeds iets van nou ik denk het niet maar het zou kunnen en vrijdag 25-08-06 19.03 uur wist zei ik zie je wel ik had gelijk.... (beetje overdreven ik zei eerder niets op dat moment dan dat, maar ik heb die opmerking wel gemaakt die avond!)

Leuk onderwerp!

Mijn man zei altijd vroeger :

'ik ga nooit trouwen en neem geen kinderen....Maarja de kans is klein dat dat gebeurd.......Dus als ik kinderen wil.....Wil ik een MEID'

En tsja.......Een pret echo laten maken.....En het was duidelijk een meisje!
Hij was super trots...

Hoor je niet vaak dat mannen een meisje willen!

Hiya mommas,

Met 5 maanden zwanger moest ik een vruchtwater punctie. En toen vroegen de artsen aan mijn man en mij of we het geslacht wilde weten......en ik kon het niet uitstaan dat zij (de dokters) het wel wisten en ikke niet hahaha dus toen vertelde ze ons dat het een kereltje was.

Ajuus, ilja

Wij hadden heel sterk het gevoel dat het een meisje zou zijn, we hadden al allemaal meisjes namen bedacht en mijn man wilde zelf heel graag een meisje. We wilden het eigenlijk ook helemaal niet weten van te voren. Dan is de verassing lekker groot. De kamer zou toch al neutraal worden.

Maar toen we de echo van 22 weken hadden, was mijn schoonmoeder mee en zij kon het al zien. Ja, het gaat dus niet gebeuren dat oma het wel weet en wij niet, dus toen hebben we het maar gevraagd. Was wel even een domper om te horen dat het een jochie was. Maar met 27 weken moesten we weer (ze kon in eerste instantie niet alles goed zien) en toen waren we er al super blij mee. En helemaal aan het idee gewend. Moesten toen nog wel op zoek naar een jongens naam.
Pas vrijdagmiddag 1 september hadden we de naam. Zaterdag morgen 2 september is onze Twan geboren.

Hij zal wel gedacht hebben; ze hebben eindelijk een naam voor me, nu kan ik er wel aan komen. hahahaha

Liefs Maaike mv Twan

Bij Gijs (onze eerste) wisten we het écht niet.Ik was zo onder de indruk van het zwanger zijn, dat het me oprecht echt niets uitmaakte wat het zou worden. Alleen al van de gedachte dat we een kind gingen krijgen, ben ik zo ongeveer 9 maanden stil geweest (nou ja, niet letterlijk)... Mijn gevoel zij echter een jongetje et voila, op 3 februari 2004 kreeg ik daar gelijk in..... En nu, 3,5 jaar later weet ik nog steeds zeker: ik gun élke mama een jongen.

Toen ik zwanger was van Sophie wist ik weer zeker dat ik een jongen zou krijgen, ik kon me niet anders voorstellen dan dat ik nóg een keer een Gijsje zou krijgen. Mijn man wilde het dit keer graag weten en dus viel ik zowat van de bank bijde echoscopiste toen ze zei dat we een meisje zouden krijgen. Mijn man dolblij, want hem leek het prachtig om ook een dochter te hebben. Ik was ook superblij, maar vooral verbaasd.... Toen kregen we nog een keer een echo, ergens rond de 30 weken en ook de verloskundige wist het zeker: een meisje. En tóch voor de zekerheid: neutrale kleertjes die ze als eerste aankreeg, geen roze kamer en ik had een jongensnaam achter de hand (mijn man niet hoor,die was zo door het dolle heen, die wilde van geen jongensnaam meer weten).

Maar goed, mijn gevoel bleek niet te kloppen, we kregen een fantastische dochter en nu, een jaar later weet ik nog steeds zeker: ik gun elke mama een dochter .

Want weet je, het maakt toch echt niks uit.......... Het cliche der cliches is zó onwaarschijnlijk waar: als het maar gezond is!!!

Groetjes, Susan mv Gijs en Sophie

Terug
Bovenaan