Jongen of een meisje?

Hallo,

Misschien raar wat ik ga vertellen maar ik moet het kwijt hoe ik mij voel. Ik heb al een zoontje en ben nu zwanger van de tweede. Dan hoor je iedereen ja denk dat het een jongen wordt maar ik hoop voor je dat het een meisje wordt. Of je perse een jongen en een meisje moet krijgen. Wordt daar best verdrietig om. Natuurlijk lijkt het mij heel leuk om een meid te krijgen maar als het een jongen is ben ik echt niet jarloers om de mensen die wel een jongen en een meisje hebben. Omdat ik bang ben dat ik ga hopen dat het een meisje wordt laat ik een pretecho maken. Dan kan ik mij er fisciek voor klaar maken of het nou een jongen of een meisje wordt. Ben anders zo bang als ik bevallen ben dat het een jongen is en dat het tegenvalt.   Iedereen heeft het maar over een meisje en ik zeg altijd als het maar gezond is ja dat is waaar maar als je mocht kiezen dan? Ik zelf heb het gevoel dat het een jongen wordt. Maar anders zou ik waarschijndelijk nooit een pretecho laten maken. Maar nu moet ik wel wil niet dat als het een jongen wordt dat ik mij verdrietig voel, voel me er best naar door. En ik hoop als ik het weet dat je er dan gewoon aan kan wennen en dat ik 100 procent wel blij ben als ik bevallen ben. En in het begin heb ik er echt nooit bij stil gestaan voor dat ik zwanger werd. Want een jongen is leuk voor mijn zoontje maar een meid ook. Wie heeft dit ook? Net of je dan zo ongelukkig moet zijn als je twee jongens hebt en geen meid hebt. Jongens kunnen af en toen liever zijn dan een dochter. Sorry voor het lange verhaal en hoop dat jullie een beetje begrijpen hoe ik mij voel.

liefs

georgine
 
je "moet" voor de lol de Kinderen van deze maand eens lezen. Daar staat een artikel in van een vrouw die 2 zoons kreeg en rouwde omdat ze niet het zeer gewenste meisje kreeg. Wees blij met gezonde kinderen. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je graag het koningskoppel had gekregen, maar volgens mij zijn de verschillen tussen kinderen groter dan alleen op basis van het geslacht.

Dit moest ik even kwijt, ondanks dat het niet echt een reactie op jouw stukje is.

groetejs
greet
 
Hey, Georgine,

Stom is dat he, dat mensen je gaan vertellen wat het leukste is om er bij te krijgen. Wij hebben al een dochter, dus nu denkt iedereen dat we nu een zoontje er bij krijgen.
Ik heb heel lang heel sterk het gevoel gehad dat ik inderdaad ook een jongen kreeg. Vooral omdat deze zwangerschap heel anders is dan die van mijn dochter, dit kindje is heel druk en sterk, dat was mijn dochter helemaal niet.
Ik was er heilig van overtuigt dat ik een jongen kreeg.
Mijn vriend vond 2 meiden geweldig, maar toen ik eenmaal zwanger was interreseerde het hem niet meer.
Bij de screeningscho bleek ik inverwachting te zijn van een meisje!!!!
Dat had ik dus echt niet verwacht. Het was voor mij dan ook helemaal omschakelen. Maar al wel na een dag, vond ik het leuk. Ik moest even aan het iedee wennen. En nu vind ik het helemaal geweldig. Ben wel erg benieuwd hoe dat later zal gaan met 2 pittige meiden in huis. Maar dat zal wel los lopen.
We hebben het alleen aan onze ouders verteld. Iedereen zit echt te vissen bij ons. Maar er zijn veel mensen die dan zeggen, een jongen erbij zou toch wel heel leuk zijn. Nee hoor, bij de screening bleek ons kindje geen afwijkingen te hebben, das pas belangrijk!!!!

Als ik jou was zou ik inderdaad een pretecho laten maken, dan kun je je inderdaad voorbereiden op het geslacht dat is wel zo fijn, ookal maakt het helemaal niet uit wat het wordt.

Fijne zwangerschap nog,
Ris, 26 weken
 
Hoi Georgine,

In het begin van deze zwangerschap dacht ik altijd dat ik een meisje zou krijgen, een paar weken later hoopte ik ook dat ik een meisje zou krijgen. Begrijp me niet verkeerd hoor ik zou ook erg gelukkig zijn als het een jongen zou zijn. Maar inderdaad leek mij het super om een jongen en een meisje te hebben, wij hebben al een zoontje en dan een zusje voor hem leuk. Nu hebben wij afgelopen maandag een pretecho laten maken en je raad het al we krijgen een KNUL. Ik was eerst verbaasd, maar vind het gewoon super ben ook echt absoluut niet teleurgesteld, wat dus wel veel mensen gingen vragen aan me, omdat ik gezegd heb dat ik graag een meisje zou willen. Mijn moeder zei ik merk het aan je reactie dat je het een beetje teleurgesteld bent. Nou ik werd meteen heel boos, alles is nagekeken en zover ze   konden zien was alles gezond en wel, wat wil je nou nog meer, hoe kan je dan in vredesnaam teleurgesteld zijn over het geslacht van je kindje, ik vond het ook een erg rare en rotte opmerking. Er zijn tegenwoordig zoveel meiden die niet makkelijk zwanger raken en die van alles moeten ondergaan om uberhaubt zwanger te raken, waaronder mijn beste vriendin. Ik ben bij alle twee de zwangerschappen makkelijk zwanger geraakt en ze ook zonder problemen uitgedragen, ik mag in mijn handjes klappen vind ik.


Je wilt nu eenmaal een kindje erbij wat het dan wordt is gewoon een gok. Ik hoop dat je zoiezo lekker gaat genieten van je zwangerschap wat het nou wordt een jongen of meisje en laat die mensen maar kletsen jij bent gelukkig met alles wat je krijgt.

groetjes Leonie
 
Hallo,

Dat je een pretecho laat maken, vind ik helemaal hartstikke goed van je! Wij hebben het ook laten doen. Ik heb altijd met kinderen gewerkt en dacht altijd dat ik een vreselijke voorkeur had voor het ene geslacht. Omdat ik het mijn baby ook niet aan wilde doen dat zijn/haar moeder eerst aan hem/haar moest wennen. Wij weten wat het word, geen twijfel over mogelijk zei de echografist. Het was het andere geslacht dan waarvan ik dacht dat ik er een voorkeur voor had. M'n man dacht: Oke, goed dat we dit gedaan hebben, want dat wordt even omschakelen voor d'r!" Wat denk je, ik was enorm opgelucht, waarom geen idee, maar blijkbaar was mijn voorkeur niet zo aanwezig als ik dacht.
Nu zit ik met ''smacht te wachten''  tot mijn baby'tje wordt geboren. Maar we hebben het wel eens over een evt. tweede kindje, we weten niet zeker of dat willen maar sluiten het ook niet uit. Ik zie dat hele verhaal van van beiden 1 ook niet helemaal zitten. Ik zeg nu zelfs dat ik 2 van het zelfde geslacht denk ik misschien leuker zou vinden, trekt misschien toch meer naar elkaar toe. Maar voor mezelf zou ik het ook wel leuk vinden als je alles mee hebt gemaakt. Maar die opmerkingen daarover snap ik ook nooit zo goed!

groetjes kirsten
37w1d
 
Hoi,

Voor ik zwanger was leek het me altijd heerlijk om een jongen te krijgen. Maar vanaf het moment dat ik zwanger was "wist" ik het wordt een meisje. Het idee van een jongen kreeg ik er niet eens meer in. Op de screeningsecho en pretecho bleek dan ook dat het een meisje wordt.
Ik ben er geen moment teleurgesteld om geweest, wat mezelf eigenlijk verbaast. Het is inderdaad erg leuk dat je er al aan kan wennen. Mijn vader vertelde ook nog dat hij het heel bijzonder vond om te horen, vroeger wist je dit van te voren niet en als de baby dan geboren was lette hij eigenlijk niet eens op het geslacht, zo overdonderd door de geboorte. Hij vond de voorpret hiervan toch ook wel heel erg leuk. Na de screeningsecho heb ik echt 2 weken op een roze wolk gelopen!!
Dat had ik voor mijn zwangerschap nooit gedacht.
Mijn schoonmoeder hoopte op een jongen, ze heeft al 2 kleindochters, maar ze heeft lekker pech. Niemand die mij kan raken door te zeggen ik hoop op een jongen!!

Groetjes
 
Hoi Georgine,

Ook ik herken je verhaal!! Ik ben 2 jaar geleden bevallen van een meisje. Wij hadden van te voren een pretecho laten maken om het geslacht te bepalen. Nu "wist" ik zeker dat ik een jongen zou krijgen, ik had al jongensnamen en kleding in mijn hoofd en zag me al echt stoeien en stoere kleding kopen....Je kan je misschien de teleurstelling voorstellen toen de echoscopiste zei: het is een meisje!! Ik was de weg helemaal kwijt, heb daar echt een tijdje mee gelopen en toen heb ik me bedacht dat ik blij moest zijn met alles wat gezond is! En ja, mijn dochter is gezond, we stoeien de hele dag en ook draagt ze onwijs stoere kleding!! Nu ben ik zwanger van de 2e en ik moet je zeggen....ook dit keer heb ik weer mijn voorkeur maar niet meer zo sterk als bij mijn dochter. Het zou onwijs leuk zijn om een zoon te krijgen maar voor Isabelle is een zusje misschien leuker?? Ik weet het niet en wacht dan ook maar even af tot ik de 20 weken ben gepasseerd en ik weer voor een pretecho kan kiezen! Het cliche klopt uiteindelijk wel: als het maar gezond is!!

groetjes,

Odette (13+1 zwanger van de 2e)

 
Georgine,

moet je eens ziet wat er gebeurt als je al twee van hetzelfde geslacht hebt. Ik heb namelijk twee meiden. En iedereen "gunt" mij een jongentje. Pffff, ikgun mezelf gewoon nog een kindje.

Eind april ben ik bevallen na 18 weken zwangerschap, het was een jongetje. Ik heb het nooit over dathet een jongetje was, of dat ik een zoontje hebt. Voormij was het gewoon een kindje. Maar natuurlijk wordt er naar gevraagd, wat het was. En mensen vinden het dan nog erger voor me. En dat vind ik zo vreselijk, alsof een meisje in dit geval niet welkom is, alsof ik alleen verdriet mag hebben omdat het een jongetje was, want ach ik heb toch al twee meiden.

Van de week zei zelfs iemand tegen mijn meiden, dat het toch wel leuk zou zijn als ze straks een kaartje met blauwe envelop kunnen sturen. Mijn meiden hopen inderdaad op een broertje. Het zijn kinderen dus die denken nog dat je kan kiezen. Ze weten natuurlijk wel dat het niet zo werkt, maar ja kinderen denken gewoon eenvoudig. Ik heb dan ook tegen die persoon van dat kaartje gezegd, dat dat niet zo slim is. Dat mijn kinderen straks niet blij zullen zijn met een zusje als iedereen maar roept dat het een broertje moetw orden.

Ik vertel mijn kinderen dan ook keer op keer, dat we een bay krijgen, en dat het leuk is als het een zusje is, en dat het leuk is als het een broertje is, maar dat het lekker nog een verrassing blijft.

Langzamerhand beginnen ze ook zo te praten.

Georgina, zelf wil ik het geslacht niet weten. Zal er ook zeker geen echo om laten doen. Ik vind het heel jammer voor je dat jouw omgeving zo'n invloed heeft op de keuze van het laten maken van een echo. Ik snap je argumenten zeker. En wat je kindje ook is, een meisje of een jongen, geniet ervan en het zal straks zeker welkom zijn.

Succes
Miep
 
Terug
Bovenaan