Jongen of een meisje?

Hoi

Nou zie een beetje mezelf erin terug. Alleen wilde ik niet een meisje maar gewoon een gezond kind! Maakt niet uit wat voor geslacht. IK heb al een zoontje en iedereen gaat er maar vanuit dat we graag een meisje willen, want dat hoort zo jongen en meisje en dan ben je klaar. BELACHELIJK.   We krijgen weer een jongen en zijn er superblij mee, als hij maar gezond ter wereld komt. En als meisje was waren we er ook blij mee. Maar niemand begrijpt dat we absoluut geen voorkeur hadden of het jongen of meisje werd. Iedereen is toch anders en maakt ons echt niet uit. Al krijg ik nog tien jongens, als ze maar gezond ter wereld komen dat vind ik dan.

Gr. nancy
 
Hoi,

Ook ik herken je verhaal wel. En ik moet toegeven, bij mijn eerste zwangerschap wilde ik wel graag een meisje. We kregen een jongen, die ik achteraf nog voor geen honderd meisjes had willen ruilen! Nu ben ik opnieuw zwanger, en ook ik krijg van die opmerkingen 'hopelijk is het nu een meisje' terwijl het me helemaal niet meer kan schelen wat het is (na alle problemen met de vroeggeboorte van ons zoontje ben ik daar gewoon helemaal niet meer mee bezig). En wat nog het ergste is, vind ik, is dat veel mensen nu al zeggen dat áls het een meisje is (we hebben het geslacht nog niet verklapt), we dan wel kunnen stoppen met kindjes maken, want 'dan heb je ze toch al allebei?' En dat terwijl wij een derde nog helemaal niet willen uitsluiten, en iedereen dit ook weet! Net alsof  dan een  derde kindje maar gewoon een 'herhaling' is van  één van de twee anderen, en dus niet meer welkom... Tja...  

Groetjes,
Marian  
 
Meiden bedankt voor jullie reactie's ik heb er zeker wat aan. Donderdag 13 okt. weet ik het en dan ga ik er lekker van genieten en lekker kleertjes kopen. En niemand die mij uit zal kunnen horen want ik zeg niks. Gisteren trouwens weer had een feestje en is het en meisje verschrikkelijk mensen zouden hun eigen is moeten horen.

liefs

jeanine
 
Dat vind ik dus echt het nadeel van die echo's he. Iedereen vindt dat je het moet weten en dan gaan ze flink speculeren.

En soms is het net of mensen denken (tenminste zo lijken de reacties van de niet zwangeren) dat je door zo'n echo dan ook direct maar het geslacht kan bepalen.
Waarom wachten mensen niet gewoon af en zijn ze niet gewoon blij voor je. Het belangrijkste is dat je een kind krijgt en dat jullie er gelukkig mee zijn.

Nou meide geniet er lekker van.

Miep
 
hallo allemaal, heb voor dit onderwerp speciaal een account aangemaakt hahahaha.
maar goed wij hebben 3 jongens en zijn zwanger van de 4e
en ja hoor t is weer een jongen.
ook wij krijgen vaak reacties over t feit dat er geen meid tussen zit.
nou lekker belangrijk
t is gezond!!
tuurlijk dacht ik tijdens de echo eventjes ''nou we blijven in de mannen'' maar uiteindelijk viel er ook een last van me af hoor.
want 1 meid tussen 3 jongens vind ik ook zo zielig :)
en NEE we gaan zeker niet door voor een meisje, dat moet ik constand verantwoorden.
dat is erg vervelend!
net alsof onze wereld draait om dochters??!
nee hoor ik wilde geen ''teleurstelling'' en daarom een pretecho (was voor ons de 1e keer)
en nu we het weten gaan we er met plezier naartoe leven
inmiddels ben ik bijna 27 weken, dus we tellen af.
ga wel ontzettend gillen als t toch een meisje is want daar houd ik totaal geen rekening meer mee.
maar goed een pretecho zegt natuurlijk ook niet alles he ;-)
succes en misschien tot later?
groetjes patriciah
 
Hoi allemaal,

Ik lees weer van alles over jongen of meisje en of je dan wel of niet teleurgesteld mag zijn wanneer het een ander geslacht is enzo.
Een oom en tante van mij hebben 6 kinderen en het zijn allemaal jongens. natuurlijk kwam daar dit onderwerp ook wel eens aan de orde, maar ik geloof niet dat een van hen het jammer vind dat er geen meiden bij zitten. Mijn tante zegt wel eens: hopelijk vinden ze later allemaal een leuke vrouw, zodat ik toch nog dochters krijg, maar verder is ze vooral erg blij met haar boys.

Waar is zelf wel een beetje nieuwsgierig naar ben, ik heb hele erg het idee dat we een zoon krijgen. We willen het alleen niet van te voren weten, dus het blijft een verassing, maar hoe zal het zijn als het bij de geboorte een meisje blijkt te zijn? Ik vind allebei geweldig, maar onbewust stel je je toch een beetje erop in dat je een jongen krijgt, puur gevoelsmatig.
Mijn man riep vroeger dat hij het liefst allmaal dochters wilde die heel veel op mij zouden lijken, maar sinds de zwangerschap heeft hij het toch ook wel vaak over een zoon en lijkt het hem ook wel heel leuk een knul te krijgen (of komt dat door de schattige zoontjes van onze buren?)

Nou het blijft tot het einde spannend en als het toch een meid is, ben ik wel nieuwsgierig naar hoe we dat dan vinden, zou wel meer een verassing zijn dan een jongen!

Trouwens, het is wel lastig babykleertjes kopen als je niet weet of het een jongen of een meisje is, vonden jullie ook niet? Dan kom je toch in die neutrale creme,lichtbruin-kleurtjes terecht en die vind ik toch wel wat saaier dan stoer blauw of schattig rose als ik eerlijk ben!

groetjes Klarie
25w
 
Terug
Bovenaan